Permalänk
Medlem

hej nu tycker jag det har gått lite väll långt tid att få tillbaka mitt tangentbord. Jag lämnade in det den 21 dec kom till er 23. Förstår att det tar lite längre tid med jul och nyår då men den 4 januari kom det in till logitech för reparation men har inte hänt något mer! Brukar det verkligen ta sån här tid?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Inet har väl ändå 0% att göra med hur snabb/dålig en tillverkares reparation är? Om inet fick tangentbordet den 23 december och det kom till logitech den 4 januari så har det följt alla postens logiska lagar tycker jag.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Inet har väl ändå 0% att göra med hur snabb/dålig en tillverkares reparation är? Om inet fick tangentbordet den 23 december och det kom till logitech den 4 januari så har det följt alla postens logiska lagar tycker jag.

Jo då men tycker det gått lite väll långt, är det logitech som segar ner det? Står ju att det ska ta 10 arbets dagar det tror jag det gått nu:P

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla
hej nu tycker jag det har gått lite väll långt tid att få tillbaka mitt tangentbord. Jag lämnade in det den 21 dec kom till er 23. Förstår att det tar lite längre tid med jul och nyår då men den 4 januari kom det in till logitech för reparation men har inte hänt något mer! Brukar det verkligen ta sån här tid?

Hej,

Det låter som om vi väntar på ett utbyte från leverantör.

Om du skickar mig servicenummer i ett PM så skall jag försöka skynda på processen.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Hej,

Det låter som om vi väntar på ett utbyte från leverantör.

Om du skickar mig servicenummer i ett PM så skall jag försöka skynda på processen.

Mvh / Inet

men så skall det väl inte fungera? Om ni konstaterar att produkten inte fungerar, borde inte ni då byta ut produkten till kund och sen ta tjafset med tillverkaren själva.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

obs! ingen fråga till inet

Beställde hårddisk + switch, senare bestämde jag mig för att köpa en kylare till nya prollen, så de blev 2 paket (my bad) men skit i de.

Ialf de jag vill komma till, fick "fel" kolli på ett av paketen o kunde itne hämta ut det... kollit (eller ja dom 4 sista i hela kollit) var samma som på en annan persons paket....

så jag fick ringa inet, möttes av en oväntat trevlig person som genast kollade upp detta och ringde till posten där jag varit, tog väl 5 minuter efter att jag lade på luren så ringde inet support upp igen och sa att nu kan jag, med hela kollinummret hämta ut mitt andra paket

De kallar jag service

Fick dessutom sakerna en dag efter de skickats och de var paketerade med de vanliga plastpåsarna så skador på grejjerna existerar inte. Posten hade inte heller misshandlat paketen

Får väl se om resten av min nya dator leverans är lika bra

MVH mycket nöjd kund.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
men så skall det väl inte fungera? Om ni konstaterar att produkten inte fungerar, borde inte ni då byta ut produkten till kund och sen ta tjafset med tillverkaren själva.

Jupps, normalt sett gör vi direktutbyten efter verifierat fel på produkten.

I det här fallet hade vi dessvärre inte produkten i fråga på lager, men vi har lyckats lösa ett som skickas till kunden asap.

pompa_kumla: Du har PM.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjenis
När man köper en ny dator av er + installation, installerar ni då intel disken i ahci mode villket är betydligt snabbare eller får man göra det själv ?

Permalänk
Medlem

Jag ville köpa en Intel X25-V, och läste att Inet hade snabb leverans.
"Beställningar lagda före 16.00 skickas samma dag!" står det på sidan.

Jag bryr mig inte om service, aftersales kvalitet, etc, det är bara en sak jag bryr mig om och det är leveranstiden. Beställde SSDn 14.53, och fick en orderbekräftning några minuter senare. Artikeln fanns på lager.

14.53 är väl före 16.00 trodde jag. Men Inet troligen inte, eftersom de skickar artikeln nästa dagen.... Vad besviken man blir. Jag åker utomlands och nu har jag nog inte tid att fixa min laptop.

Visa signatur

Acer Aspire 5315 - T9500 2.6GHz - OCZ Solid Series 30GB - 2GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ewout
Jag ville köpa en Intel X25-V, och läste att Inet hade snabb leverans.
"Beställningar lagda före 16.00 skickas samma dag!" står det på sidan.

Jag bryr mig inte om service, aftersales kvalitet, etc, det är bara en sak jag bryr mig om och det är leveranstiden. Beställde SSDn 14.53, och fick en orderbekräftning några minuter senare. Artikeln fanns på lager.

14.53 är väl före 16.00 trodde jag. Men Inet troligen inte, eftersom de skickar artikeln nästa dagen.... Vad besviken man blir. Jag åker utomlands och nu har jag nog inte tid att fixa min laptop.

klockan är inte ens i närheten av 16.00, hur kan du då veta att de inte kommer att skicka produkten idag?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
klockan är inte ens i närheten av 16.00, hur kan du då veta att de inte kommer att skicka produkten idag?

Jag beställde igår.

Visa signatur

Acer Aspire 5315 - T9500 2.6GHz - OCZ Solid Series 30GB - 2GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ewout
Jag beställde igår.

När man beställer sådär i sista minuten så tkr jag personligen inte man kan räkna till 100% att det gäller då. Man får tänka på att de har andra grejer och göra som kanske tar upp tid, så när de ser din beställning är tiden kanske redan över 16.00. Den tiden gäller hos dem som fraktar åt dem skulle jag gissa på.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Du kommer nog få en extra godispåse skall du se!

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ewout
Jag ville köpa en Intel X25-V, och läste att Inet hade snabb leverans.
"Beställningar lagda före 16.00 skickas samma dag!" står det på sidan.

Jag bryr mig inte om service, aftersales kvalitet, etc, det är bara en sak jag bryr mig om och det är leveranstiden. Beställde SSDn 14.53, och fick en orderbekräftning några minuter senare. Artikeln fanns på lager.

14.53 är väl före 16.00 trodde jag. Men Inet troligen inte, eftersom de skickar artikeln nästa dagen.... Vad besviken man blir. Jag åker utomlands och nu har jag nog inte tid att fixa min laptop.

Hej,

Normalt sett går alla ordrar som läggs innan 16:00 iväg samma dag. Vi har denna vecka haft ett högt tryck på lagret och en mindre mängd ordrar hann under gårdagen tyvärr inte att packas innan posten körde sin sista tur till oss.

Om jag hittat rätt order gick ditt paket iväg från oss i morse. Om förseningen ställer till problem för dig så att du inte kan hämta ut paketet får du gärna ringa oss på 031-652700 eller skicka ditt ordernummer och telefonnummer i ett PM så ringer vi upp dig och försöker komma fram till en lösning.

Vi ber hemskt mycket om ursäkt över förseningen och det är olyckligt att det krockar med att du skall resa bort.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kan man få godis med? Jag som precis skickat iväg beställningen. Går det all lägga till innan ni skickar imorgon? : >

Skickar ordernr som PM : >

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tozzi
Kan man få godis med? Jag som precis skickat iväg beställningen. Går det all lägga till innan ni skickar imorgon? : >

Skickar ordernr som PM : >

Trodde redan att vi var tillräckligt bortskämda med (nästan) gratis frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Trodde redan att vi var tillräckligt bortskämda med (nästan) gratis frakt

Haha, jamen godis sitter aldrig fel, är så jäkla sötsugen som aldrig förr

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Inet, ni är awesome.

Nu när jag har fått ur mig det skulle jag vilja att ni överväger idén att ha en liten sektion under "Populära produkter i kategorin X" eller liknande, där det visas nya produkter, "Nya produkter i kategorin X" etc.

Ursäktar om någon redan förslagit denna idé.

Mvh

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Xtreamer i måndags vid typ kl 15:00 och 21h senare fanns den att hämta på posten!

... blev dock lite besviken på min godispåse som låg med i paketet, den var det hål i och godisarna var därför väldigt hårda

men de var ju som sagt bara en bonus

Fraktfritt var det som vann över Webhallen annars hade jag hämtat den där

Permalänk
Medlem

När kommer AMD Phenom II X2 550 i lager igen eftersom det står "Försenad" nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPe
Jag beställde en Xtreamer i måndags vid typ kl 15:00 och 21h senare fanns den att hämta på posten!

... blev dock lite besviken på min godispåse som låg med i paketet, den var det hål i och godisarna var därför väldigt hårda

men de var ju som sagt bara en bonus

Fraktfritt var det som vann över Webhallen annars hade jag hämtat den där

Min godispåse brukar också vara hård när den har kommit med posten, dock är det ju för att den legat ute (fraktat) så låt dom ligga framme en stund så dom blir rumtemperatur.

(Erfaren godisätare)

Så är ditt ilands problem löst hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyrox
Tjenis
När man köper en ny dator av er + installation, installerar ni då intel disken i ahci mode villket är betydligt snabbare eller får man göra det själv ?

Det beror på vilket operativsystem som installeras på datorn. På datorer med windows 7 64-bitars aktiverar vi alltid AHCI-mode.

Om ni väljer annat är det bästa att maila in för ett uppdaterat svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spongie
Inet, ni är awesome.

Nu när jag har fått ur mig det skulle jag vilja att ni överväger idén att ha en liten sektion under "Populära produkter i kategorin X" eller liknande, där det visas nya produkter, "Nya produkter i kategorin X" etc.

Ursäktar om någon redan förslagit denna idé.

Mvh

En lista på nya produkter kommer, men vi har inte bestämt hur det ska presenteras än. Nya produkter inom varje kategori var en bra idé!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPe
Jag beställde en Xtreamer i måndags vid typ kl 15:00 och 21h senare fanns den att hämta på posten!

... blev dock lite besviken på min godispåse som låg med i paketet, den var det hål i och godisarna var därför väldigt hårda

men de var ju som sagt bara en bonus

Fraktfritt var det som vann över Webhallen annars hade jag hämtat den där

En överraskning är på väg till dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunkas
När kommer AMD Phenom II X2 550 i lager igen eftersom det står "Försenad" nu?

Den kommer i lager sent idag eller under morgondagen.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Har Inet upphört med fri frakt för sweclockare? Tidigare kunde man söka på produkten Sweclockers men det tycks ge noll träffar idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Har Inet upphört med fri frakt för sweclockare? Tidigare kunde man söka på produkten Sweclockers men det tycks ge noll träffar idag.

https://www.inet.se/artikel/6101343

Permalänk
Medlem

Finns det något trevligt erbjudande för oss som bokar vara för upphämtning i Butik? Har bokningsnummer och allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
En överraskning är på väg till dig.
Mvh / Inet

This is so full of win

@inet
Om man skulle vilja köpa en vara som ni inte har på lager, skulle ni kunna ta hem den varan då?; Blir en ny dator om ett tag och vill helst ta alltihop från samma butik så jag slipper betala frakt på 500 och hämta ut 20 olika paket

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk

Varför?

Hejsan Inet.se!

Jag har en fråga. Vafö har ni inte några av dessa Western Digital's Externa hårddiskar? Western Digital MyBook Studio

tack på förhand!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

jag måhända har ingen egen tidigare erfarenhet utav att handla från inet, men efter allt jag läst här så kommer jag nog börja göra det!

Jag fick mig en liten glad chock när jag loggade in på facebook och såg att de delade ut gratisvaror till medlemmar i deras grupp där!
Tackar så mycket! Att ett företag så som inet är aktiv på internet så som på sweclockers.com och facebook.com tycker jag personligen är väldigt roligt

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Finns det något trevligt erbjudande för oss som bokar vara för upphämtning i Butik? Har bokningsnummer och allt.

Skicka ett PM med ordernummer till mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
This is so full of win

@inet
Om man skulle vilja köpa en vara som ni inte har på lager, skulle ni kunna ta hem den varan då?; Blir en ny dator om ett tag och vill helst ta alltihop från samma butik så jag slipper betala frakt på 500 och hämta ut 20 olika paket

Så fort en beställning på en icke lagervara kommer in går det iväg en order direkt till leverantören för att få hem den så fort som möjligt.

Om du vill få reda på leveranstid för en specifik artikel är du välkommen att maila info@inet.se så återkommer vi med besked.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Hejsan Inet.se!

Jag har en fråga. Vafö har ni inte några av dessa Western Digital's Externa hårddiskar? Western Digital MyBook Studio

tack på förhand!

Jag har skickat frågan vidare och återkommer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
jag måhända har ingen egen tidigare erfarenhet utav att handla från inet, men efter allt jag läst här så kommer jag nog börja göra det!

Jag fick mig en liten glad chock när jag loggade in på facebook och såg att de delade ut gratisvaror till medlemmar i deras grupp där!
Tackar så mycket! Att ett företag så som inet är aktiv på internet så som på sweclockers.com och facebook.com tycker jag personligen är väldigt roligt

Kul att vi gjort ett bra intryck! Du är välkommen som kund och jag hoppas att vi ska göra dig nöjd.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Köpte datordelar av er för ca 1 vecka sedan till ett datorbygge. Köpte ett Corsair TX 650W nätagg men nu när jag har satt ihop datorn inser jag att nätagget lider av ett högrekvent tjut (coil whine) och jag undrar hur lång tid det tar att få nätagget utbytt om jag skickar in?

Har nämligen inget annat nätagg så jag blir utan dator under tiden.