Upplösning ej i optimalt läge..

Permalänk
Medlem

Upplösning ej i optimalt läge..

Hej sweclockers

Jag införskaffade mig en widescreenskärm förra veckan. Men de har uppkommit ett litet problem.

Allt gick bra när jag installerade skärmen och så, då kunde jag ha 1360x768 i upplösning. Men när jag laddat hem drivrutinerna för mitt grafikkort och installerat de är närmsta jag kan komma 1440x900. Jag tycker själv att upplösningen är bra men varje gång jag startar skärmen kommer de upp en inforuta som säger "Skärmen är ej i optimalt läge, 1360x768 60hz etc etc är bäst"

Jag har en samsung SyncMaster933SN och mitt grafikkort är ett Geforce 7800 GT.

Det jag undrar är om någon vet hur man stänger av så man slipper se inforutan hela tiden eller om någon vet en drivrutiner till 7serien som klarar av 1360x768 ?

Tack i förhand

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Medlem

Kan du inte lägga till upplösningen i custom resolutions i din Nvidia kontrollpanel?

Permalänk
Medlem

vars gör man det ? ^_^

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icoarius
vars gör man det ? ^_^

Kolla efter "Manage custom resolutions" i nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]