Permalänk
Medlem

Om mobilen blir stulen?

Ja, jag har kontantkort och kom att tänka på att om man skulle bli bestulen på mobilen då har jag ingen operatör att ringa och spärra hos.

Kan man ringa polisen och t.ex berätta IMEI numret så fixar dom biffen?

Följdfråga: *bort*

[size="1"]Redigerat av Castor: Faller under reglerna för bumpning[/size]

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Hedersmedlem

Tog bort länken till din följdfråga då det var mer en indirekt bumpning än en följdfråga. Gott försök dock

Visa signatur
Permalänk

Ja, det borde funka med IMEI numret, jag är inte säker dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Tog bort länken till din följdfråga då det var mer en indirekt bumpning än en följdfråga. Gott försök dock

Du genomskådade allt min snillrika plan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Ja, det borde funka med IMEI numret, jag är inte säker dock.

Får hoppas på det iaf. Eller får hoppas att den inte blir stulen ihuvudtaget

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Avstängd

Har för mig det finns internet tjänst som man använder att göra backup av kontakter mm. hade spärr tjänst också.

När man gjorde backup så skickades IMEI nuffran från mobilen så man inte kunde fejka det och spärra någon annans mobil.
Blev man av med mobilen så gick man till sidan och spärra mobilen med någon kod man själv valt vid registrering.

Fungerade bra, men tyvärr var inte min mobil stulen utan hade bara tappat den mellan sätena i bilen och hittades när jag städa sophögen, trevligt med en tegelsten

Siden hette någon som Zep, Zeb eller liknande.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte... du säger att du har ett kontantkort och därför inte kan ringa en operatör för att spärra det... Varför kan du inte göra det?
Det funkar så att du gör en polisanmälan, sen går du till din operatör som i sin tur spärrar din telefon.

Bomber3: sidan du tänkte på www.zyb.com

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Om han har kontantkort så vet ju inte operatören nödvändigtvis vem som äger numret, därför kanske det inte är lika enkelt att gå till dem för att spärra ett kontantkortsnummer. Men jag antar att det ska gå fint om man exempelvis har sina PIN och PUK-koder till hands. För säker information så kan du alltid gå till operatörens support och fråga.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

registrera kontantkortet så ska det väl gå?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Jag fattar inte... du säger att du har ett kontantkort och därför inte kan ringa en operatör för att spärra det... Varför kan du inte göra det?
Det funkar så att du gör en polisanmälan, sen går du till din operatör som i sin tur spärrar din telefon.

Bomber3: sidan du tänkte på www.zyb.com

Yep, det var den sidan jag tänkte på men det var fel ändå, dom spärrar inte

Måste blandat ihop med någon annan.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Har du Tele2comviq så kan du ringa in och spärra telefonen den vägen, dock krävs IMEI och lite annat då som DIARIE-nr man får från polisanmälan. Är smart att registrera sig också för den delen, det går dock inte spärra kortet men om man beställer ett nytt sim så avaktiveras det gamla = spärrat på sätt o vis.

Men gäller det nån annan operatör så vete fan, polisanmälan bör dock fungera.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Ja det är Tele2Comviq det gäller.
Så ponera att jag blir av med telefonen, och anmäler till polisen.. Vad är detta DIARIE-nr som man får?
Vill inte hålla på och registrera kortet så letade därför alternativa "utifall-att-lösningar"

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Det är typ numret på din polisanmälan, lite enkelt förklarat.

saxat från tele2's hemsida:
Gör en förlustanmälan hos Polisen och kontakta Kundservice för att spärra kortet. När Tele2s kundservice har stängt kan du ringa 0586-795388 för att spärra din telefon/SIM-kort. Om du är utomlands och vill spärra ditt abonnemang/telefon/SIM-kort ringer du +46856222040.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG