Corsair Obsidian 800D

Permalänk
Medlem

Ja nu vill vi se bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag hade velat ha en M-atx version av Obsidian 800

... som "bara" är stor som en vanlig miditower då eller

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
... som "bara" är stor som en vanlig miditower då eller

Typ... lite som P180 mini.

Har ju inte sett en enda värdig konkurrent till den än.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, men sitter nog kvar på mitt Antec 1200 ett bra tag till!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Hört att det inte är gummi vid hårddiskfästerna och vid platsen där nätaggregatet sitter, stämmer det?

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Funderar på att införskaffa mig ett sådant chassi. Vill bara veta om det går att lösa frågan om inget 3,5" fack på utsidan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slashcare
Funderar på att införskaffa mig ett sådant chassi. Vill bara veta om det går att lösa frågan om inget 3,5" fack på utsidan?

Lian-Li har en 5,25" -> 3,5" En sådan följer med de flesta Lian-Li-chassin. Borde gå att använda även i detta chassi. Har en över som aldrig kommer användas om du vill köpa för en liten peng Är du intresserad så skicka ett pm. Annars finns säkert sådana att köpa på tex indomo (de har en hel del tillbehör till just Lian-Li). Lär säkert även finnas fler som har liknande lösningar.

Är själv väldigt sugen på detta chassi och nu när man fått sin feta lön (host host ) kanske man skulle göra slag i saken. Dustin Home har den för 2266,00 med studentrabatt (även gratis frakt vilket rockar ). Då slipper jag även har min 120.3 liggande och samla damm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slashcare
Funderar på att införskaffa mig ett sådant chassi. Vill bara veta om det går att lösa frågan om inget 3,5" fack på utsidan?

http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=6308035

Finns nog på fler siter.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Mums

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
http://pici.se/pictures/wDJsZKlaz.jpg

Mums

Vad är det för sak du satt in på den? Jag menar den som sitter nedanför din Dvd spelare.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
Vad är det för sak du satt in på den? Jag menar den som sitter nedanför din Dvd spelare.

Ser ut somen sån här: https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/lian-li-ex-3...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Ser ut somen sån här: https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/lian-li-ex-3...

Men chassit har ju redan en hdd hotswap nedanför?

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
Men chassit har ju redan en hdd hotswap nedanför?

Är ingen hotswap utan en 5,25" -> 4?x 3,25" me den 120mm fläkt i fronten.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Är bakre fläkten 140mm? Jag är lite förvirrad därför att med Corsairs egna vattenkylare till processorn följer det med en 120mm fläkt, och 120mm fläkten ser ut att vara lika stor som själva radiatorn. Hur kan då radiatorn få plats på en 140mm fläkt då den sitter fast på den bakre fläkten.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
Är bakre fläkten 140mm? Jag är lite förvirrad därför att med Corsairs egna vattenkylare till processorn följer det med en 120mm fläkt, och 120mm fläkten ser ut att vara lika stor som själva radiatorn. Hur kan då radiatorn få plats på en 140mm fläkt då den sitter fast på den bakre fläkten.

Bakre fläkten på 800D är 140mm, men det finns skruvhål där för att fästa en 120mm fläkt istället. (syns på bilderna i Swec:s recension: http://www.sweclockers.com/imagebank/200907/Obsidian_3001.jpg )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Bakre fläkten på 800D är 140mm, men det finns skruvhål där för att fästa en 120mm fläkt istället. (syns på bilderna i Swec:s recension: http://www.sweclockers.com/imagebank/200907/Obsidian_3001.jpg )

Ok det förklarar saken.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

har köpt en på alins systems för 2000:- bästa chassit jag jobbat i med extra allt. kabeldragnignen är en dröm

Permalänk
Medlem

Det är fasen att man ska vara så j...a underbetald Annars hade jag också fått leka med mitt chassi som nu bara står o samlar damm i väntan på fler komponenter. Radda två + vattentank kommer på måndag iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, någon som skaffat sig fläktkontroll till en 5,25" i detta chassi? Är ingen van data byggare och undrar hur man får dit t.ex en sån här http://www.inet.se/artikel/5321327/scythe-kazer-server-5-25-f... Är det bara att placera den på plats och dra åt "spaken"? Sitter den då? Tycker nämligen att min dvd enhet satt dåligt känns ju då som att denna ska vara mycket svårare att få att sitta kvar på plats.
Undrar även om någon annan har problem med att hårddisken/hårddiskarna längst ner i 3,5" platserna blir ganska varma?
Är annars rätt nöjd med mitt chassi, vet inte om det tagits upp förut men såg på de första sidorna att några inte gillade rutan.. På Corsairs hemsida kan man beställa en ny sida utan fönster. Kostar ju säkert lite och man har ju redan lagt en fin peng på chassit så lite dåligt att om dom nu tillverkar sidor utan fönster att inte lansera ett 800d utan rutan...

Men är som sagt på jakt efter en fläktkontroller så om du har ett svar om det så svara gärna här, i pm eller i min tråd jag skapat om fläkt och fläktkontroll's köpråd. Vågar inte chansa på att en sån som jag länkade t.ex går att få att sitta still vill ju inte behöva limma Det är säkert helt uppenbart för er hur man går tillväga men inte för mig som är nybörjare.

/Tribbe

Visa signatur

Nybörjare som gärna vill lära sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tribbe
På Corsairs hemsida kan man beställa en ny sida utan fönster. Kostar ju säkert lite och man har ju redan lagt en fin peng på chassit så lite dåligt att om dom nu tillverkar sidor utan fönster att inte lansera ett 800d utan rutan...
/Tribbe

Hurra äntligen! Är inte så stort fan av fönster då jag har datorn under bordet, och så hindrar det en från att sätta dit en ljuddämpningsmatta utan att det förfular utseéndet. Fick detta chassit igår den 29: onde.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Ni som är intresserade av att bli av med rutan så är det här jag har hittat sidpanelen utan fönster.
https://shop.corsair.com/store/item_view.aspx?id=1171683 Det ser då ut såhär.

/Tribbe

Visa signatur

Nybörjare som gärna vill lära sig.

Permalänk
Medlem

Såg ju iofs inte helt fel ut. Får se om jag investerar i en sådan när bygget är klart. Kommer inte ha en ända diod eller liknande men blir ju ändå lite rörigt att se allt i lådan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon här som vet hur man tar av den nedre del som täcker sidan där nätagget sitter? Det är så att alla kablar inte får plats i de nedre hålen och det är väldigt trångt. Såg att man skulle kunna ta loss den delen men har inte lyckats, och jag ser inga skruvar som håller fast den. Jag har även tagit bort hela nätagget.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Keeper of Traditions

Fortfarande inget nytt kring nästa del i Obsidian serien?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Fortfarande inget nytt kring nästa del i Obsidian serien?

Då Chassit släpptes i September antar jag att vi måste vänta tills det gått ett helt år innan det släpps något nytt. Skulle vilja se bredare sortiment av deras chassin samt att de uppdaterar deras nuvarande chassi.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
Då Chassit släpptes i September antar jag att vi måste vänta tills det gått ett helt år innan det släpps något nytt. Skulle vilja se bredare sortiment av deras chassin samt att de uppdaterar deras nuvarande chassi.

Kring jul skulle det släppas en ny del i serien... men dom kanske skippade denna julen och väntar till nästa jul istället...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om man vill köra det luftkylt, vad finns det då för lösningar? Eftersom det inte finnns någon fläkt i fronten som suger in skön kalluft tex....
Är det någon sådan här variant som folk nämnde som är bra då eller?

https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/lian-li-ex-3...

/Daniel

Permalänk
Medlem

Du har ju två som drar in luft vid hårddiskplatserna. Räcker inte det??

Visa signatur
Permalänk
Casemod-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Du har ju två som drar in luft vid hårddiskplatserna. Räcker inte det??

dom fläktarna blåser aldrig in luft i chassit bara förbi HDD's och ut igen
men du har en 140 i botten som blåser in i chassit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Du har ju två som drar in luft vid hårddiskplatserna. Räcker inte det??

Tydligen inte om man skall gå efter vad folk säger i alla fall och recensioner. Är det de 2 bottenfläktarna du menar eller?