[XBOX360] Resident Evil 5 Demo Ute

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om denna alls, kassa kontroller, man kunde inte gå runt med vapnen osv ammon tar slut direkt tyckte jag och man dog pga av att kontrollerna var dåliga som någon annan också skrev.

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk

Älskade RE4, men RE5 demot (PS3) gjorde mig inte speciellt sugen på att köpa spelet precis.

Kändes som gubben var nersänkt i sirap när man styrde, och tjejen var bara ett stort irritationsmoment =(

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Tyckte RE5 var jobbigt, dels pga. att gubben var så seg som Deaths Head II skrev.
Och dels för att det inte gick att toggla mellan skjutläge och vanligt gåläge, man måstes alltså hålla inne en knapp för att börja sikta, sen styra med spaken å sen trycka på ytterligare en knapp för att skjuta.. snacka om omständigt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte gnälla på folk, men wtf har spelat demon till ps3 och det verkar riktigt bra, kontrollerna är skitbra, som 4:ans, och om man dissar spelet för att man dör pga styrsättet, är man i min mening kass, men behöver nog bara mer tid med det. Tjejen tyckte jag skötte sig bra, fick hon slut på ammo sparkades hon och använde kniven, missar man själv liv hjälper hon en med det också, och var där inga fiender i närheten letade hon ammo, till åss båda.

Verkar bli ett riktigt coolt spel, både singel player och co-op, iaf med en vän, om man har STOR skärm, annars tja....

Visa signatur

MerLox

Permalänk

tyckte om 4an men efter man spelat en massa left 4 dead är det svårt att uppskatta den otroliga stelheten i kontrollerna och den kassa spelkänslan.. blir rea-hyllan för min del iaf, spelet är en ren kopia av 4an utan någon som helst fysik eller nånting och har lika dålig grafik när man spelar coop.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag gillar RE4 mer än jag gillar RE5 faktiskt, känns lite väl segt och behöva släpa på nån invalid stackare gör inte saken bättre. RE4 var iofs roligt som stryk efter man klarat det 1 gång när man får roliga vapen

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Tyckte RE5 var jobbigt, dels pga. att gubben var så seg som Deaths Head II skrev.
Och dels för att det inte gick att toggla mellan skjutläge och vanligt gåläge, man måstes alltså hålla inne en knapp för att börja sikta, sen styra med spaken å sen trycka på ytterligare en knapp för att skjuta.. snacka om omständigt.

Ja, det kändes väldigt konstigt att man inte kunde gå samtidigt som man siktade, hur tänkte dom där egentligen?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ja, det kändes väldigt konstigt att man inte kunde gå samtidigt som man siktade, hur tänkte dom där egentligen?

de kanske tänkte verklighetstroget från det perspektivet=)?

Jag har testat demot till PS3 och jag tyckte spelet var jävligt nice.
Dock vill jag ha tillbaka 1-3 serien men kanske kommer i 6:an om 5>:an floppar.

Femman är ett givet köp för mig

Permalänk
Medlem

Spelade Co-Op med en polare på ps3, och det var ju hur kul som helst! Speciellt när man kommit in i kontrollerna och samarbetar bra osv. Spelkänslan var grym!

Asbra spel!

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte gå och skjuta i 4:an heller?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Värdelöst skitspel, blir väl om man hittar det billigt i 99-199kr hyllan nån gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Man kan väl inte gå och skjuta i 4:an heller?

Nej, och man kunde inte ens sikta över axeln i dom första 3. Men nu när det kommit spel med liknande upplägg som RE4 men med bättre kontroller känns det lite klumpigt att kontrollerna inte är uppdaterade.

Permalänk

Antagligen är kontrollerna som dom är för att man ska känna sig mer hjälplös och öka panikkänslan när det kommer 300 parasiterade negrer och även en o annan vit som de var tvugna att lägga in p.g.a diskrimineringen av svarta 0.o.

Nej jag använde inte ordet negrer som något negativt. Jag var lite ironisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Antagligen är kontrollerna som dom är för att man ska känna sig mer hjälplös och öka panikkänslan när det kommer 300 parasiterade negrer och även en o annan vit som de var tvugna att lägga in p.g.a diskrimineringen av svarta 0.o.

Nej jag använde inte ordet negrer som något negativt. Jag var lite ironisk.

Fyyy nu åker du in i hets mot folkgrupp lådan... Fanns faktiskt vita zombies innan dom började skrika om rasismen också. vilket för övrigt är en fjollig jävla debatt, Knepigt att det var helt okej att panga mexikanare i 4:an.

Nej men jag tycker det är helt okej att det inte går att skjuta när man springer runt. Visst kan det kännas lite skumt men personligen tycker jag det är en Resident evil grej att man inte ska kunna springa o panga hur som helst.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Fyyy nu åker du in i hets mot folkgrupp lådan... Fanns faktiskt vita zombies innan dom började skrika om rasismen också. vilket för övrigt är en fjollig jävla debatt, Knepigt att det var helt okej att panga mexikanare i 4:an.

Nej men jag tycker det är helt okej att det inte går att skjuta när man springer runt. Visst kan det kännas lite skumt men personligen tycker jag det är en Resident evil grej att man inte ska kunna springa o panga hur som helst.

Exakt! Men hur var disskusionen i ettan- trean? Då kunde man inte heller skjuta och röra sig samtidigt. Har alltid varit i så i RE spelen.

Men detta blir ett givet köp för mig vilket fall som. Det kändes vafan är detta i början men sen lär man sig det och sen förstår man när man spelar varöfr dom har gjort som dom har gjort.

Permalänk
Medlem

Spelet är onekligen kul i COOP men spelet verkar ju knappast vara spelbart i singelplayer om man inte ska behöva gå på något lugnade samtidigt med tanke på tjejen. Det är egentligen den stora nackdelen med spelet, att man inte kan gå och skjuta är ju inget större problem då det alltid har varit så.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Nej men jag tycker det är helt okej att det inte går att skjuta när man springer runt. Visst kan det kännas lite skumt men personligen tycker jag det är en Resident evil grej att man inte ska kunna springa o panga hur som helst.

Jag tycker dom borde ha att man kan gå långsamt när man siktar, man kanske exempelvis bara vill gå runt ett hörn och vara beredd på det som står på andra sidan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag har spelat demot lite igår och lite idag och blev besviken, som jag så här långt tyvärr har blivit med dom flesta spel jag kört till PS3. Visst det är snyggt och coolt grafiskt sett men inte mer.

Efter det här börjar jag faktiskt tröttna. (för andra gången)
Jag hoppade över att köpa förra generationen konsoller(PS2/XBOX/Gamecube) men tyckte PS3:an verkade sjukt soft. Det är en bra maskin men jag hittar inga bra spel. Mirrors edge gillade jag skarpt men det va allt för lätt och avklarat på ca. 5 speltimmar, hade inte lärt mig kontrollen helt 100 innan spelet va avklarat. Valde ju ändå den svårare svårighetgraden!!! Guitar hero är oxå kul btw.
Nu funderar jag på vad jag ska gå och köpa för spel men kan inte komma på nåt jag kan tänka mig betala för.
Väntar på GT5, sabbar dom det så blir jag f_n sne asså.

Visa signatur

Asus P6X58D-E | Core i7 950 | 12GB Corsair XMS3 | 120GB OCZ Vertex 2 ssd | Zotac GTX480 | Corsair 750W HX | Antec P183 | Cooler master V8 |

Permalänk
Medlem

0773: Men dom spel du har nämnt är ju inte ens exklusiva, du kanske borde satsa på dom spelen istället? Att köpa en PS3 för att inte spela dom exklusiva titlarna känns ju ganska meningslöst, då kan man lika gärna spela på en 360/PC.

GT5 är ju i alla fall exklusivt och vad jag hört om det så kommer det vara långt ifrån dåligt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MerLox
Jag brukar inte gnälla på folk, men wtf har spelat demon till ps3 och det verkar riktigt bra, kontrollerna är skitbra, som 4:ans, och om man dissar spelet för att man dör pga styrsättet, är man i min mening kass, men behöver nog bara mer tid med det. Tjejen tyckte jag skötte sig bra, fick hon slut på ammo sparkades hon och använde kniven, missar man själv liv hjälper hon en med det också, och var där inga fiender i närheten letade hon ammo, till åss båda.

Verkar bli ett riktigt coolt spel, både singel player och co-op, iaf med en vän, om man har STOR skärm, annars tja....

Har du spelat ett PC-spel nån gång, typ Left 4 Dead, Half-Life, Unreal Tournament, Rainbow 6 etc? De har alla acceptabla sätt att styra gubben på. Resident Evils sätt är inte acceptabelt. Det är under all kritik. Jag tror de flesta är överens om att har man spelat mängder av spel med vettiga kontroller (ja det finns t.o.m. shooters med vettiga kontroller på konsol) så finns det ingen anledning att gå tillbaka till stenåldern kontrollmässigt.

En annan grej är att skärmen, varför inte utnyttja hela? Jag har förvisso bara en 42" skärm men man tycker ju att det borde räcka, nu är det på gränsen. Att det är coop är stooort plus dock.