Permalänk
Medlem

5800? Bra val?

Hej!

Söker en ny mobil och har kommit fram till att 5800 är det jag tänkte satsa på.

Kommer användas till vanligt mobiljobb.

Surfa via WIFI är smidigt och gratis?

Att använda GPS är gratis?

Är det smidigt att surfa facebook osv med den?

Tack på förhand.

Har ni andra alternativ skulle jag vara glad!

Det jag är ute efter är en mobil som är riktigt smidig att surfa på trådlöst nätverk med.

Permalänk
Medlem

Surfa på WLAN är ju beroende av vilket nätverk du kan ansluta till. I en större stad finns det ofta en del olåsta nätverk du kan ansluta till, då är det gratis och smidigt. Alla Maxrestauranger i landet har förresten också WLAN.

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Medlem

Det hade jag koll på, förlåt att jag var otydlig.

Är det smidigt att ansluta till olåsta nätverk?

Är webbläsaren smidig och flash fungerar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Det hade jag koll på, förlåt att jag var otydlig.

Är det smidigt att ansluta till olåsta nätverk?

Är webbläsaren smidig och flash fungerar?

Har själv en 5800 men att säga att webbläsaren är smidig vore att överdriva finns bara en telefon enligt mig som är smidig att surfa med (iphone) Att ansluta till olika nätverk har jag inte haft några problem med under dom månader jag haft den.

Permalänk
Medlem

Okej!

Är det lätt att se hur om du surfar via telefonen eller via wifi ?

Permalänk

Å andra sidan kan du installera Opera mini, vilket många föredrar. Det är trots allt en smartphone, glöm inte det ;).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Jag är väl kanske knäpp men jag gillar 5800s egen browser framför Opera Mini. Främst för att det är bara den inbyggda browsern som stödjer haptisk feedback så man vet om man klickat, samt att den är mer fingeranpassad. Jo, sen var det det här med flash också. Annars funkar Opera väldigt bra, men jag känner att man måste fram med pennan samt att flashgrejorna inte stöds.

Allt som allt, supertelefon!

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Skulle någon vänlig själ kunna förklara vad en "smartphone" innebär, och vad fördelarna är?

Kan man ladda ner apps till denna telefon, och vars gör det?

Tack för alla svar