Permalänk

"systerdator" runt 5-6 tusen.

Nu är det dags för lillasystern att få sin nya dator.
Den ska vara relativt tyst,

Hon ska mesta surfa, skriva osv.
Men ibland också spela spel som tex The sims 3.

Datorn ska kosta 5-6 tusen kronor, allt ska vara från INET och snälla ni, lägg er inte på 5999kr bara för att jag säger 5-6tusen.
Håll nere priset!

Tack!

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har extremt många fördomar så menar jag på att tjejer gärna lägger ner lite mer på det estetiska. Det här menar jag då att det skulle höra till "litet och sött", fast nu i efterhand vet jag inte om P180 är särskilt sött.

Eller lite billigare

Så kan du ju mixa och matcha bäst du vill däremellan.

Permalänk

Båda Tuppels paket ser kalas ut Dock hade jag tagit ett Define r2 före ett p180.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Dock hade jag tagit ett Define r2 före ett p180.

Så sant som det är sagt, borde särskilt jag som beställt ett tycka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
Så sant som det är sagt, borde särskilt jag som beställt ett tycka.

Har också beställt ett Längtar till på torsdag/fredag när jag får hem det! Hoppas Inet skickar så man får det den 15:e

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

tror hon skulle gilla den här

Hon gillar säkert vit för hon e tjej "inga fördommar alls"
men den blev billig också och med quadcore
edit: glömde dvd läsare men plocka bara på någon vit :>

Permalänk

Ni är bra roliga ni

Men faktist, jag visade henne era inlägg och visst gillar hon vitt. men synd bara att SayZk inte vet hur man lägger in bilder -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Ni är bra roliga ni

Men faktist, jag visade henne era inlägg och visst gillar hon vitt. men synd bara att SayZk inte vet hur man lägger in bilder -.-

SayZks bild fungerar bra, bara lite seg.

http://img88.imageshack.us/img88/9467/13737428.jpg

Jag tänkte faktiskt också ta det vita chassit, men struntade i det pga rådande lagerstatus.

Permalänk

Okej, men det jag valde är detta:

+en styck Fractal Design 120mm Silent Series.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Okej, men det jag valde är detta:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Systerdator.JPG

+en styck Fractal Design 120mm Silent Series.

Blir en helt okej burk
Prollen klockar fint, min klockar till 3,6ghz undervoltad ett snäpp (1,325v)
55c load med stock kylningen.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

varför har ni båda med två stycken engigsstickor i era paket? det är väl bland det sämsta man kan köpa nu för tiden. en 2gigssticka är precis lika bra och mycket billigare dessutom. tack för mig!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
varför har ni båda med två stycken engigsstickor i era paket? det är väl bland det sämsta man kan köpa nu för tiden. en 2gigssticka är precis lika bra och mycket billigare dessutom. tack för mig!

Trådskapare ville att vi skulle hålla nere kostnad, vilket gör 4GB uteslutet om man kör på DDR3-system. En ensam 2GB-sticka ger ej dualchannel och därmed sämre prestanda än 2x1GB. Tack för mig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
varför har ni båda med två stycken engigsstickor i era paket? det är väl bland det sämsta man kan köpa nu för tiden. en 2gigssticka är precis lika bra och mycket billigare dessutom. tack för mig!

Om du skulle lära dig svenska så skulle du läst att jag inte valde dem, utan gjorde en egen med 2x 2GB stickor. men så var ju inte fallet utan du missade nog mitt inlägg. tur i oturen att jag är så jävla irriterad på folk som inte läser riktigt, så jag blir tvungen att skriva det här allt för långa inlägget till dig. Kram på dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Om du skulle lära dig svenska så skulle du läst att jag inte valde dem, utan gjorde en egen med 2x 2GB stickor. men så var ju inte fallet utan du missade nog mitt inlägg. tur i oturen att jag är så jävla irriterad på folk som inte läser riktigt, så jag blir tvungen att skriva det här allt för långa inlägget till dig. Kram på dig!

han svarade på emriks inlägg inte ditt.
våra paket utgick från ddr3, och då valde vi 2x1gb, vi sa inte att du borde välda 12x1gb ddr2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Om du skulle lära dig svenska så skulle du läst att jag inte valde dem, utan gjorde en egen med 2x 2GB stickor. men så var ju inte fallet utan du missade nog mitt inlägg. tur i oturen att jag är så jävla irriterad på folk som inte läser riktigt, så jag blir tvungen att skriva det här allt för långa inlägget till dig. Kram på dig!

Ganska onödigt att skriva "det här allt för långa inlägget" när det är du själv som har läst fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Ganska onödigt att skriva "det här allt för långa inlägget" när det är du själv som har läst fel.

Okej, jag är aningen trött och tjurig idag. Förlåt.

Men nu har jag i alla fall fått den hjälp jag behöver och mod kan nu göra vad dom vill med tråden.

Tack för hjälpen allihopa!

Permalänk
Medlem

ursäkta om jag skapade lite uppståndelse här inne.

det här med dual och singlechannel ger väl knappa tre procent mer prestanda vilket jag inte tycker är värt den extra platsen det tar. och dubbla risken att någonting ska gå sönder. brukar även bli någon tia dyrare också om man vill ha flera stickor.

@Ljungan11, jag såg ditt inlägg men det var inte till dig det var riktat. du valde ett kanonpaket iaf hoppas syrran blir nöjd!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.