Permalänk

Musikprogram

Hej!

Jag är en glad musikamatör, som tycker om att pyssla med egna inspelningar/arrangemang o.dyl hemma. Jag har hittills använt GarageBand på en MacBook, som är lätt och simpelt att använda.
Problemet är att jag fått låna den av skolan, och måste lämna tillbaka den i veckan. Då jag inte vill förlora det jag gjort hittills undrar jag om det går att spara Garageband-projekten som MIDI? Jag har sökt runt lite och hittar bara folk som rekommenderar att man ska använda Logic, som jag inte har tillgång till.

Dessutom undrar jag vad som vore ett bra ersättningsprogram för en Windows-dator? Jag har prövat en del olika program, både freeware och demon, men förstår ingenting av vad som behövs. Jag lyckas bara få ljud i ett fåtal, och lyckas inte spela in i något. Skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig på den fronten också? Gärna i lite enklare ordalag, jag är inte så hemma på allt vad musikteknik heter.

System: se sign (Windows Vista 32-bit)
Keyboard: Yamaha DGX-620 (har inbyggd synth, använder USB-MIDI)

//Maldergho

Permalänk
Medlem

Du kan köpa Cubase det är ett bra musikprogram,dock lite grötigt att lära sig i början om man inte är så van.
http://www.thomann.de/se/steinberg_cubase_elements_6.htm