Hur installerar man en app till iphone 3g?

Permalänk
Avstängd

Hur installerar man en app till iphone 3g?

hej har fått min Iphone 3g, äntligen. Jag har lekt runt med den och är nyfiken på att installera en app. Jag har kollat men hittar inte exakt hur man gör det massa crack osv. Vill först fixa facebook som app i Iphone. Tackar för svar

Permalänk

Titta här
Annars kan du regga dig på App Store (gör via iPhonen) så finns det en hel del gratis där.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

facebook finns på appstore. Du kan regga dig genom iphonen om du går in på appstore.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Alltså, du skaffar ett apple konto, går in i app store antingen via telefonen eller itunes, söker efter facebook och trycker install.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

haha, känns som apple har blivit märkt med FAIL om någon inte förstår hur man installerar en app.

sen att du syftar på cydia apps är en helt annan sak

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk

Här är min guide till jailbreak om det är det du vill ha reda på. Då måste först patcha tillbaka till 3.1.2 dock.

1. Tanka Blackrain från, och installera

http://blackra1n.com

2. Gå in i blackrain i iPoden och tanka Cydia.

3. Öppna cydia , in på manage, sen sources sen lägg till: http://cydia.hackulo.us

4. Tanka dessa program i cydia: Installous, OpenSSH, SBSettings, Appsync, Winterboard

5. In på tanka massa spel och lägg dom i Program mappen i iTunes!

Om det kommer upp att du ska koppla in i iTunes på Ipoden så är det bara att göra en make it rain jailbreak igen så startar den. Blir alltid så om man stänger av den som man ändå aldrig gör.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Är inte detta en otillåten konversation på Sweclockers?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimpanDirr
Här är min guide till jailbreak om det är det du vill ha reda på. Då måste först patcha tillbaka till 3.1.2 dock.

1. Tanka Blackrain från, och installera

http://blackra1n.com

2. Gå in i blackrain i iPoden och tanka Cydia.

3. Öppna cydia , in på manage, sen sources sen lägg till: http://cydia.hackulo.us

4. Tanka dessa program i cydia: Installous, OpenSSH, SBSettings, Appsync, Winterboard

5. In på tanka massa spel och lägg dom i Program mappen i iTunes!

Om det kommer upp att du ska koppla in i iTunes på Ipoden så är det bara att göra en make it rain jailbreak igen så startar den. Blir alltid så om man stänger av den som man ändå aldrig gör.

tack men hur patchar jag den tillbaka?

Permalänk
Avstängd

hållt på med iphonen 2 timmar och har inte fattat hur man kan lägga en piiiip app. Blir snart less på detta. Apple skulle nog har gjort det enklare. Trodde iphone var en rolig sak men inte nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle22
hållt på med iphonen 2 timmar och har inte fattat hur man kan lägga en piiiip app. Blir snart less på detta. Apple skulle nog har gjort det enklare. Trodde iphone var en rolig sak men inte nu.

Det KAN inte bli enklare.

Gå in i appstore, sök fram det program du vill ha och ta hem. Du måste väl skapa konto hos apple först också, om du inte redan har det. Vet inte om det krävs ett kreditkort eller om du kan regga utan det och bara ladda ner gratissaker.

Gör du det i itunes på datorn hittar du programmet på startskärmen efter att du synkat telefonen. Gör du det direkt i appstore på telefonen är det bara att börja använda programmet direkt det kommit ner.

Har du klarat av att starta datorn, få igång en webbläsare, gå in på sweclockers, skapa konto och göra en tråd ska du inte ha några som helst problem med att installera prylar på din telefon heller.

Några crackar, jailbreak, etc behövs INTE för att lägga till program ur apples egna appstore. Om det faktiskt är jailbreak du sitter och krånglar med så är det ju inte Apples fel om det inte är användarvänligt.

Permalänk
Avstängd

jag fastnar när man skapar ett konto hos apple.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle22
jag fastnar när man skapar ett konto hos apple.

Du får nog beskriva det lite bättre än bara "fastna", exakt vad är det som inte fungerar?

Saken är den att precis som Perc säger, detta är så enkelt att det inte går att misslyckas med. Om du försöker tanka ner ett program som har pris "Free" i App Storen (på telefonen) så kommer det upp en ruta där du kan antingen skapa ett nytt konto eller logga in med befintligt. Väljer du nytt konto så får du upp instruktioner på telefonen om hur du gör detta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Du får nog beskriva det lite bättre än bara "fastna", exakt vad är det som inte fungerar?

Saken är den att precis som Perc säger, detta är så enkelt att det inte går att misslyckas med. Om du försöker tanka ner ett program som har pris "Free" i App Storen (på telefonen) så kommer det upp en ruta där du kan antingen skapa ett nytt konto eller logga in med befintligt. Väljer du nytt konto så får du upp instruktioner på telefonen om hur du gör detta.

tack joo jag var otydlig där demen kom på vad som var problemet mitt konto kort fungerade viist inte :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle22
tack joo jag var otydlig där demen kom på vad som var problemet mitt konto kort fungerade viist inte :/

Regga ett konto som inte är kopplat till ett kort då (görs lättast i iTunes och jag vet inte hur många gången jag länkat till apple.se så du kan antingen leta här eller på supportsidorna, det sist är nog bäst och lättast (även om jag har dubier runt oddsen i ditt fall ) )).
Förvisso kan du bara ladda gratisapps då, men något säger mig att det räcker gott och just facebook är ju gratisapp.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

http://www.redmondpie.com/sn0wbreeze-3.1.3-jailbreak-iphone-3...

Sen skulle jag råda dig till att inte ladda hem Winterboard om du har en 3G då den kommer bli seg!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Angående att patcha tillbaka till 3.1.2 så tror jag inte det går, är inte särskillt påläst men iaf, ska försöka föklara...

Det "går" att patcha till baka till 3.1.2, men hela telefonen patchas inte tillbaka. Basebandet blir kvar på den nya verisionen, vilket gör att en jailbreak inte kommer funka helt normalt.

Nu är jag inte helt påläst (har varit...) och jag har för mig att det var så här det skulle bli.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Pwndtool för OSX kan jailbreaka 3.1.3 för 3G men inte 3gs

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Din modell går inte att jailbreaka, börja INTE pillra med det.

Gör så här:

Fixa iTunes. Gå till store. Registera dig, krävs inget kort ens. Nu har du login-uppgifter. Synca din iPhone.

Gå nu in i appstore via telefonen och det borde logga in.. klart. Kan inte bli lättare.

Permalänk

3G ska väl gå att jailbreaka? Är väl 3GS som det är strul med...?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle22
hållt på med iphonen 2 timmar och har inte fattat hur man kan lägga en piiiip app. Blir snart less på detta. Apple skulle nog har gjort det enklare. Trodde iphone var en rolig sak men inte nu.

mycket enklare kan det inte bli.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
3G ska väl gå att jailbreaka? Är väl 3GS som det är strul med...?

3g går att jailbreaka , gjorde på min kompis 3g i förrigår som hade 3.1.3

3gs går det inte att jailbreaka

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

hur vet man om man har nya eller gamla bootrom ?

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wimon
hur vet man om man har nya eller gamla bootrom ?

Allmänt ----> om -----> modemfireware -----> 5.11.07 gamla , 5.12.01 Nya

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Killen försöker ju bara installera vanliga apps. Då behövs det verkligen inte jailbreakas, det är bara fixa itunes kontot så kan du installera apps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Killen försöker ju bara installera vanliga apps. Då behövs det verkligen inte jailbreakas, det är bara fixa itunes kontot så kan du installera apps.

Det är ju inget l33t att bara trycka på ikoner ju...
...dessutom vet man ju hur låst iPhone är så man måste ju h4ck4 lite för att få in facebook.

Jag håller med du.
Startar grabben iTunes och provar att gå in på Store så kommer han inte kunna missa rutan för "kontokortslöst användarnamn".
Men elajt är det ju inte.
Bättre följa massa konstiga websidor och försöka nergradera, jailbreaka, lägga in en fulversion av facebookappen och sen svära över att det inte funkar bra....
...för det är elajt det.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Killen försöker ju bara installera vanliga apps. Då behövs det verkligen inte jailbreakas, det är bara fixa itunes kontot så kan du installera apps.

Det är ju inget l33t att bara trycka på ikoner ju...
...dessutom vet man ju hur låst iPhone är så man måste ju h4ck4 lite för att få in facebook.

Jag håller med du.
Startar grabben iTunes och provar att gå in på Store så kommer han inte kunna missa rutan för "kontokortslöst användarnamn".
Men elajt är det ju inte.
Bättre följa massa konstiga websidor och försöka nergradera, jailbreaka, lägga in en fulversion av facebookappen och sen svära över att det inte funkar bra....
...för det är elajt det.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
3gs går det inte att jailbreaka

Jag hade min jailbreakad i typ två dagar innan jag kom på att det var onödigt. Så fungerar, det gör det.

Permalänk
Medlem

sluta trolla, TROLL!

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Din modell går inte att jailbreaka, börja INTE pillra med det.

Gör så här:

Fixa iTunes. Gå till store. Registera dig, krävs inget kort ens. Nu har du login-uppgifter. Synca din iPhone.

Gå nu in i appstore via telefonen och det borde logga in.. klart. Kan inte bli lättare.

Tack men var det än jag försöker så säger den att den vill ha kort annars kan jag inte lägga in någon app eller nått spel. "This Apple ID has not yet been used in iTunes Store. Tap Review to sign in then review your account information."