Permalänk
Medlem

Filhårdisk

Hej Sitter med 1tb fil hårdisk idag,
Skall starta min nya burk i morgon.

Kommer att gå från win xp pro till
win vista home premium som operativsystem.

Min fråga är nu som följer.

Är det bara för mig att sätta i min fildisk i den nya datorn och köra ?(kommer inte köra operativsystem på den) Men jag undrar bara om jag måste göra något för att få den att funka,

Har massa massa bilder som jag inte vill förlora på denna disken så därav min fråga.

Mvh Orcas

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz. Noctua NH-U12P. ASUS MAXIMUS II FORMULA. Corsair Dominator 4gb. Sapphire HD4870X2. ANTEC P182B. Thermaltake 850W.

Permalänk

Börja med att INTE ha disken i när du installerar Vista och alla drivisar. Stäng av.
Sen är det bara att koppla in fildisken å starta datorn så finns disken där.
Har själv gjort så. Funkar KANON.
Anledningen till att inte ha den i när du installerar vista är bara att du inte ska ta fel disk.

Permalänk
Medlem

Tack s¨mycket. då va det bara att börja

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz. Noctua NH-U12P. ASUS MAXIMUS II FORMULA. Corsair Dominator 4gb. Sapphire HD4870X2. ANTEC P182B. Thermaltake 850W.

Permalänk
Medlem

Det som dock kan hända är att du inte har rättigheter till disken i Vista beroende på hur du har fipplat med det under XP. Det är dock lätt åtgärdat genom att ta ägandeskap på disken med alla filer och undermappar.

Och om något mot förmodan skulle skita sig och du förlorar alla bilder så gör det ju inte så mycket, eftersom du har backup, eller hur?

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

Re: Filhårdisk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcas
Hej Sitter med 1tb fil hårdisk idag,
Skall starta min nya burk i morgon.

Pröva de nya mjölkdiskarna i stället, mycket lättare att få på plats och finns att köpa med extra lång hållbarhet.