Permalänk

Filmdator

Jag hade tänkt använda min gamla IBM-burk till lite filmtittande. Den har en p4 HT 3ghz och två gig ram. Kan jag då trycka i detta grafikkort http://www.dustinhome.se/pd_5010115142.aspx och koppla med HDMI sladd mot en tv som har hdmi? Orkar den datorn alla typer av format osv. Något särskilt jag skall tänka på?

Måste jag då fixa ett lite enklare ljudkort till denna setup också (då den bara har intergrerat i dagsläget)?

Permalänk
Medlem

Det ska väl inte vara nåt större problem med det grafikkortet om du har PCI-E på moderkortet dvs men det antar jag

Jag tycker det inte ska vara några problem att spela upp 1080p om du kör med CoreAVC eller mpc-hc som har stöd för avkodning med grafikkortet.

Jag förstår dock inte varför du inte köper en ny låda/moderkort/minne för säg en 3k och har en mycket bättre tystare/moderna burk, men det är jag det.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber