Bioshock 2 [PC,X360,PS3]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
men fyfan games for windows.. jag hatar det som pesten. Måste man verkligen vara online för att spara ett jäkla spel?

Man tycker att det borde finnas som alternativ (komplement) till att spara på hårddisken inte att man måste göra det. Aktiveringsprocess genom windows live har jag inga problem med dock.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Kan ju vara värt att posta för dom som inte sett:

Originally Posted by 2K Elizabeth - 2KForums
Hey guys,

As many of you are aware, yesterday Steam's pre-purchase program began and the specs for BioShock 2 were posted along with that announcement.

These specs were taken from the retail packaging of BioShock 2. And since bullet points on the back of the box don't always explain the full story, here is a little more detail about what that means.

BioShock 2 is using a standard Games for Windows Live activation system, much like other games you have played in the past. That doesn't mean you always have to be online to play or save the game - you can create an offline profile for the Single Player portion of the game (you just won't earn achievements and you can't play Multiplayer, of course.)

We are using SecuROM only as a disc check method for the retail copy of BioShock 2. That is it's only use.

I am now checking the final plans for BioShock 2's specifications for Steam - and I'll get you a more complete answer by the end of the week. I have also been compiling a feature that will help answer a host of questions about BioShock 2 on the PC, including a podcast and screenshots of the PC version, and that should be out within a few days as well.

I'm sorry for the confusion, and I hope to clear it up entirely for you soon.

-Elizabeth

Permalänk

Någon som är sugen på att köpa ett 4-pack på steam? Ca 350 kr per skalle med 10% rean som finns just nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Någon som är sugen på att köpa ett 4-pack på steam? Ca 350 kr per skalle med 10% rean som finns just nu.

jag e på
har en polare som kanske e på oxå.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Najs. Någon idé om hur vi gör med betalningen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Najs. Någon idé om hur vi gör med betalningen?

tyvärr inte... kanske kan skicka pengar till köparens konto? jag kanske hittar en till person jag känner irl och då skickar du bara pengar så fixar vi det, vi kan ju börja med hälften typ.

jag återkommer om jag hittar någon mer

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Inte hittat någon mer som är intresserad av ett 4-pack? Ca 350 kr per person som sagt.

Permalänk

om det inte vore för att man är en sucker för vinylskivan man får i collectors versionen hade man hopat på tåget med 4 pack.... oh well

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
PS3 för spänningens skull! Sen kan du ju skaffa det till PC senare=)

Har redan bestämt mig! pc så klart! kan fan inte med fps på ps3:an!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Ganska många titlar som är intressanta denn vår och detta spel är ett!

09.2 - Bioshock 2
24.2 - Heavy Rain
26.3 - Just Cause 2
30.4 - Red Dead Redemption

Dessa titlar ser jag mest frammemot nu under vårvintern!

Supreme commander 2 kommer i mars med! och glöm inte alien vs predator!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
men fyfan games for windows.. jag hatar det som pesten. Måste man verkligen vara online för att spara ett jäkla spel?

Games for windows? vad är detta nu? kan man inte köra in spelet i steam som man har gjort med flera andra spel?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hoppas BioShock 2 fungerar bättre än 1an som inte är spelbar på Win7 system och har massa konflikter med ljudcodecs och annat

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Började lira ettan igår på PS3, tvåan blir ett solklart köp ifall de inte riktigt fuckar upp det på nått sätt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Hoppas BioShock 2 fungerar bättre än 1an som inte är spelbar på Win7 system och har massa konflikter med ljudcodecs och annat

Jag spelade precis 1an helt smärtfritt på ett Windows 7 64-bit system, utan att behöva ändra minsta inställning.

OnT: Köper man retail eller en digital kopia? Var länge sen jag köpte retail då jag endast köper från Steam nuförtiden, känns mysigt på nåt sätt att ha en kopia ståendes i hyllan..

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Games for windows? vad är detta nu? kan man inte köra in spelet i steam som man har gjort med flera andra spel?

Jo du kan köra det med Steam.
Games for windows är som jag fattat det bara en märkning som visar att dom följer vissa krav från Ms. Games for windows och games for windows live är inte riktigt samma sak.

ang online sparande osv se mitt inlägg lite högre upp. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=981...

edit: Köpte 4pack @ steam så har en extra kopia av första spelet om någon vill ha, dra ett pm isf.

Permalänk
Medlem

Nån som har sett någon recension på spelet ännu?

Funderar på att förbeställa:
http://www.pelaamaan.com/product_details.php?p=4799
billigaste jag hittade i Finland.

Är lite osäker på detta eftersom jag gillar att se ett par recensioner innan jag köper!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Nån som har sett någon recension på spelet ännu?

Funderar på att förbeställa:
http://www.pelaamaan.com/product_details.php?p=4799
billigaste jag hittade i Finland.

Är lite osäker på detta eftersom jag gillar att se ett par recensioner innan jag köper!

PC Gamer ger det 90% i feb. numret!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
PC Gamer ger det 90% i feb. numret!

/S

kanske man vågar lägga in en beställning på måndag då...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Kom just igenom ettan och förhandsbokade tvåan idag!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Förhandsbokar inget tills jag hör att Win7 x64 användare med GOMplayer installerat kan köra spelet utan problem (d.v.s. inget "Bioshock.exe har slutat att fungera" vid launch och att ljudet fungerar efter att man startat ett nytt spel).

Vill så gärna spela klart ettan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Förhandsbokar inget tills jag hör att Win7 x64 användare med GOMplayer installerat kan köra spelet utan problem (d.v.s. inget "Bioshock.exe har slutat att fungera" vid launch och att ljudet fungerar efter att man startat ett nytt spel).

Vill så gärna spela klart ettan

Köp en PS3

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Official Special Edition Unboxing

Så... någon som är sugen på The Über Edition? ^^

Måste erkänna att jag blev lite intresserad av Special Edition iaf.

Permalänk
Medlem

Fint med en LP, dock så har jag ingen spelare. Tror jag köper det över Steam.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

måste säga att jag tycker att Special Edition har inte mycket att erbjuda i spelväg! Heavy Rain tror jag däremot att jag kommer att köpa special edition av eftersom det första DLC paketet ingår då!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Köp en PS3

Det hade vart den idé om jag inte precis köpt nytt graffekort för 2,7k och funderar på ett till likadant

PS3 spelen är så jäkla dyra dessutom

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Det hade vart den idé om jag inte precis köpt nytt graffekort för 2,7k och funderar på ett till likadant

PS3 spelen är så jäkla dyra dessutom

Kostar inte så mycket om man köper spelen momsfritt från t.ex. Åland!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anilusion
Inte hittat någon mer som är intresserad av ett 4-pack? Ca 350 kr per person som sagt.

Jag är på om ni fortfarande saknar en köpare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Kostar inte så mycket om man köper spelen momsfritt från t.ex. Åland!

finss det åländska spel sidor?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
finss det åländska spel sidor?

vet inte, men det finns finska sidor som säljer spel från Åland så det blir moms fritt!

Exempel:

Från butiken/lagret i Vanda:
http://www.vpd.fi/tuote/16070/111/1...shock%202%20PS3
Pris: 64,90€

Från lagret på Åland:
http://www.vpd.fi/tuote/16403/436/1...5land%201082%29
Pris: 45,40€

Om man vill beställa från ett annat EU land en Finland så skall man maila butiken för att få reda på frakt kostnader och liknande!

Vet dock inte om det går att beställa moms fritt till nått annat land än Finland!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Varför ser det inte ut såhär ingame, Launch Trailer

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Varför ser det inte ut såhär ingame, Launch Trailer

Säg det, säg det!

Troliga orsaken är att dagens konsoler inte skulle klara av det! =/

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510