Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Jag hade dock önskat att denna hade samma typ av pekskärm som iphone. Så lär inte vara fallet eftersom man får med en penna. Med andra ord så blir fronten i mjuk plast.

Omnia har en kapacitiv skärm (precis som iphone), trots att man får en pekpenna som tillbehör. Det går att göra pennor som fungerar med sådana skärmar, finns ju flera avsedda till just iphone.

Jag hoppas verkligen att HD'n har kapacitiv skärm, kan inte tänka mig att de skulle slopa det på en sådan här modell.

Edit: Med produktsidan nämner inget om det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Omnia har en kapacitiv skärm (precis som iphone), trots att man får en pekpenna som tillbehör. Det går att göra pennor som fungerar med sådana skärmar, finns ju flera avsedda till just iphone.

Jag hoppas verkligen att HD'n har kapacitiv skärm, kan inte tänka mig att de skulle slopa det på en sådan här modell.

Edit: Med produktsidan nämner inget om det.

Snabbtestet av Touch HD av fransoserna visade på en rätt responsiv skärm tycker jag.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Snabbtestet av Touch HD av fransoserna visade på en rätt responsiv skärm tycker jag.

Jag tvivlar inte på att den är responsiv, men att överhuvudtaget behöva trycka när man t.ex. ska "swipa", dra saker, osv, känns bara fel. Genom att du måste trycka (även om det inte krävs så mycket), så plattas fingerspetsen mot skärmen och träffytan blir större, vilket dessutom gör att precisionen blir sämre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet när mobilen kommer till de svenska butikerna ?

Ser riktigt vass ut...

Ni som har Diamond kan man lista Artisterna som en lång lista utan att visa album bilden ?

Permalänk

Enligt http://www.pccity.se
Så finns den i online butikens lager ... om man nu ska tro på det

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Vilken ska man välja då, denna eller Xperia?
Eller ska man nu ha kvar sin iPhone...? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Vilken ska man välja då, denna eller Xperia?
Eller ska man nu ha kvar sin iPhone...? :/

Svåra I-lands problem du har

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
Enligt http://www.pccity.se
Så finns den i online butikens lager ... om man nu ska tro på det

Det står förhandsboka på den.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Verkar vara på G ut i lager nu

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Hedersmedlem

Dessa foton kanske kan få er o bestämma er om ni ska skaffa touch hd eller ej

fler foton finner ni här: http://dailymobile.se/2008/11/13/htc-touch-hd-gallery/

Permalänk
Medlem

Det där var elakt!!!! Hur upplever han sin HTC då? Många har ju gnällt på att den ska vara seg och hacka när man kollar videos.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
Det där var elakt!!!! Hur upplever han sin HTC då? Många har ju gnällt på att den ska vara seg och hacka när man kollar videos.

fick leka med en touch hd för några dagar sedan, tyvärr är den lika seg som vanliga windows mobile telefoner men betydligt snabbare än Xperia (tack o lov)

Skärmen e riktig fet!

Ta även en titt på: HTC Touch HD vs iPhone Browser comparison

och

HTC Touch HD software tour

Permalänk
Medlem

Är det inte tester bara som är ute som folk får testa? Eller är det slutgiltiga produkten?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Den ser så sjukt läcker ut! Om den ändå vore lite mindre och hade kapacitiv skärm... Den är ju så mycket snyggare än Omnian.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
Är det inte tester bara som är ute som folk får testa? Eller är det slutgiltiga produkten?

Den Touch HD som jag testade var den slutgiltiga produkten

Permalänk
Medlem

På XDA-developers så tycker de att den är mycket bättre anpassad i TouchFlo än vad Diamond är. Testade en Diamond med senaste firmware för ett tag sedan och tyckte att den inte var direkt megaseg att hålla på med, dock är jag van S60 i min N95 som inte varit Speedy Gonzalez alla gånger.

Uppdatering:

Fråga - Telenor verkar ha ett supererbjudande med Touch HD. Förhandsbokar man får man telefonen + ett par WeSC-lurar (värde 799 kr) för 6195 kr (utan abonnemang). Frågan är då, är den utan abonnemang så till vida att man måste ha sitt eget Telenor-abonnemang eller är den utan abonnemang på riktigt, så jag kan plutta i mitt Telia-kort och smida igång? Det är olika bud just nu.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Det är utan abbonemang for real. Telenor har ingen spärr längre sa de till mig.
Nån som har insideruppgifter om leverans av HTC touch HD då?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Detta svar fick jag den 17/11 :

"Hej Tack för ditt mail! Vi beklagar att du fick problem med sidan.Telefonen är ej operatörslåst och den kostar utan abonnemang i dagsläget 6195 kr. Vänliga Hälsningar Therese E-butiken Telenor http://butik.telenor.se"

Jag har förövrigt förhandsbokat och väntar ivrigt på att den ska dyka upp !

Permalänk
Medlem

Denna verkar väldigt intressant, kanske t.om värt att förlänga det abonnemang man redan har hos Telenor

- Clubz

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem

Den ser rätt ok ut för mig, lite för stor bara. Behöver en lur som har "lite mer", men här blir det nästan för mycket med tanke på skärmen. Krälar omkring på golvet en hel del, har massa andra grejer på mig osv, känns som att det är stor risk för att knäcka HD:n då. PRO blir nog ett bättre val i så fall.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Är de inte sega som sirap i allmänhet? De HTC jag har testat har iallafall inte varit något mer än oerhört frustrerande upplevelser.

Tacka vet jag de gamla hederliga mobilerna... rappa saker det.

jo HTC mobilen brukar vara rätt sega, TOUCH HD är också seg men inte lika seg som vanliga HTC modellerna...

Permalänk
Medlem

Den kommer väl i veckan till många av butikerna?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Den kommer väl i veckan till många av butikerna?

Ja det undrar jag med

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Hedersmedlem

Skärmdumpar från HTC Touch HD: http://dailymobile.se/2008/11/24/htc-touch-hd-screenshots/

Permalänk
Medlem

När fan kommer den ut så jag kan se den!!11!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

ja undrar d ja med. Bilder å filmer har vi sett nog av nu. Ut med produkten på nordiska marknaden nu!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Den verkar lida av samma problem som med TYTN 2, värdelösa drivrutiner. Det faktum att man tydligen inte kan spela upp en standard Xvid rulle utan att allt börjar hacka är ju verkligen röv. Fixar dom stor upplösning på skärmen så borde dom ju fan fixa processorn också, om inte annat betala dom jävla licenspengarna till Qualcomm.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

"fåtal på lager" Telenor....

EDIT : (fanns, slut igen...)

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Hedersmedlem

Foton på samsung innov8 - fotat med en HTC Touch HD: http://dailymobile.se/2008/11/27/htc-touch-hd-camera-samples/

Vad tycker ni? Själv tycker jag att kvaliteten kan bli bättre med ett par mjukvarau uppdateringar.