Inga användare i Windows Vista

Permalänk

Inga användare i Windows Vista

Hej!

Sitter med en väns dator som är en S1 Express Dual (LG).
Vet om att den köptes 2 år sedan och har Windows Vista Home Premium installerat på sig. Har även noterat att den har dolda partitioner för att kunna köra recovery och återställning.

Nu till själva problemet:

1) När jag öppnar upp datorn och den laddat klart så dyker det inte upp några användare vid inloggningsskärmen. Har försökt med dessa åtgärder: - Felsäkert läge, där jag går in och tar bort användarens lösenord, startar om, samma fel kommer upp igen
- Felsäkert läge, skriver in en "control userpasswords2" i kör inne på startmenyn och bockar av lösenordskravet för användare på Vista och startar om datorn, problemet kvarstår
- Systemåterställning, fastnar på "återställer filer" och fortsätter inte därifrån utan kan sitta där i flera timmar. Man ger helt enkelt upp och startar om datorn. När man sedan gör om något av ovanstående steg, så ser man att "systemåterställningen misslyckades".
- En startup-reparation som finns bland verktygen systemåterställning och full pc recovery.
- PC Recovery

Har testat både med och utan Windows Vista-skivan i läsaren utan resultat.

Nu till när problemen började:

Skulle få igång min väns trådburna Internet på laptopen, och tänkte genast på att det kunde vara nätverksdrivrutiner som saknas. Det var det. Installerade dem samt lite andra program som inte låg installerade. Upptäckte mitt under installationen av alla dessa program att installationen även ville lägga in Norton (Anti)virus, vilket fick mig att trycka på avbryt. Började om installationen utan Norton och jag hann se att flera olika hotfixes för Vista var på väg in också, så hela installationen tog nog upp emot två timmar. Efter omstart kommer vi till problemet (läs 1).

Vad skall man göra för att lösa detta? Installation av Windows XP fungerade inte pga C:/ hårddisken antagligen är partitionerad i recoverypartition + OS-partition. Tack på förhand,

MVH Aura

EDIT: Problemet avhjälptes med hjälp av recoveryskivan -> Installation av Windows Vista. Det var det enda jag inte testat själv