Permalänk
Medlem

fjärrkontroll till HTPC:n

tjenare.

någon ide på vad för fjärrkontroll man kan tänkas använda till ens HTPC? ska köra meedio eller windows media center.

MVH / FRASSE

Permalänk
Medlem

Microsofts MCE fjärrkontroll tycker jag har bäst respons, känns väldigt gedigen också.

Permalänk
Avstängd

imons är grymt nice....

men den säljs inte längre utan display

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Microsofts MCE fjärrkontroll tycker jag har bäst respons, känns väldigt gedigen också.

Går den att använda till Meedio?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
imons är grymt nice....

men den säljs inte längre utan display

Den går inte att få tag på begagnad då? vad kostade den när den fanns att köpa?

EDIT:
Kollade en snabbis på datorbutiken. Det är inte denna som du menar CyberVillain?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=IMONKNOB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

japp.. men som du ser står det bristvara... om du beställer den kan jag slå vad om att datorbutiken kommer skicka mail och säga att den utgått... De har bara själva inte kollt på vilka produkter som fortfarande finns från grosist...

edit: jag är ÅF för svenska dist. av imon..

såg att den finns på komplett.. bor du i stockholm kan vi sambeställa så blir det billigare frakt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Nja, känns lite overkill och dessutom var den lite väl dyr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
japp.. men som du ser står det bristvara... om du beställer den kan jag slå vad om att datorbutiken kommer skicka mail och säga att den utgått... De har bara själva inte kollt på vilka produkter som fortfarande finns från grosist...

edit: jag är ÅF för svenska dist. av imon..

såg att den finns på komplett.. bor du i stockholm kan vi sambeställa så blir det billigare frakt

Ah okej.

Är du återförsäljare för svenska distrubitioner av imon? Du får gärna förklara lite vad det är, har inte gått ekonomi

Att beställa från komplett tillsammans ska nog gå bra. Jag bor i centrala Stockholm så du kan pm:a mig med mer info om hur vi gör.

På komplett såg jag att dom har 2 modeller. En som man kan höja och sänka volymen på och en utan den funktionen. Du tror inte det går att ställa in det själv med den kontrollen som var 100 spänn billigare på något sätt?

Med

Utan

Jag har ett D-vine chassi som jag beställde från dustinhome med display och på kartonen står det IR receiver / USB controller.

Tror du det går att koppla fjärrkontrollen till denna mottagaren som jag ännu inte hittat?

MVH / frasse

Permalänk
Avstängd

Pulver har gjort exakt detta med sitt D.Vine.. kolla hans tråd..

den som du länkat till måste monteras på utsidan av chassit som en ratt.. jag tycker personligen att det skulle försämmra utseendet på chasit.. samt att den där kan inte starta datorn... Pma mig om du bestämt om du vill ha..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo, jag har "moddat" dit en Imon Inside i mitt D.vine 5 chassi:

Men jag måste erkänna att jag (tyvärr) inte använder min imon fjärr lika mycket längre.

Jag köpte mig ett Hauppauge TV-kort och fick med deras fjärrkontroll på köpet - eftersom meny-navigeringen fungerar mycket bättre med den fjärren så använder jag numera oftast den.

IR-mottagaren är väldigt liten och passar utmärkt bakom rutan i D.Vine chassit

Men den klarar inte att starta datorn från fjärren eller att styra musen i windows (som imon klarar)

Permalänk
Medlem

Har testat Hauppauges fjärr, gillar inte responsen i den. MCE fjärren tycker jag är klockren, har inte testat med meedio men mediaportal funkar så det går säkert där med

Permalänk
Avstängd

har inte testat MCE-fjärren men bara utseendet avskräcker mig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är ju denna tråd lite gammal så fjärrkontroller och dyligt borde ju ha uppdaterats lite....

När folk skriver MCE fjärrkontroll, vad menas då?
Det finns ju flera som heter lika och är till samma sak men det är 2 skilda fjärrkontroller.... som detta t ex.

https://www.inet.se/datortillbehoer/fjaerrkontroller/mediacen...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=443522

Så nu undrar jag:
Vilken fjärrkontroll är bäst, eller tycker du är bra till Mediaportal?

Fråga 2: Jag läste att folk fått sina nuvarande fjärrkontroller att fungera tillsammans med mediaportalen, som t ex sin tv fjärr osv...

Då undrar jag, om jag vill testa om någon av mina nuvarande fjärrkontroller fungerar ihop med mediaportalen, vad behöver jag då?

Fungerar en bluetooth USB som mottagare då?
Och vilket program eller drivrutiner behövs då?

Eller vad har man som mottagare i datorn då, något måste väl ta emot IR mottagningen?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiptanoi
Nu är ju denna tråd lite gammal så fjärrkontroller och dyligt borde ju ha uppdaterats lite....

När folk skriver MCE fjärrkontroll, vad menas då?
Det finns ju flera som heter lika och är till samma sak men det är 2 skilda fjärrkontroller.... som detta t ex.

https://www.inet.se/datortillbehoer/fjaerrkontroller/mediacen...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=443522

Så nu undrar jag:
Vilken fjärrkontroll är bäst, eller tycker du är bra till Mediaportal?

Fråga 2: Jag läste att folk fått sina nuvarande fjärrkontroller att fungera tillsammans med mediaportalen, som t ex sin tv fjärr osv...

Då undrar jag, om jag vill testa om någon av mina nuvarande fjärrkontroller fungerar ihop med mediaportalen, vad behöver jag då?

Fungerar en bluetooth USB som mottagare då?
Och vilket program eller drivrutiner behövs då?

Eller vad har man som mottagare i datorn då, något måste väl ta emot IR mottagningen?

Det är ingen av dom där, så här ser orginalet ut http://www.yeraze.com/images/library/Image/Hardware/mceremote...

Man får med IR öga till den men som sagt, tror inte den tillverkas längre.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Men om jag redan har en fjärrkontroll som jag vill testa till mediaportalen, hur gör jag då?

Kan jag använda en bluetooth som mottagare då, och vilka drivruter/program behövs?