Permalänk
Medlem

Mirar virus remove

Hej!
min dator har lyckats få mirar toolbar installerat.
Jag har använt f-secure, spybot s&d och smitfraudfix för att få bort det.

Den visas som en add-on i IE8 - Det har jag lyckats få bort.

Men den finns fortfarande kvar i lägg till/ta bort program och när man ska avinstallera den så kommer det upp en popup om att man ska ladda ner deras egna avinstallerare och det vill jag inte.

Någon som har haft den förut?

Man kan ju radera "posten" men hur vet jag då om den ligger kvar på datorn eller ej?

Jag har googlat och läst i 4h nu och alla forum och trådar som finns hänvisar till registervägar och .dll filer som inte finns på min dator - även när add-on fortfarande fanns kvar i IE8.

Vad tycker ni jag ska göra?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Vila i frid

Prova även Antimalware och Superantispyware, i den ordningen, avsluta med en Avast boot-scan. F-secure är väl ingen höjdare numera. Avast och Avira funkar bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Prova även Antimalware och Superantispyware, i den ordningen, avsluta med en Avast boot-scan. F-secure är väl ingen höjdare numera. Avast och Avira funkar bra.

Skulle du kunna specificera vilken antimalware och superantimlaware, det kommer ju upp flera på google.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Tack, ska prova.

Men egentligen borde väl inte programmen hitta mirar då jag tror att själva programmet inte är viruset utan att den kan tanka hem virus utan tillåtelse?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000