Permalänk
Avstängd

Kameran är mycket mycket bättre. blixten på viewtyn funkar typ inte. viewtyn är stor klumpig ser gammal ut. skärmen är inte lika känslig. man måste trycka hårdare. mobilen är segare. du kan inte bara vända mobilen så ändras skärmen. mobilen har wi fi som viewtyn inte har. mobilen har dobly mobile ljud. vilket gör stor skillnad. batteri tiden är bättre. jag kan göra denna lista lång.

Edit: kom på en viktig sak.den har gps också.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Okej då låter det som de kanske är värt att lägga 2000 extra alltså? Sen undrar jag vad den klarar av att filma i för upplösning? Hur mycket plats tar 1 timmas inspelad film med högsta kvaliten?

Sen kasnke det är en noob fråga men e inte så insat i mobilvärlden men wifi innebär det att jag går via hemma nätverket och därmed inte behöver betala något på abbonemanget?

Permalänk
Avstängd

den klarar av att filma i
640x384 (widescreen)
och 640x480.
i 680x480 så filmade jag i 5minuter. de tog 90mb. så typ 1gb mer timme.

Edit: hehe jag märkte att de blev lite mer när det kom in ljud http://rapidshare.de/files/41151859/V161208_22.56.AVI.html där filmade jag i typ 1 minut.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Ok, de låter ju super :).

Tänkte på det du skrev i ditt första svar "viewtyn är stor klumpig ser gammal ut." är inte Renoir större?

Sen om du vet svaret på min dumma fråga

Permalänk
Avstängd

alltså den ser så fyrkant och tjock ut:S alltså på själva tjockleken, inte bredden eller höjden.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Fick hem mobilen idag är nöjd än så länge. Versoin v10a är min, köpt från tre.
Tycker responsen från skärmen är relativt bra faktiskt men kunde varit bättre. Tror ni det blir bättre om jag tar av plasten?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

om du tar av plasten kommer den bli mycket mycket bättre.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Såg att du lagt upp en video nu missade den när jag svarade dej :).

Kvaliten e ju skit fin!

Är det någon som vet någonstans man kan få tag på program till telefonen? Vad har ni lagt in för program?

Om jag köper den så skulle jag vilja få tag på ett annat GPS program och webläsare då dessa verkat ganska undermåliga av det jag sett och läst.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kommit på något som är lite jobbigt. Skulle vara kul om någon kunde bekräfta det.

När jag spelar in i 640x348 på telefonminnet så hackar det inte alls, men när jag spelar in och har valt att det ska sparas på extern minnet så börjar det hacka under inspelningen vilket syns när man sedan tittar på klippet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

:S gör inte de för mig iaf:S

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
:S gör inte de för mig iaf:S

Vad har du för micro sdhc? Hur länge testade du att spela in?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

jag har transcend micro sdhc 8gb http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=18154

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Har testat olika kort nu. De enda de har gemensamt är att de är helt nya och att de är kingston. Trodde inte märke gjorde någon skillnad. Men samtidigt låter det mer som en bugg i telefonen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vill man ha den bästa touchmobilen med en bra kamera så är det Renoir man ska ha

Sambon fick en förra veckan och jag har lekt lite, helt fantastisk telefon, kamera och gränsnitt.

Registrera mobilen här: http://uk.lgmobile.com
Så får ni tillgång till gratis spel, wallpapers, ringsignaler.

Finns rätt fräcka javaspel som kostar annars, tex Spore, The Witcher etc

Permalänk
Medlem

Hur är underhållningen?

Bra sugen på denna mobil, något själ till att inte köpa den?.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Browing
Hur är underhållningen?

Bra sugen på denna mobil, något själ till att inte köpa den?.

om du vill bli besviken så köp inte denna mobil. Men jag gillar allt med denna mobil. Dock kunde dom ha lagt ner lite mer tid på hörlurarna man får med. det står intes L och R på dom! man vet inte vilket hål man ska stoppa in dom i -.-

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Vad för microSD minne ska det vara i luren?

Permalänk
Avstängd

jag kör bara ett micro sdhc.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

som jag har sagt, bästa touch/kamera mobilen man kan köpa idag

http://m3.idg.se/2.1022/1.199325/plats-nr-12--basta-tvaa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
som jag har sagt, bästa touch/kamera mobilen man kan köpa idag

http://m3.idg.se/2.1022/1.199325/plats-nr-12--basta-tvaa

där kan alla se hur bra denna mobil är med jämnförelse med alla andra mobiler så ni som säger att w 902 är bra kan bara gå härifrån!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Är nöjd med min Renoir, dock så finns det mycket som kan förbättras
Firmware, applikationer, teman osv .. Där verkar LG vara snåla.
Sedan tycker jag Iphone's upplåsning av knapplås är bättre än LG's, då man lätt kan låsa upp denna om man bara har en i byxfickan.

Annars ett bra köp

- Clubz

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem

för applikationer finns det massor med java. Men visst kunde finnas egenutveklade till deras OS. Har hört rykten om att de ska göra någon developmen kit till sitt OS så folk kan skapa applikationer.

Firmware bryr jag mig inte om när det gäller Renoir eftersom allt som ska funka funkar. Men ja där skulle det också varit snällt med firmware uppdateringar som till de flesta andra mobiler.

Teman är en stor miss av LG och är det enda jag kan riktigt klaga på.

De har ett väldigt låst OS som jag hoppas de öppnar upp snart med en development kit.

Permalänk
Avstängd

tror ni inte man kan använda teman från viewtyn med renoir?
tog lite bilder på min nya mus med mobilen:D

tycker dom duger gott och väl ^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
tror ni inte man kan använda teman från viewtyn med renoir?

nope det går inte :/

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns några bra applications till denna lur och var man då skulle hitta dessa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kra
Någon som vet om det finns några bra applications till denna lur och var man då skulle hitta dessa?

Dom ända "roliga" jag hittat är Touch Piano och Touch Drums och Touch Guitarr.. Ganska fesligt faktiskt.
http://www.mygreatphone.com/forum/local_links.php?catid=18

Ngn som vet om dom är nära å "hacka" Renoiren som dom gjort med Viewtyn så man kan lägga in lite roliga teman och annat skojj ?? Eller fungerar det att göra på samma sätt som man gör med Viewtyn?

Permalänk
Medlem

är det någon som har fått tag på någon bra GPS som funkar till KC910?
har hört att Trekbuddy funkar men har inte fått till det än.

någon som har något annat förslag på annan mjukvara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
. det står intes L och R på dom! man vet inte vilket hål man ska stoppa in dom i -.-

Jo det finns ett litet tryck på nedandelen av luren, alltså den delen du inte trycker in i ditt öra

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Azper
[B]Dom ända "roliga" jag hittat är Touch Piano och Touch Drums och Touch Guitarr.. Ganska fesligt faktiskt.
http://www.mygreatphone.com/forum/local_links.php?catid=18

Pratar vi inte om renoiren längre? för dom spelen var väl till wiewtyn?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av majjesticc
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azper
Dom ända "roliga" jag hittat är Touch Piano och Touch Drums och Touch Guitarr.. Ganska fesligt faktiskt.
http://www.mygreatphone.com/forum/local_links.php?catid=18

Pratar vi inte om renoiren längre? för dom spelen var väl till wiewtyn?

Fungerar till Renoiren oxå.

har kommit en hel del grejjer nu till Renoiren,
tex iphone knapplås osv..
sen teman osv.

http://muvctrl.leforum.eu/f37-Themes.htm

Använd googletranslate.