Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Menar du det första,när nån blir dödad med kastkniven?
Det är ju en känd bug att kniven studsar mot marken eller mot objekt så det är ju knappast fusk.
Finns filmer om det på youtube också där cod mythbusters testar det och mycket riktigt du kan kasta kniven upp på ett biltak tex och den studsar då uppe på taket och träffar en snubbe som står en bit bakom bilen bland annat..

Här har du den,kolla runt 2.50 minuter:))

http://www.youtube.com/watch?v=maCSZFEPwzc

Ahh och jonatan det visste jag faktiskt inte,fel av mig då:))

det jag menade är att han vet exakt var alla är. jag hade cold blooded plus ninja det hade alla mina vänner också men dom vet exakt var alla är.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att lana spelet med mina vänner? Det brukar aldrig gå..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
det jag menade är att han vet exakt var alla är. jag hade cold blooded plus ninja det hade alla mina vänner också men dom vet exakt var alla är.

Han körde väl med steal kill cam perken,då ser man ju direkt var personen som dödar en är???
Jag är bara på lvl 13 än så jag har inte låst upp så mycket än men väldigt mycket finns ju med i MW 1 perksen också:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Även fast jag spelat modern warfare 1 en hel del så tycker jag MW2 är mycket bättre, det går fort att joina servrar, jag märker inte av nå direkt lagg. Asmycket vapen att leka med. Nya perks, det är som ett MW 1,5

jobbigt är dock att när han som "hostat" lämnar så måsta man vänta ett tag tills den väljer ut en ny, sen även att man måste vänta typ 50 s mellan spelen för att göra classer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BäckE
Även fast jag spelat modern warfare 1 en hel del så tycker jag MW2 är mycket bättre, det går fort att joina servrar, jag märker inte av nå direkt lagg. Asmycket vapen att leka med. Nya perks, det är som ett MW 1,5

jobbigt är dock att när han som "hostat" lämnar så måsta man vänta ett tag tills den väljer ut en ny, sen även att man måste vänta typ 50 s mellan spelen för att göra classer..

Antar att du spelar själv? Testa att vara 3-4 kompisar så kommer du förstå hur otroligt idiotiskt IWnet är kodat med 'party-play'. Det går inte att hitta ett vettigt game under 5 minuter, alltid någon som slängs ut/kickas/Game Lobby Closed/Party is no longer Active/etc etc.

Vapnena tröttnar man på efter första gången till 70. Man blir riktigt förbannad på alla som springer runt med ACR/Scar/M4A1 och pangar utan någon rekyl alls.

Host Migration som du snackar om, det brukar faktiskt inte hända så ofta, vilket är otroligt DÅLIGT. Det är bara när det blir katastrof-lagg som IWnet verkar förstå att det kanske är dags att välja en bättre host (vilket irriterar mig otroligt mycket, då jag sitter på en kanon-lina med mycket bra ping... Kan den inte bara välja mig varje gång så får en stor majoritet i game:t bra ping?).

Det du säger om Intermission, testa Team Deathmatch Express, där är Intermissionen väldigt kort (15-20s tror jag?)

Får ursäkta om du tar illa upp, det var inte alls menat till dig, snarare idiot-Infinity Ward...

God natt i snöovädret!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Han körde väl med steal kill cam perken,då ser man ju direkt var personen som dödar en är???
Jag är bara på lvl 13 än så jag har inte låst upp så mycket än men väldigt mycket finns ju med i MW 1 perksen också:))

det var sd hardcore jag körde.. som cs. Sen visste han hela tiden vart man var. Plus den perken gör ej så du ser en "killcam"

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Antar att du spelar själv? Testa att vara 3-4 kompisar så kommer du förstå hur otroligt idiotiskt IWnet är kodat med 'party-play'. Det går inte att hitta ett vettigt game under 5 minuter, alltid någon som slängs ut/kickas/Game Lobby Closed/Party is no longer Active/etc etc.
God natt i snöovädret!

Har spelat MW2 på ett it-café med några kompisar (då på PC), och jag lyckas alltid hamna med dem utan att det tar för lång tid, har vi bara tur eller pratar du om xb360/ps3?

Gonatt!

Permalänk
Medlem

Har idag spelat lite lan med polare, och jag kan bara säga WOOOOW
jag älskar mw2, det är bästa spelet som gjorts tycker jag
det e bara lite synd att man inte hade player vs player på lan, det tycker jag verkligen suger men allt annat är uuunderbart

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Har idag spelat lite lan med polare, och jag kan bara säga WOOOOW
jag älskar mw2, det är bästa spelet som gjorts tycker jag
det e bara lite synd att man inte hade player vs player på lan, det tycker jag verkligen suger men allt annat är uuunderbart

Vänta ett par dagar så ändras din åsikt. Möt ett par ryssar.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Har idag spelat lite lan med polare, och jag kan bara säga WOOOOW
jag älskar mw2, det är bästa spelet som gjorts tycker jag
det e bara lite synd att man inte hade player vs player på lan, det tycker jag verkligen suger men allt annat är uuunderbart

Japp spelet är riktigt kul och de blir bara roligare ju mer du låser upp!

Permalänk

nu har jag spelat detta spel sedan det släpptes och jag tycker att MW1 är 1000 gånger bättre.
Det är framför allt spelkänslan.
Dock så är det ju roligt med alla nya perks, vapen, killstreaks osv....men nej tack..

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BäckE
Även fast jag spelat modern warfare 1 en hel del så tycker jag MW2 är mycket bättre, det går fort att joina servrar, jag märker inte av nå direkt lagg. Asmycket vapen att leka med. Nya perks, det är som ett MW 1,5

jobbigt är dock att när han som "hostat" lämnar så måsta man vänta ett tag tills den väljer ut en ny, sen även att man måste vänta typ 50 s mellan spelen för att göra classer..

VA!! Fortare att joina servrar?
IWNET suger k-k

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk

Hitler rants about the lack of dedicated servers on Modern Warfare 2

http://www.youtube.com/watch?v=1FKty5Kpf4w

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad ni tycker men enligt mig så är 1887 inte alls störande om man jämför med Noobtube idioter som springer runt helt utan skill o spränger saker...

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Jag vet inte vad ni tycker men enligt mig så är 1887 inte alls störande om man jämför med Noobtube idioter som springer runt helt utan skill o spränger saker...

Nej du 1887 kommer bli nerfade till jorden nästa patch så dom blir som dom andra hagelgevären. Hatar dom. alla använder dom på normal. För dom kan fan inte döda utan den...

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Nej du 1887 kommer bli nerfade till jorden nästa patch så dom blir som dom andra hagelgevären. Hatar dom. alla använder dom på normal. För dom kan fan inte döda utan den...

Tycker oxå 1887:orna är mest störande.. Hagelbössor är oftast CQ vapen och borde inte funka som primärvapen på öppna banor.

Permalänk
Avstängd

JAg gillar spas 12:an men den är jävligt skön;) Efter varje död hör man när man laddar om älskar det^^ sen är striker mitt andra favorit hagel:P Dock är mitt nya favorit vapen kniv;P Går skit lätt att döda med den och man kan dodga deras kulor på rätt sätt;D

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Nej du 1887 kommer bli nerfade till jorden nästa patch så dom blir som dom andra hagelgevären. Hatar dom. alla använder dom på normal. För dom kan fan inte döda utan den...

1887 kan du ju iaf göra något åt (ta ut dem på längre avstånd). Jag har knappt några problem med dem.
Att få en noob tube på sig från andra sidan banan in i spawnen är ju sådär kul.

Min åsikt iaf. Tycker inte jag möter så många med 1887 heller (xbox 360)

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Nej du 1887 kommer bli nerfade till jorden nästa patch så dom blir som dom andra hagelgevären. Hatar dom. alla använder dom på normal. För dom kan fan inte döda utan den...

En 1887 är väl ändå inte en hagelbössa? Snarare en gammal pistol som skjuter ut en kula? Källa - 1800 talet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
En 1887 är väl ändå inte en hagelbössa? Snarare en gammal pistol som skjuter ut en kula? Källa - 1800 talet.

Nej, en Winchester Model 1887 räknas som ett hagelgevär och använder/använde 12/10-gauge(hagelpatroner).

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Winchester_Model_1887/1901

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Nej, en Winchester Model 1887 räknas som ett hagelgevär och använder/använde 12/10-gauge(hagelpatroner).

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Winchester_Model_1887/1901

Hade dom sådana på den tiden? Lolz. Har för mig att dom fortf använde kulor då.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Hade dom sådana på den tiden? Lolz. Har för mig att dom fortf använde kulor då.

Japp. Hagelgevär användes av kavallerier i det amerikanska inbördeskriget och indiankrigen.

"The first recorded use of the term shotgun was in 1776 in Kentucky. It was noted as part of the "frontier language of the West" by James Fenimore Cooper."

källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Shotgun#History

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Hade dom sådana på den tiden? Lolz. Har för mig att dom fortf använde kulor då.

Jag tvivlar dock på att man sprang runt med två vid höften - som i CoD:MW2

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Känns som att 1887 får mer range när man kör akimbo...inte alls lika bra med en.
Tycker att alla shotguns borde göras bättre iställer för att 1887 ska bli (mycket) sämre, de känns varken värda eller verklighetstrogna som det är nu. De borde ha haft kvar dem som primära vapen också...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Känns som att 1887 får mer range när man kör akimbo...inte alls lika bra med en.
Tycker att alla shotguns borde göras bättre iställer för att 1887 ska bli (mycket) sämre, de känns varken värda eller verklighetstrogna som det är nu. De borde ha haft kvar dem som primära vapen också...

nej dom andra ska fan inte bli boostade. Dom är bra som dom är....

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Är modernwarfare värt att köpa till pc? Jag måste få några rekomendationer om jag ska köpa det och såklart endast spela multiplayer, då jag redan klarat sp.

Så är det värt?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr0cket boy
Är modernwarfare värt att köpa till pc? Jag måste få några rekomendationer om jag ska köpa det och såklart endast spela multiplayer, då jag redan klarat sp.

Så är det värt?

Håller med där. Undrar samt vad ni rekommenderar för komponenter. Har en burk på hela 3 år. Den börjar slacka nu

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk

burken är det inte något fel på för min del, 2 år gammal men maxar de flesta spel

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr0cket boy
Är modernwarfare värt att köpa till pc? Jag måste få några rekomendationer om jag ska köpa det och såklart endast spela multiplayer, då jag redan klarat sp.

Så är det värt?

Du kommer bli irriterad av de ständiga fuskarna som obehindrat förstör jämt och ständigt.

Du kommer bli irriterad av de ständiga "Could not connect"-meddelanden som gör dig påmind om den bakåtsträvande utveckling PC-spel är påväg mot.

Du kommer bli irriterad över hur COD blivit Quake/UT2009 helt plösligt med asiater och britiska tonåringar som springer runt med endast 1887 och noobtubes..

Du kommer bli irriterad över hur värdelös Alla snipers är och därmed överflödiga då alla en skicklig sniper-spelare är ännu bättre med valfritt automatgevär.

Du kommer bli irriterad över otroligt mycket... Men fortsätta spela ändå!
Men säg inte att jag inte varnade dig! Jag har lirat 60h+ just nu och varit förbannad varenda timma av dessa. Men då utgör jag å andra sidan inte ett särskilt bra exempel över den genomsnittliga gamern.

Men spelet är "värt"!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Du kommer bli irriterad över hur COD blivit Quake/UT2009 helt plösligt med asiater och britiska tonåringar som springer runt med endast 1887 och noobtubes..

Dåligt att man inte kan göra rocketjump med AT4:an eller RPG:n tycker jag.. skulle passa med spelets realism i övrigt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion