Är du också grymt nöjd med ditt 4870x2?? SKRIV HÄR!

Permalänk
Medlem

Är du också grymt nöjd med ditt 4870x2?? SKRIV HÄR!

Man läser väldigt mycket negativt om just 4870x2 problem av olika slag och problem hörs alltid MEST! Själv måste jag säga att det är det BÄSTA GRAFIKKORT JAG NÅNSIN ÄGT!!

Självklart snabbaste men också det mest stabila grafikkort jag ägt. Inga artefakter ( Såvida man inte klockar för högt! ), dock lite högljutt i början innan jag fixade mer fläktar = bättre luftflöde i dator, nu maxar den aldrig fläkten lugnt och tyst!=)

Allafall skulle vilja att ALLA ni som har positiva saker att skriva om era 4870x2 eller om ni bara e nöjda nämn det här! Så slipper man som nyfiken 4870x2 köpare att kanske hoppa över ett sådant bra kort som det ändå är gällande pris/prestanda som d faktiskt är just nu.

Och nej jag har INGET emot nvidia heller var faktiskt lite sugen på ett gtx295 för d verkar vara ett bra kort, men kom fram till att jag byter till d bästa när d börjar lagga för mig i spel och kör sedan crossfire eller sli på det framöver!

Heja

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk

Jag hatade det i början när jag precis köpt det, då jag hade artifakter och grejjer i alla spel, men sen med alla nya drivrutiner som kommit och fixat väck alla problem är min slutsats att:

JAG ÄLSKAR DET !

Det ser inte bara fett ut, det ÄR FETT.
Raaaaaaawr!

Visa signatur

AMD PHENOM II 965BE @ 4100 MHz & (NB/HT @ 2600 Mhz) http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1013703(Vattenkyld) || ASUS 790FX M3A32-MVP DELUXE WIFI | 8GB CORSAIR XMS RAM @ 800 Mhz | Powercolor HD5870 PCS+ 1GB || 6x HDD's 360 GB/360 GB Seagate Barracuda's in RAID 0 and 1TB/1TB Western Digital Caviar "Green" & 2TB/2TB Samsung Spinpoint | Windows 7 - 64-Bit Ultimate.

Permalänk
Medlem

jag hatart! förr älska jag de men inte längre för kortet har lagt av kan inte spela ett ända jävla spel de går bra med video och så, men inte mer...
Hade knappt klockat den heller...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Överklocka är ju överklocka, på egen risk....

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med mitt 4870x2.

Permalänk
Medlem

Nöjd. Det går som en klocka. Det mest problemfria grafikkortet jag har haft på mycket länge.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

men man får väl ett nytt va om man lämnar in den och dom inte kan fixa de?Har ju kvitto på den..
Och de problemet jag har är visst ganska kännt..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med kortet. Har ännu inte haft några bekymmer och drivrutinerna som kommer varje månad förbättra kortet. Väntar nu bara på artics kylning som kan dämpa besten.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
jag hatart! förr älska jag de men inte längre för kortet har lagt av kan inte spela ett ända jävla spel de går bra med video och så, men inte mer...
Hade knappt klockat den heller...

Ofan trist som satan! Men ingen garanti kvar då?

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Nöjd. Det går som en klocka. Det mest problemfria grafikkortet jag har haft på mycket länge.

Exakt samma här!

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berch
Överklocka är ju överklocka, på egen risk....

Sant! Men känns inte som att kortet går sönder bara för man klockar men vem vet kanske man kan ha otur, asså även om man kör allt på max så märker man ju direkt att antingen bluescreen eller att datorn hänger sig eller att d blir massa artefakter eller dylikt, d borde ju inte gå sönder riktigt men som sagt vem vet Jag hade lämnat tillbaka d självklart även fast man själv klockat "sönder" d

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

Saken e de att jag klocka nån mhz bara
köpten 12 05 2008 och helt plötsligt efter en ominstallation så gick de inte o spela spel datorn bara stänger av sej.. som tur är så har jag kvittot kvar. lixom jag betalde inte 5200kr för o kunna spela i 3 månader..
Men ska lämna in de så fort som möjligt men tror ni man får ett nytt om de visar att kortet har blivit defekt..Hur har ni gjort eller kanske hört av andra om de var tvungna att själv köpa ett nytt?..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Det skall inte gå sönder för att du bara klockar lite. Isf var det ett måndagsexemplar. Det skall gå bra att lämna tillbaks det. Men om det slutade att fungera efter en ominstallation så låter det ju som att det är något annat än kortet i sig...

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Saken e de att jag klocka nån mhz bara
köpten 12 05 2008 och helt plötsligt efter en ominstallation så gick de inte o spela spel datorn bara stänger av sej.. som tur är så har jag kvittot kvar. lixom jag betalde inte 5200kr för o kunna spela i 3 månader..
Men ska lämna in de så fort som möjligt men tror ni man får ett nytt om de visar att kortet har blivit defekt..Hur har ni gjort eller kanske hört av andra om de var tvungna att själv köpa ett nytt?..

Men du har väl självklart gjort en ominstallation åsså och testat att det inte är något sådant? För låter ju så, är d sönder så är det sönder då skall det ju ungefär inte funka hmm men kanske funakr bara 2d men låter skumt. Annars testa formatera funkar d inte så lämna tillbaka det, har du tur får du ett nytt med en gång annars så blir d ju att vänta och få tillbaka ett lagat eller nytt kort, beror nog lite på vart du köpt d och vad dem har för slag policy,

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk

Va på tiden med en sån här tråd så man det inte bara finns 4870x2 whine trådar. Håller med många andra här att det är fan det bästa grafikkortet jag nånsin haft

Permalänk
Medlem

jag har ominstallerat/format 3 gånger testat olika drivrutiner..Och de skumma är att de är bara i spel de typ går i nån sekund sen så hänger de sej o startar om.. Har testat massa saker men de funkar ej..Men windows i övrigt funkar prima samma med video HD filmer osv...
Jag köptet på Alina Systems och dom ska vara bra..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Bean har du testat olika drivrutiner?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

jeppjepp!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Är helnöjd med mitt kort, inga problem här.

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
jag har ominstallerat/format 3 gånger testat olika drivrutiner..Och de skumma är att de är bara i spel de typ går i nån sekund sen så hänger de sej o startar om.. Har testat massa saker men de funkar ej..Men windows i övrigt funkar prima samma med video HD filmer osv...
Jag köptet på Alina Systems och dom ska vara bra..

Låter som att ditt nätagg inte orkar med.

Permalänk
Medlem

vadå helt plötsligt?
Har 650w så de ska klara..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Nättagg åldras...

Vad för märke?

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad du menar med åldras köpten i sommras 2008..
Det är denna
http://www.fractal-design.com/?view=product&category=3&prod=1...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Låter som att ditt nätagg inte orkar med.

Ah det är jävligt sant! Prylar annars i datorn? Blir väl för tungt när 3d kommer och och "crossfire"

Men asså har d funkat innan är det ju något väldigt skumt!

Jag tycker att du ( Bean ) skall trycka in kortet i nån polares dator och se om det funkar! Gör det inte det så är det ju kortet, annars troligen ditt agg, men har det funkat innan och du inte monterat någon mer hd eller dylikt så e d ju jävla skumt.

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

Jag har faktist installerat en ny processor också ifrån E8400 till ett Q9650..
Egentligen vare efter den installationen allt hände..
Windows Video o allt sånt i övrigt funkar prima..
Men då återkommer om 650w räcker till detta.. De jag har läst så ska de göra det...
Ska tillägga att jag har haft den nyaste Bios hela tiden..
Men ialf vilket jag vet så drar en E8400 65w och ett Q9650 95w.. Men de kan inte vare de som är beskymret eller?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Jag har faktist installerat en ny processor också ifrån E8400 till ett Q9650..
Egentligen vare efter den installationen allt hände..
Windows Video o allt sånt i övrigt funkar prima..
Men då återkommer om 650w räcker till detta.. De jag har läst så ska de göra det...
Ska tillägga att jag har haft den nyaste Bios hela tiden..
Men ialf vilket jag vet så drar en E8400 65w och ett Q9650 95w.. Men de kan inte vare de som är beskymret eller?

Hmm jadu vet faktiskt inte det e väl ganska hårdint ändå, 30 watt hit och dit men ja vem vet kanske avgörande asså? Sen e den klockad med så blir d ju ännu större skillnad. Men hur många hd har du åsså inkopplat? Testa koppla ur det du inte behöver annars och se om det funkar då? Annars testa hos nån kompis eller så som har pci e 16x.

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

Jag har redan lyckats döda mitt ocz gamerxstream 850w och jag har ett 4870x2 fabriks oc. Dock är jag inte nöjd med graffen som jag slängde ut 6k på då det inte presterar bättre än ett 8800 ultra i bland, ska nog aldrig köra dual gpu kort igen, bara drivrutinsproblem hela tiden, ryck, krashar, extremt dålig prestanda med två gpuer... catalyst verkar ju bli sämre hela tiden, men kanske blir ändring när ati i stort sätt slopar äldre kort, dock om jag hade ett äldre kort skulle jag bli sur som fan så lider med er som har gamla kort... ett par drivrutiner om året är inte mycket :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smisken
Hmm jadu vet faktiskt inte det e väl ganska hårdint ändå, 30 watt hit och dit men ja vem vet kanske avgörande asså? Sen e den klockad med så blir d ju ännu större skillnad. Men hur många hd har du åsså inkopplat? Testa koppla ur det du inte behöver annars och se om det funkar då? Annars testa hos nån kompis eller så som har pci e 16x.

Joo den e lite klockat processorn men har testat oklockat också o de e samma fel ändå..
Har inte testat o dra ur hd o köra men jag tror inte blir nån skillnad..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Joo den e lite klockat processorn men har testat oklockat också o de e samma fel ändå..
Har inte testat o dra ur hd o köra men jag tror inte blir nån skillnad..

Värt testa, menar bara att du kan koppla ur dem strömförsörjande delarna du kan klara dig utan bara för att felsöka. Men hade jag vart du testa d hos en kompis eller byt ut d, hade blivit galen om mitt inte fungerade som d ska. Förstår dig segt som fan juh

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag har redan lyckats döda mitt ocz gamerxstream 850w och jag har ett 4870x2 fabriks oc. Dock är jag inte nöjd med graffen som jag slängde ut 6k på då det inte presterar bättre än ett 8800 ultra i bland, ska nog aldrig köra dual gpu kort igen, bara drivrutinsproblem hela tiden, ryck, krashar, extremt dålig prestanda med två gpuer... catalyst verkar ju bli sämre hela tiden, men kanske blir ändring när ati i stort sätt slopar äldre kort, dock om jag hade ett äldre kort skulle jag bli sur som fan så lider med er som har gamla kort... ett par drivrutiner om året är inte mycket :/

"ryck, krashar, extremt dålig prestanda med två gpuer" känner faktiskt inte igen det tack gode gud skall man väl säga fyfan!=) Men grymt trist du har sådana problem. aldrig funderat på om det är något hårdvarufel p åditt kort också?=)

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,