Permalänk
Medlem

"Göra skärmen mindre?"

Rubriken är lite diffus, men jag undrar helt enkelt om (och i så fall hur) jag kan göra min skärm mindre än vad den är; jag har en 15"skärm nu, och skulle vilja se hur det känns att ha en skärm som är 13,3".

Går detta på något sätt?

Permalänk
Medlem

Re: "Göra skärmen mindre?"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blast11
Rubriken är lite diffus, men jag undrar helt enkelt om (och i så fall hur) jag kan göra min skärm mindre än vad den är; jag har en 15"skärm nu, och skulle vilja se hur det känns att ha en skärm som är 13,3".

Går detta på något sätt?

har du en laptop?

hur som helst är det bara att ändra i bildinställningarna så att de svarta sorgkanterna blir större och sedan stannar du vid 13,3 tum (mät med linjal)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Har man inte dålig syn är väl det viktigaste om det är samma upplösning eller inte? Får man plats med lika mycket på skärmen så är dess fysiska storlek mest en vanesak.

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk

Tejpa papper för kanterna så att du får en 13,3-tums skärm. Alltså tejpa inte på skärmen utan på ramen, annars blir det märken på den

Permalänk
Medlem

Re: Re: "Göra skärmen mindre?"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
har du en laptop?

hur som helst är det bara att ändra i bildinställningarna så att de svarta sorgkanterna blir större och sedan stannar du vid 13,3 tum (mät med linjal)

Jag har inte laptop.

Jag har ingen inställning där jag kan göra de svarta sorgkanterna större.

Permalänk
Permalänk

Klart du kan ställa in det på skärmen? Finns ju nästan alltid på menyn i OSDN....

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: "Göra skärmen mindre?"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blast11
Jag har inte laptop.

Jag har ingen inställning där jag kan göra de svarta sorgkanterna större.

Jag förstår inte varför du INTE skulle kunna göra det, såvida du inte har en monokron skärm från 1988 där det kanske inte finns inställningsmöjligheter.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Ändra dina flat-panel-scaling-settings till "do not scale" sedan ställer du in 1280X800 i upplösning. Då då får du skrivbordsyta motsvarande en 12-13,3" skärm. Plus sorgmantlar på sidorna.