Permalänk
Antielefant

Koppla ihop det med chassit, sen nuddar du ett element så har du jordat systemet. Och du ska inte bygga på heltäckningsmatta. Plastskiva, metallbord eller träbord funkar.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Okidoki, tack då vet jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
om du hittar 2 st gtx 260 för 1800kr och köper 2st till sli, är det grymt mer prisvärt än 2st 4890 för 2300kr som billigast, det är 1000kr skillnad men inte mycket i prestanda, sen vad spelar det för roll om du får 52 istället för 56 fps

om man skulle köra 2x gtx260 skulle de dra mindre ström i SLI än hd4890 i Crossfire?
samt hur ter sig sli i 1360x768?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Tjenare igen, Datorn är nu ihop och fungerande!
Har installerat windows 7 också men jag fick inte upp nån ruta om partionering när jag installerade, samt formatering har jag inte gjort måste jag göra det?
Sket i Raid 0 för nu! Kör JBOD som jag förstår det, har inte valt nått iafall?
Hjälp mig

Permalänk
Medlem

formatera behöver du inte göra, men det låter konstigt att du inte fick upp en ruta om partitionering när du installerade. hur som, har för mig att du kan göra det i BIOS nu i efterhand

Permalänk
Medlem

Hittar det inte i bios, samt att den andra disken inte syns i kontrollpanelen:/ Kör INTE i Raid, Ser att den finns där men det i egenskaper men det står unallocated
på den?
Har en disk som heter 0 och en som heter 1!
visst kan jag partionera i windows? eller ska jag göra om allt?

Permalänk
Medlem

jag har för mig att den ena är SLAVE då, alltså typ passiv, men jag vet inte riktigt. posta ditt problem i felsökningsforumet istället, där får du nog svar

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ3
Hittar det inte i bios, samt att den andra disken inte syns i kontrollpanelen:/ Kör INTE i Raid, Ser att den finns där men det i egenskaper men det står unallocated
på den?
Har en disk som heter 0 och en som heter 1!
visst kan jag partionera i windows? eller ska jag göra om allt?

Du måste gå in i Kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Datorhantering > Lagring > Diskhantering.
Där kan du dels aktivera och dels partitionera disken.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

ok det är löst nu med diskarna,
Stoppade i den medföljande skivan till moderkortet men det funkade inte då det inte har stöd för windows 7..
Men det är väl inget viktigt på den eller?

Samt ska den lilla gröna dioden på moderkortet lysa fastän datorn är avstängd?? den gör det nu!

Permalänk
Inaktiv

Tja alla ! Ursäkta att jag stör men hade tänkt och köpa denna datorn http://www.itsale.se/article.php?id=615&category=165,168, just som den är inga ändringar eller något, tror ni att jag kommer kunna spela på ultra ? Om inte vad behövs förbättra?

Tacksam för svar!