Köpa Geforce gtx275 eller vänta?

Permalänk

Köpa Geforce gtx275 eller vänta?

Är det värt att vänta på nya ATI korten som kommer i september eller kan
man lika gärna köpa ett Geforce 275GTX?

Kortet får max kosta 2500kr nämligen och nvidia stöds ju av mer spel.

Visa signatur

weee

Permalänk

Vad jag läste så verkar det som att det kommer ett dx11 kort nästan samma dag som w7 släpps och det skulle prestera som ett GTX285 ungefär skulle kosta ca 2600, så ja tycker du ska vänta iaf.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Egentligen är det aldrig bra tillfälle att köpa eftersom det hela tiden är nåt nytt på gång Jag tänker inte vänta på ATI utan har slagit till på ett GTX 275.

Du skriver inte vad du sitter på för hårdvara nu. Om det är värt att vänta beror ju också på vad du har redan.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Re: Köpa Geforce gtx275 eller vänta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moridin2002
och nvidia stöds ju av mer spel.

??? vad menar du med det??? ar du onykter eller ???

Tacka fan att du skall vanta nagra veckor pa nya DX11 kort

Visa signatur

ola33

Permalänk

Nvidia stöder fler spel - med pengar (The Way It's Meant To Be Played). Däremot finns det inga spel som inte går att köra med ATI-kort. De spelen som du spelar är ju gamla och drivrutinerna är mer eller mindre färdigställda.

Jag skulle definitivt vänta en månad (korten lär inte dyka upp i butiker förrän slutet av september/början av oktober) och se vad som erbjuds. Visst, då är det "bara" tre månader kvar till Nvidia eventuellt (och förmodligen) släpper GT300 så det beror ju lite på hur länge man orkar vänta.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Nvidia stöder fler spel - med pengar (The Way It's Meant To Be Played). Däremot finns det inga spel som inte går att köra med ATI-kort. De spelen som du spelar är ju gamla och drivrutinerna är mer eller mindre färdigställda.

Jag skulle definitivt vänta en månad (korten lär inte dyka upp i butiker förrän slutet av september/början av oktober) och se vad som erbjuds. Visst, då är det "bara" tre månader kvar till Nvidia eventuellt (och förmodligen) släpper GT300 så det beror ju lite på hur länge man orkar vänta.

Jag haller med dej att du definitivt skall vanta

Och det andra du skrev ar ju bra att du vet det

Sa nu skall jag fundera om jag skall skratta eller grata

Visa signatur

ola33

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ola33
Jag haller med dej att du definitivt skall vanta

Och det andra du skrev ar ju bra att du vet det

Sa nu skall jag fundera om jag skall skratta eller grata

Jag funderar på om man ska skratta eller gråta åt dina kommentarer för det verkar som du bara yrar i nattmössan och inte tillför tråden med annat än spydiga kommentarer...

ON topic:
Jag tror att de nya korten kommer vara lite för högt prissatta/prestanda, så vill du absolut ha DX11 stöd är det ju bara att vänta. Annars köp ett 275 kort och sen ett till begagnat när folk börjar sälja sina inför 300 serien!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Jag funderar på om man ska skratta eller gråta åt dina kommentarer för det verkar som du bara yrar i nattmössan och inte tillför tråden med annat än spydiga kommentarer...

ON topic:
Jag tror att de nya korten kommer vara lite för högt prissatta/prestanda, så vill du absolut ha DX11 stöd är det ju bara att vänta. Annars köp ett 275 kort och sen ett till begagnat när folk börjar sälja sina inför 300 serien!

OMG du har 100% ratt hehe

Jag yrar helt klart

Jag tog Moridin2002 och marteN_larsson for samma kille

Sa fel det kan bli

Visa signatur

ola33