Ny pekplatta registrerar svävande fingrar

Permalänk
Avstängd

SATSA PÅ ONÖDIG UTVECKLING MER PLEASE! Vem i helvete vill ha detta?! lol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
SATSA PÅ ONÖDIG UTVECKLING MER PLEASE! Vem i helvete vill ha detta?! lol

Utvecklingen tar sällan stora steg framåt. Jag kan tänka mig många användsningsområden när tekniken mognat i 10 år eller så. Bort med musen, styr allt med pekfingret i luften på 5 meters håll, läkare som utför "luftoperationer" etc etc. Ingen uppfinning är onödig enligt min mening.

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk

Är det ingen annan som kommer att tänka på "Liftarens Guide till Galaxen"? Där finns ett avsnitt beskrivet i vilket de redogör för nackdelen med steget efter touchtekniken, dvs sensorer som kollar av din hands läge.. Den stora nackdelen var att när man väl rattat in sin kanal var man tvungen att hålla handen stilla i samma läge annars ändras ju kanalen.. Får lite samma vibbar här!

Permalänk
Medlem

Bästa anledningen till att skaffa en sådan där till sin privata lappis är att man slipper tvätta handen innan man fixar med plattan efter en sedvanlig torsdagstaj
Hmm.. snart torsdag ja.

Nej men skönt med lite "flippade" idéer i olika utförande. "Onödiga" uppfinningar är lika onödiga som skivat bröd, men ack så bra (best!).

Skulle gärna se den här tekniken sammanslagen med en 3D-mus, det ni!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Bästa anledningen till att skaffa en sådan där till sin privata lappis är att man slipper tvätta handen innan man fixar med plattan efter en sedvanlig torsdagstaj
Hmm.. snart torsdag ja.

Nej men skönt med lite "flippade" idéer i olika utförande. "Onödiga" uppfinningar är lika onödiga som skivat bröd, men ack så bra (best!).

Skulle gärna se den här tekniken sammanslagen med en 3D-mus, det ni!

Klart att man inte BEHÖVER äta skivat bröd, men jag känner nog ingen som äter sitt bröd oskivat Skulle nog vilja sträcka mig så långt att säga att andra alternativ nog är uteslutna, haha.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Den här tekniken skulle ju vara grym att ha på mobiltelefoner, ett qwerty tangentbord som med en knapptryckning kan slås om till att vara en touchpad. För det är väldigt sällan jag skulle sakna tangentbordet när jag använder musen och tvärtom.. Så länge man inte lirar spel då..

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.