Permalänk
Medlem

Decrypting Dragon Age: Origins game files!

Äntligen!

Permalänk

Ja det funkar från steam nu. Trodde det skulle aktiveras på eftermiddagen först eftersom det stod så från början.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Hej!
Är de ingen som tycker att combat scenerna är lite för larviga tex 1: för sakta 2: för rörigt 3: dålig hantering..
Själv har jag ju faktist inte spelat dom tidiga spelen av bioware så jag kanske ska hålla käft men men de kanske är nått man får lära sej.. annars tycker jag storyn och grafiken är jätte bra

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crille90
lite små roligt att om du har igång det typ 4timmar så börjar laddtiderna gå up ganska mycket men startar du om spelet är dem nere på 3-4sec igen istället för 20-30sec.p
tycker ju inte det ska vara minnes problem eller något eftersom min dator har en hel del....

Är det en minnesläcka så fylles jua llt minne ut, kommer nog komma patchar som fixar till det mesta.

Har installerat spelet som jag köpte som download igår på cdon och blev klart inatt, sen när jag kommer hem ska det börjas spela.

har höga förväntningar på detta spel.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Ja det funkar från steam nu. Trodde det skulle aktiveras på eftermiddagen först eftersom det stod så från början.

Trodde jag också, det är väl bara att tacka och ta emot att det ligger där med särade ben när man kommer hem

Öhm... allt jag skriver idag blir till sexuella referenser av någon anledning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Hej!
Är de ingen som tycker att combat scenerna är lite för larviga tex 1: för sakta 2: för rörigt 3: dålig hantering..
Själv har jag ju faktist inte spelat dom tidiga spelen av bioware så jag kanske ska hålla käft men men de kanske är nått man får lära sej.. annars tycker jag storyn och grafiken är jätte bra

Det där har jag också tänkt på, men jag har inte soelat än, utan bara sett videos. Det kanske är en nokköpingsgrej (även jag... ;o))

På nästan alla spelvideos störde jag mig på två saker: 1: meele- animationer. för långsamma och konstiga, träffar ibland inte ens gubben han slår. 2: mages gör samma saker (animationsmässigt) hela tiden: skjuter bollar på samma sätt, ställer sig bredbent och viftar upp staven i luften, skjuter bollar...

Borde kanske spela innan jag uttalar mig, så gör det nu och återkommer

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som har problem med "downloadable content" Den ringen och bältet man skulle få när man köpte från webhallen t.ex?

Jag har grejerna i min "onlineprofil" på Biowares forum men kan inte få ner dom i spelet ?!?

Permalänk
Medlem

Lirade mitt första origin igår, blev human mage. Spelade fram till lägret i Ostagar (dvs inte mycket mer än introt) sen var det sängdags om jag skulle orka upp till jobbet. Måste säga att stämningen är helt grym! Det var ett bra tag sedan jag kände mig så förväntansfull inför ett spel.

Hade gjort fyra olika karaktärer i editorn som släpptes innan spelet men slutligen föll valet på Mage. Men när spelet startade hade man ju möjlighet att lägga till några skillpoints ytterligare och en magi. Bara det tog mig nästan en timme Så mycket att läsa och grotta ner sig i, haha.

Någon annan som lirar Mage, och i så fall vilken magiskola/or kör ni?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Någon annan som lirar Mage, och i så fall vilken magiskola/or kör ni?

Elf mage, primal - eld och creation - healing.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av falcor75
Nån mer än jag som har problem med "downloadable content" Den ringen och bältet man skulle få när man köpte från webhallen t.ex?

Jag har grejerna i min "onlineprofil" på Biowares forum men kan inte få ner dom i spelet ?!?

Det fungerade felfritt för mig. Nedladdningen startade direkt efter jag redeemat koderna. Jag testade också att köpa Wardens Keep med kreditkort, fungerade bra, tog inte många sekunder.

För övrigt kör jag human mage, mest primal och spirit. Får se vad för specializations man tar sedan. Det lutar mot blood magic och shapeshifter.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Ok, kanske var överbelastat eller nåt igårkväll. Grejerna dyker ju inte ens upp i programmet, än mindre laddas dom ner... Listorna under "downloadable content" är helt tomma... Får prova lite mer när jag kommer hem i eftermiddag....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av falcor75
Ok, kanske var överbelastat eller nåt igårkväll. Grejerna dyker ju inte ens upp i programmet, än mindre laddas dom ner... Listorna under "downloadable content" är helt tomma... Får prova lite mer när jag kommer hem i eftermiddag....

Köpte du spelet via online (tex D2D eller liknande) eller har du spelet på skiva?
För det stod igår att folk som köpte från tex D2D hade problem med downloadable content.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Grejorna man fick från t.ex. Webhallen såg jag aldrig i min lista över downloadable content utan laddades ned automatiskt när jag skrev in koden. Det item som man fick med i förpackningen syndes därimot i listan och började och laddas med automatiskt. Hade spelet igång i bakrunden, men det kanske man måste ha för att det ska fungera.

Måste bara säga också det är ett väldigt trevligt spel! Har inte haft så här kul/trevligt på väldigt länge.

//Jonas

Permalänk
Medlem

Nej jag köpte det på Webhallen och fick det igår....får ett "Ok" när jag går in och redeemar koden men sen så får jag aldrig ner sakerna till spelet...

Permalänk
Medlem

Har du kolla i din inventory?

Permalänk
Medlem

Vissa av sakerna får man inte i inventory direkt utan måste köpas från en merchant som kommer finnas i party camp, som Final Reason, Berghen's Honor och resten av Blood Dragon Armor. Kanske mer.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Fanns inget i inventoryn...

Grejerna som jag vill ha är juh Guildmasters belt och en ring som jag inte kommer ihåg vad den heter....allt annat kan vänta....

Permalänk
Medlem

Min ring o belte kom upp i inventory men jag har för mig att dom syns bland installed i downloadable content.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Se till att de är enabled också.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Min polare kan inte installera Dragon Age: Origins på sin dator med ett ATI HD 3780.

De går inte att installera för att han inte kan ha PhysX.

Installations programmet stannar på typ 99% och så står de att de inte finns fungerande maskinvara för PhysX.

Har jag missat nått???

Spelet Aeger BTW. Jag har bara spelat i typ 12 timmar och är LVL 10
men GOD DAMN vilket Fedt spiel.

OM nån orkar hjälpa mej med en lösning så skicka gärna den i ett PM.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Min polare kan inte installera Dragon Age: Origins på sin dator med ett ATI HD 3780.

De går inte att installera för att han inte kan ha PhysX.

Installations programmet stannar på typ 99% och så står de att de inte finns fungerande maskinvara för PhysX.

Måste vara något fel, spel som använder PhysX kör det på CPU normalt.

Be han testa installera det separat via downloaded från NVidia (man behöver inget NVidia-kort för att installera mjukvaran)

http://www.nvidia.com/object/physx_9.09.0814.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Måste vara något fel, spel som använder PhysX kör det på CPU normalt.

Be han testa installera det separat via downloaded från NVidia (man behöver inget NVidia-kort för att installera mjukvaran)

http://www.nvidia.com/object/physx_9.09.0814.html

Värt att nämna är att han har en AMD prolle.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Värt att nämna är att han har en AMD prolle.

ska kvitta vad jag fattat som iaf

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Här har ni mitt "gäng". Min main är en level 15 Dwarf-Warrior med Dual Wield master!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Värt att nämna är att han har en AMD prolle.

Jag har själv AMD processor och HD 4870 och PhysX paketet från NVidia fungerar bra hos mig. Mjukvaran installerar API m.m. som normalt använder vilken CPU som helst, och för ett fåtal spel GPU för PhysX (Batman etc).

Hitta en tråd om det på DAO forumet:
http://daforums.bioware.com/viewtopic.html?topic=702432&forum...
Det finns lite förslag på saker att testa (sista sidan), men ingen garanti att det hjälper i just hans fall.

Förslag är att se till att avinstallera eventuella gamla versionen som finns på PC:n. Kolla i lägg till/ta bort program i kontrollpanelen. Sen kan man prova att installera den jag länkade till också. Installationsprogrammet har en något äldre version som den installerar (och som han får fel på).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag har själv AMD processor och HD 4870 och PhysX paketet från NVidia fungerar bra hos mig. Mjukvaran installerar API m.m. som normalt använder vilken CPU som helst, och för ett fåtal spel GPU för PhysX (Batman etc).

Hitta en tråd om det på DAO forumet:
http://daforums.bioware.com/viewtopic.html?topic=702432&forum...
Det finns lite förslag på saker att testa (sista sidan), men ingen garanti att det hjälper i just hans fall.

Förslag är att se till att avinstallera eventuella gamla versionen som finns på PC:n. Kolla i lägg till/ta bort program i kontrollpanelen. Sen kan man prova att installera den jag länkade till också. Installationsprogrammet har en något äldre version som den installerar (och som han får fel på).

Tack... ska fixa detta åt han.

Han har suttit och gnällt som satan över detta problemet.

innan så hade han två Nvidia 7800 GT i SLI men så va jag snäll och fixade ett ATI HD 3870 åt han och sen så köper han detta spelet för att utnyttja grafiken lite då han sitter med CS 1.6, CSS eller Last Chaos annars och dom spelen har ju inte så snygg grafik.

Men tack för hjälpen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Köpte Dragon Age Origins Digital Deluxe versionen igår. Fick bekräftelsen till fel epostadress, softhome.net som visserligen låg öppen i annat fönster, men ändå??? Ville ha på mitt vanliga konto på telia.com. Så frågat om kontona går att slå ihop.

Inget downloadable content alls utan till och med svar att "denna produktkod har redan använts" när jag försökte aktivera spelet. Frågat EA hur i hela halva då? Köpte den nyss!!!

Gick bra att köra spelet ändå så småningom av någon anledning?? Fick ladda ner expansionerna inifrån spelet, vilket innebär att jag betalat för dem 2 gånger vilket känns lite surt..

Strul i största allmänhet med andra ord. Får se vad EAs support ger för lösning på ovan.

Började förstås direkt önska att jag inte varit så slö och gått till butiken istället för att köpa spelet online på EAs store....

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Tydligen inte alls ovanligt med problem med download content...hittade denna länken. Förhoppningsvis kan det hjälpa någon, hoppas bara den hjälper mig också.

http://daforums.bioware.com/viewtopic.html?topic=703059&forum...

Permalänk
Medlem

http://social.bioware.com/game_patches.php

Har släppts en liten patch för oss som spelar på PC. Inga större buggfixar.

EDIT: Att starta spelet från launchern verkar inte funka efter patchning.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

För de som ville spela som rogues... gör inte det än. Dex ger inte skada för daggers vilket det ska göra. Detta gör att rogues blir utklassade även av era egna tanks i partyn när det gäller hur mycket skada man gör.

Finns bekräftat på biowares forums.