Apple säljer 51 000 Ipads på två timmar

Permalänk
Medlem

Varumärke/marknasföring...

Jag äger en iphone 3gs och innan dess har jag ägt en iphone 3g...
Visst telefonen är väl rätt okej förutom att de känns aningen buggiga, ganska tråkiga eftersom att man inte kan byta bakgrund eller ändra så mycket till utseendet på os't om man vill. Tocuh känns bra enligt min åsikt och den funkar hyffsat bra på min iphone. Jag var ganska nöjd i början när jag fått min 3g men den stannade och var allmänt buggig till och från. Detta har förbättrats i 3gs men problemet kvarstår fortfarande. Telefonen är ok men inte någon super produkt... Och vad ska man med en Ipad till ? Det är väl mest för att läsa böcker kan jag tro ? Fast känns ju som apple försöker göra mer än det. och då totalt misslyckas genom att kalla den bättre än en netbook, då den verkar vara långt ifrån vad en netbook är..
Sen måste man ju dras med iTunes på sin dator om man äger någon av apples produkter. Jag tyckte det var dåligt redan då jag köpte min första ipod 2004 eller när det nu var. Och sen dess har det blivit sämre och sämre. Och nu blir jag irriterad varje gång jag ska använda skiten för det ska syncas hit och dit hela jävla tiden. Sen måste man godkänna sin dator för att det ens ska gå att synca skiten och där har man 5 ggr på sig sen är det kört. om man nu inte tar bort det från datorn, men krashar det så är det ju kört.
Så vad ska man ha ipaden till ? jo det är ju som sagt en apple produkt och det är coolt att ha en så vafan det är väl bara köpa sig en och flasha runt med på tåget, i skolan, eller vart man nu vill ha den. Sen om den är användbar till något mer än det och att läsa böcker på är ju frågan...
på ett sätt vore det ju bra om man fick bort allt papper i form av tidningar och böcker osv eftersom att det är bra för miljön, men så mycket pengar för en sak som egentligen bara är bra för att just läsa böcker på är det ju inte många som vill betala.
Och sen tycker jag itunes kan dra åt ****** det är inte bra på något sätt...

Kommer antagligen köpa mig en HTC eller liknande när mitt abbonemang gått ut på min iphone ;D

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Inaktiv

Määäh, hade väntat mig att grejen skulle floppa...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Om spela är det enda du kan tänka dig att man kan göra med en dator så...

Det gör jag inte. Gör du?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Det gör jag inte. Gör du?

Japp, det var därför jag skrev ett sarkastiskt inlägg om att vissa verkar tro att det enda vettiga man kan göra med en PC är att spela spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grumbledock
PErfekt når du går på dass och surfar pr0n, annars är den väl verkligen värdelös...
Självklart finns det alltid folk (speciellt amerikaner) med väldigt lite annan utrustning som vill kompensera med "dyra och coola produkter"

STFU

Jag skulle väl räknas som en person "som vill kompensera med dyra och coola produkter" (då jag går ut ifrån att du helt enkelt är avundssjuk på de som har råd att "samla" prylar) men inte har jag några som helst planer om att köpa en iPad. Det samma gäller flertalet av mina vänner, både IRL and online. Dock väntar jag spänt på vissa andra tablets som kör "riktiga" operativsystem, HD upplösning etc etc till liknande priser som iPaden.

Förövrigt är det interessant att "nyheten" glömde nämna att det såldes ~90000 iPads på 6 timmar och endast ~102000 på 24 timmar.

--edit--
För att klargöra så är jag långt ifrån anti-Apple, tvärtemot så förespråkar jag ofta iTunes för köp av musik, tv och film samt MacBooks iställetför diverse andra 'PC' bärbara. Dock tycker jag iPad är så långt ifrån en användbar pryl som man bara kommer och det tror jag faktiskt Mr. Jobs har insett också, varför skulle han annars gå runt och kalla den "magisk"... Geez.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattendroppe
Om jag har förstått artikeln rätt har han alltså baserat sin statistik på 54 sålda iPads totalt? Någon som har lust att räkna ut konfidensintervallet? Det kan ju inte vara särskilt imponerande säkerhet på den beräkningen i alla fall.

Den borde väl vara rätt hög sålänge ordernummren har varit enkla nog att deciphera och de 54 som rapporterat in har angivit rätt tidsslag för sin beställning etc?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Japp, det var därför jag skrev ett sarkastiskt inlägg om att vissa verkar tro att det enda vettiga man kan göra med en PC är att spela spel.

Jag väntar fortfarande på något vettigt att göra med Mac som man inte kan göra på en PC minst lika bra.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad som är så jämra hype med apple grejer eller varför folk springer benen av sig för att skaffa visserligen i snygg design men ganska tveksam hårdvara, allt är ju sjukt övrprissatt också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Fattar inte vad som är så jämra hype med apple grejer eller varför folk springer benen av sig för att skaffa visserligen i snygg design men ganska tveksam hårdvara, allt är ju sjukt övrprissatt också.

För en E-boks läsare är den inte överprisad. Den mest populära e-boks läsaren just nu heter Amazon Kindle och priset på en sådan ligger på cirka 489$ (ca 3500kr) medan iPaden ligger på 499$ (ca 3600kr) och då gör iPaden mycket mer än bara e-böcker, till skillnad från Kindeln. Så att få wifi, iWork, filmer, spel och massor med andra goda appar för 100kr mer känns iPaden som ett självklart val, gentemot Kindeln.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Jag väntar fortfarande på något vettigt att göra med Mac som man inte kan göra på en PC minst lika bra.

Skulle vilja säga att du måste utföra saken som går att göra minst lika bra på en pc både på en pc och en mac och se vilken som är mest arbetsvänlig och som jobbar på bästa sättet.

Upplevelsen av att det flyter påstår jag fortfarande är högre än på en pc.
Men visst allt GÅR att göra på en pc som på en mac.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Jag väntar fortfarande på något vettigt att göra med Mac som man inte kan göra på en PC minst lika bra.

Försök att använda Final Cut Express på en PC.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Jag väntar fortfarande på något vettigt att göra med Mac som man inte kan göra på en PC minst lika bra.

Ditt citat var: "om man vill göra något kul med sin Mac så får man installera Windows"

Vilket jag tolkade som att Mac var tråkigt för att man inte kunde spela lika många spel. Jag har inte påstått att man måste ha en Mac, men jag förstår inte heller varför det är så hemskt att vilja köra OS X över Windows eller Linux?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ÖverKlokarN
Försök att använda Final Cut Express på en PC.

Likvärdiga alternativ till PC, http://www.avid.com/
Att ditt specifika Apple-program bara går att använda i OSX är ju väldigt förvånande

Permalänk
Medlem

Saken med iphone och ipad ar den magiska touchen ju? Allt bara flyter och reagerar direkt. Är ju bara apple som fattar att det är detta man ska lägga resurserna på. Spelar ingen roll om någon kommer men en konkurerande produkt som är bättre på allt, om de inte lyckas med skärmen...

Alla konkurrenter har ju slappa touchscreens som reagerar segt, äveg om det bara handlar om millisekunder så är det störande. Sen om man öppnar ett program så glider det upp mjukt och snyggt med det samma, istället för att skiten hänger sig i någon sekund för at sedan hacka till och så är programmet uppe.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ÖverKlokarN
För en E-boks läsare är den inte överprisad. Den mest populära e-boks läsaren just nu heter Amazon Kindle och priset på en sådan ligger på cirka 489$ (ca 3500kr) medan iPaden ligger på 499$ (ca 3600kr) och då gör iPaden mycket mer än bara e-böcker, till skillnad från Kindeln. Så att få wifi, iWork, filmer, spel och massor med andra goda appar för 100kr mer känns iPaden som ett självklart val, gentemot Kindeln.

Skärmen på kindle är dock ganska överlägsen ipadens om man ska läsa böcker på den.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Saken med iphone och ipad ar den magiska touchen ju? Allt bara flyter och reagerar direkt. Är ju bara apple som fattar att det är detta man ska lägga resurserna på. Spelar ingen roll om någon kommer men en konkurerande produkt som är bättre på allt, om de inte lyckas med skärmen...

Alla konkurrenter har ju slappa touchscreens som reagerar segt, äveg om det bara handlar om millisekunder så är det störande. Sen om man öppnar ett program så glider det upp mjukt och snyggt med det samma, istället för att skiten hänger sig i någon sekund för at sedan hacka till och så är programmet uppe.

Faktiskt det här som får mig att köpa appleprodukter.

Det spelar ingen roll att folk påstår att Android är bättre än Iphonens osx,
Kände nyligen på en HTC Hero som tydligen ska vara en populär mobil.
Touchen och allt reagerar så segt att en som köpare blir avskräckt direkt om man är van vid iphone. Jag skiter väl i om hårdvaran är bättre när menyer och saker som gör mig produktiv med telefonen fungerar så mycket bättre?
Likadant med sony ericssons satio, Kameran Kanon! - resten är ju kasst, det laggar, känns oresponsivt, dålig touch ja you name it allt fungerar lurkigt må jag tycka.

Apple trycker säkert medvetet på Multitasken till sommaren för när nu konkurrenterna börjar komma ikapp med hyfsade lösningar så släpper de den spärren och så är de högst upp på berget igen.

Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Alla konkurrenter har ju slappa touchscreens som reagerar segt, äveg om det bara handlar om millisekunder så är det störande. Sen om man öppnar ett program så glider det upp mjukt och snyggt med det samma, istället för att skiten hänger sig i någon sekund för at sedan hacka till och så är programmet uppe.

Har du provat konkurrerande skärmar? Jag vill påstå att min nuvarande HTC HD2 är snabbare än min tidigare iPhone 3GS när det gäller skärmen (pinch-to-zoom, menyval, "gestures" etc).

Nu har jag inte provat Apples iPad ännu men jag upplevde de allra flesta tablets som visades på CeBIT iår som mer än reaktiva nog.

Att många andra produkter inte är lika reaktiva är givetvis sant men samtidigt finns det lika många produkter som är lika "bra" eller "bättre" än iPhone/iPod/iWhatever.

Det jag inte förstår är Apple's målgrupp för iPad. Jag, som "gadget freak" kommer inte köpa den. Min fru, som faktiskt tyckte den verkade interessant till första början säger nu "Nej!" bl.a. då den saknar kameror (fram och bak är tydligen nödvändigt). Som ebok läsare ägnar den sig inte (iallafall inte om man sammanliknar med Kindle) pga skärmen. Surfplatta, jo, visst, det kan gå, dock saknas som sagt Flash vilket, tycka vad man vill om Flash/Adobe, är en otroligt stor del av webben idag (och kommer fortsätta vara så en lång tid framöver). Den är alldeles för otymplig för att plocka med sig som shoppinglista när man ska handla. Den har för dårlig prestanda för att kunna visa tv/film på något 'bra' sätt... The list goes on. and on. and on...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norton
Likvärdiga alternativ till PC, http://www.avid.com/
Att ditt specifika Apple-program bara går att använda i OSX är ju väldigt förvånande

Finns ju fortfarande vissa personer som förlitar sig helt på Final Cut Express så för dem så skulle övergång till Windows bli svår :3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Skärmen på kindle är dock ganska överlägsen ipadens om man ska läsa böcker på den.

Det har jag ingen aning om, har prövat varken Kindle eller iPaden.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Jag funderade lite på denna Ipad, men gillar inte applesystem, & jag vill ha windows program eftersom jag har programmerat för windows i många år, nyligen fick jag reda på HP Slate som kommer Q4, windowsbaserad med flash osv. Sparar redan kosing till den kommer troligen köra över Ipad, fina videos på youtube om den iaf.

Sorry om någon har nämnt den redan, orkade inte harva igenom alla sidor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ÖverKlokarN
Finns ju fortfarande vissa personer som förlitar sig helt på Final Cut Express så för dem så skulle övergång till Windows bli svår :3

Sen är det så att man inte kan göra någonting med FCE som Avid eller SV inte klarar av.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på nått linknande med pc variant som HP Slate som är mycket bättre samt windows 7.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

http://www.techamok.com/?pid=7505

Whilst the dust settles on Apple's recently announced iPad, it seems the hype has died down and everyone has an opinion on Apple's latest creation. In short, there is nothing that deserved the hype and the device simply sucks if said politely. Here are some reasons why this device fails:

1. No Multitasking
Do you know that if you concentrate on only one thing at a time, you can do that more efficiently than otherwise. Apple has come out with its own way to teach us that old proverb. No multitasking on iPad. Come on Apple! We want to listen to music when browsing the net or we want to download some files while we are watching a video. Earlier I said that we have little or no use of multitasking on a mobile phone due to its limited screen size but this is certainly not true for a device that is trying to replace a full fledged laptop or netbook.

2. Uncomfortable Keyboard
This was quite obvious that the iPad would have a virtual keyboard because there is no space for an actual hardware keyboard. And those who have used virtual keyboard, know that typing even an e-mail on it may be a headache and if you are a blogger or just a professional who have to type for a few hours, this is simply not the device for you. From the pictures available on the net, if you thought that you can just put the device on the table and type on the virtual keyboard like a normal keyboard, soon you'll find it impossible as the device's back is not perfectly flat and it kind of wobbles when you put it on a flat surface. This makes the virtual keyboard more difficult to use. However, you can connect a Bluetooth keyboard to the device and continue typing comfortably but then I have to say that you can also add two more wheels to your existing two wheeler to ride it like a car!

3. No WebCam
Yesterday I posted that the device should at least have an WebCam that will allow us to conduct video chat over a high speed internet connection. But Apple, with their infinite wisdom has decided that they can allow VoIP calls over 3G. We are very very pleased that you have given us your kind privilege to use the service. Oh! Apple is so generous! A cheap $400 Asus Eee PC Netbook can do VoIP or Video Chat through its WebCam but those devices are cheap anyway and Apple is obviously the synonym of glamor.

4. No Flash Support
Even if the standard smartphones have the flash support built-in their browsers nowadays, neither iPhone nor the iPod has the Flash support. And now, iPad also comes without the Flash support. The lack of Flash support in those tiny display browsers were pardonable but in a device that is going to be competing with the full fledged netbooks/laptops, this is going mean a deal breaker for many. Even the casual internet users won't forgive those gaping holes in the webpage which were supposed to be making the website more colorful. And also, forget about streaming video on webpage!

5. Ugly Adapters
You need to connect any device to the iPad? You just need to have the adapter for that device. Oh! We are so glad that we can at least connect our devices to it! Thank you Apple for your generosity to us. History will remember this.

6. Go to Apple Store for Apps
iPad can only run apps from the Apple App Store. No other Apps shall be entertained. Period.

7. No HDMI
Want to watch those nice HD Videos in your big HDTV screen when your iPad screen seems too small? No there is no HDMI to view the HD videos you've just downloaded from iTunes. And it is a sin that you thought the Apple iPad would connect to some Samsung HDTV. You shouldn't expect that Apple will allow follow any standard interface. They'll rather create an interface of their own!

8. Battery
We carry a spare wheel with our car. The Car can go flat. I will then replace that with my spare wheel. But forget this simple things with Apple. Touch their battery and void the warranty. They list that the battery life will last for 10 hours but I doubt if it will run for any longer than six hours. This is too low especially if we keep in mind that some netbooks(=computers) are now able to reach the 10 hour mark.

9. MicroSIM
Did anyone know that such term existed before Apple declared it? Well, I guess not. The device is supposed to be unlocked and you can use any carrier with it but currently, the SIM is only available from AT&T. Therefore, don't expect to run it on any cheap T-Mobile plans because they don't have the SIM. Do you know any other carrier that uses this SIM? The answer is apparently, Ahem, No.

10. Too Big Bezel
Don't you also think that the Bezel is too big to be called a decent one?

----------

Givetvis bryr sig inte sektmedlemmarna om sådant, "the apple has spoken" och de troende köar med visakortet i handen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Hur ofta använder man mer än ett program samtidigt på en netbook?
Antingen surfar man, antecknar något eller något eller liknande.

Nån IM-klient har du aldrig igång, lite musik i bakgrunden, nån communitysida som du bara har i bakgrunden för att kunna flippa till för att se om nått har hänt?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Och? Köp inte om du tycker den sug*r. De grejerna som listas här har nog de flesta vetat om sedan tidigare.

1: Multitasking kommer väl med OS 4.0
2: Smaksak (vanesak)
3: Visst men detta är gen 1, vänta in finns efterfrågan så kommer den i gen 2 :).
4: Kan hålla med men html5 är på g
5: Smaksak
6: Appstore är guldgruva och en bra tjänst
7: håller med, hdmi borde finnas med men kanske kommer i nästa gen.
8: De lovar bra kvalité och lång livstid, får väl se och sen kritisera?
9: Bra med ny standard?
10: Smaksak

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
[URL="http://www.techamok.com/?pid=7505"] bla bla bla

Givetvis bryr sig inte sektmedlemmarna om sådant, "the apple has spoken" och de troende köar med visakortet i handen.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan få trolla hur vilt dom vill på SweC men det är förstås. Om dom inte tillåter sina 12åringar att kriga så får dom ingen trafik.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Budfirman som skulle kört ut min nya iMac igår hade för mycket att göra så de hann inte trots att jag hade ringt på morgonen och fått bekräftat att de skulle komma under dagen. Slutade med att jag fick åka iväg från Göteborg till Landvetter och hämta den själv på kvällen då jag inte har tid med datorn senare i veckan. Ringde idag till Apples support och klagade. De sätter in 1000 spänn som kompensation, tycker det är helt ok. Skulle inte anklaga Apple för att ha dålig support i alla fall

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Kul att läsa alla kommentarer fran soc fall som inte har rad med flash (PUN intended)

Ipaden är ingen dator, man ska inte kunna installera firefox, utorrent och annat skräp pa den.

Den är mer att jämföra med amazons kindle, varför grater ni inte över att inte man kan instalera 3d studio max pa en kindle?

Jag kommer garanterat att köpa en ipad när den kommer hit till Europa, jag tänker använda den till att slö surfa i soffan när jag inte orkar sitta vid min 27" i7 iMac eller när jag sitter pa flygplanet och glo pa film när jag inte orkar titta pa de skitfilmer man oftast blir erbjuden pa flygen.

Men det absolut viktigaste för mig blir att jag kan sitta och skita med ipaden i handen och spela spel eller läsa serier

Sen är det tur att inte världen bestar av arga, fattiga sma teknokratiska glin som tror att ipaden är till för att spela bad company 2.

De som vill ladda torrents och annat trixigt bör även i fortsättningen halla sig till sina 1000 kronors datorer fran lidl.

Vi andra med jobb och som förstar vad denna produkt är till för kan avnjuta den i soffan, sängen, flyget eller pa dasset i fred

edit:

att bezeln är sa stor är kanske för att man maste halla den nagonstans? undrar vilket dvärg som har sa sma fingrar att han kan halla den med en 3 mm bezel.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Skulle vilja säga det mesta utom kanske "utforskaren" och installation av program där valfriheten är om intet

Men annars så kräver det näst intill inget av datorn kalibrering av skärm är onödigt då allt är färdigt.
Affinity funkar bättre i OSX och vid bildbehandlig (som jag vill se är syftet med en imac) sköter sig betydligt bättre och flyter på mer.
Sen har jag inte testat windows 7 mer än två dagar då jag led och ogilade allt trams i det (smaksak) kommer dock ge det en ny chans snart.

Kan säga att min fru som jobbar i windows7 ultimate på och sitter i samma program som hemma i sin mac säger att windows 7 är mycket långsammar trots avsevärt kraftigare dator och med minne.

Någon annan som faktist kan ge sida vid sida review får gärna gå in poå djupare saker än det ytliga som jag kan återge.

Jag är långt ifrån en applefantast men jag kan inte blunda för överlägsenheten i osx när det kommer till intryck över lag samt bild/videobehandlig.

Sen bör väl nämnas att hur hon än "misshandlar" oset så har det inte krashat en enda gång på snart 6 månader till skillnad från windows 7 på jobbet som dör när hon kör maja photoshot 3dsmax etc sammtidigt. windows pallar inte trycket.

"Kan säga att min fru som jobbar i windows7 ultimate på och sitter i samma program som hemma i sin mac säger att windows 7 är mycket långsammar trots avsevärt kraftigare dator och med minne."

Problemlösning:

SSD till win7

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
"Kan säga att min fru som jobbar i windows7 ultimate på och sitter i samma program som hemma i sin mac säger att windows 7 är mycket långsammar trots avsevärt kraftigare dator och med minne."

Problemlösning:

SSD till win7

Fast om hon skaffar ett SSD till osx ocksa sa blir det snabbare igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hankoo
Kul att läsa alla kommentarer fran soc fall som inte har rad med flash (PUN intended)

Ipaden är ingen dator, man ska inte kunna installera firefox, utorrent och annat skräp pa den.

Den är mer att jämföra med amazons kindle, varför grater ni inte över att inte man kan instalera 3d studio max pa en kindle?

Jag kommer garanterat att köpa en ipad när den kommer hit till Europa, jag tänker använda den till att slö surfa i soffan när jag inte orkar sitta vid min 27" i7 iMac eller när jag sitter pa flygplanet och glo pa film när jag inte orkar titta pa de skitfilmer man oftast blir erbjuden pa flygen.

Men det absolut viktigaste för mig blir att jag kan sitta och skita med ipaden i handen och spela spel eller läsa serier

Sen är det tur att inte världen bestar av arga, fattiga sma teknokratiska glin som tror att ipaden är till för att spela bad company 2.

De som vill ladda torrents och annat trixigt bör även i fortsättningen halla sig till sina 1000 kronors datorer fran lidl.

Vi andra med jobb och som förstar vad denna produkt är till för kan avnjuta den i soffan, sängen, flyget eller pa dasset i fred

edit:

att bezeln är sa stor är kanske för att man maste halla den nagonstans? undrar vilket dvärg som har sa sma fingrar att han kan halla den med en 3 mm bezel.

Grejen med kindlen är att den har en speciellt skärm. Den är inte i färg utan i svart vitt. Dessutom drar skärmen ingen ström när ingenting förändras på den, enbart när man byter sida. Däremot är den extremt onödigt dyr. Det är en fullständigt korkad produekt, men bra i teorin. Vem vill betala 4000kr för att läsa en bok. Pocket för 100kr räcker.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hankoo
Kul att läsa alla kommentarer fran soc fall som inte har rad med flash (PUN intended)

Javisst, det är därför vi inte har råd med dem dyra Apple produkterna... Förlåt för att vi kritiserar produkter som är i din premium klass. Förlåt, det ska aldrig hända mer igen...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."