Skapa flera lokala ip adresser på samma dator

Permalänk

Skapa flera lokala ip adresser på samma dator

Jo nu är det så här att jag har suttit och spelat R6 vegas 2, och har ett litet problem.
Vill helt enkelt låsa upp alla badges i spelet och dom jag har kvar kan jag bara komma åt genom "versus" (multiplayer), men har inte tillgång till själva online delen, varför kan ni nog gissa ^^
Så då återstår att spela multiplayer på LAN, jag har 2 datorer, men dom flesta badges kräver att det är minst 6 spelare inne, så jag har provat att köra flera spel på samma dator för att lösa det problemet.
Men efter en hel del experimenterande så verkar det som att varje spelare måste ha ett eget lokalt ip annars funkar det inte.

Har kollat lite på WMware men som jag förstår det så skapar det ett helt virtuellt OS, och det känns som det kommer krävas lite om varje OS dessutom ska köra ha ett spel igång.
Så som sagt, finns det nåt program för att enkelt och smidigt tilldela varje spel jag startar ett eget lokalt ip?
Eller måste jag helt enkelt köra på virtuella OS, och kan man då köra flera samtidigt på samma dator och dessutom ska varje OS klara av att köra ett spel.

Permalänk
Medlem

Låt det bli en läxa att köpa en laglig kopia av spel.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
Låt det bli en läxa att köpa en laglig kopia av spel.

Ja alltså tänkte att en sån här post skulle komma men sket i att skriva det här på en gång.
Finns absolut inga hinder för att jag ska dra iväg att köpa det nu, förutom enorm smärta i foten men det hör inte hit.
Men jag fullständigt suger på fps spel och skulle säkerligen ge upp efter 20-30 min om jag kör online, för att det skulle gå så enormt dåligt.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||