Wow: Wrath of the lichking Beta

Permalänk
Medlem

Wow: Wrath of the lichking Beta

Hej.
Som säkert dem flesta spelare av detta mmorpg spel vet så är den nya expansionen Wrath of the lich king (Wotlk) på väg. Och betan har nyligen dragit igång.

Med en ny expansion så blir det så klart mycket nyheter och förändringar i spelet och tänkte att en tråd för att diskutera detta är smidigare än att fylla på mer i den vanliga Wow tråden.

Info om expansionen hittar du på:
http://www.wow-europe.com/wrath/

Och även på det officiella forumet:
http://forums.wow-europe.com/board.html?forumId=1036641&sid=1

-------------------------

Själv spelar jag warrior och är hemskt sugen på dess nya "arms" träd.
I och med att "Sweeping strikes" blivit tillbaks flyttade hit från fury så tror jag den kommer funka ruskigt fint i kombination med den nya "Bladestorm" skillen.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att dom kan göra spelet roligare, för BC var egentligen en jävla flopp. Nåja, här kommer talentcalcuator för WOTLK och för vissa klasser verkar de komma en del intressanta saker : http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/wrath/deathk...

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för att 1-70 är gammal skåpmat som man tvingas ta sig igenom, samt all endless grinding utav allt, hade man kanske gjort sig besvär att kika närmare.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jo det är inte allt för kul och musta up 1-70.
Och ang att TBC var lite av en flopp, jo det instämmer jag på. Lite för mycket "Megaman" look på armor och vapen. Men dem har ju påståt att de ska vara lite mer "realistisk" look på saker nu i wotlk så vi får vell se hur det blir. Trökigt nog fick man ingen Beta key:(.

Permalänk
Medlem

Har en paladin, men är tveksam till om jag ska fortsätta spela på den i WotLK. Hade hoppats på en HoT eller aoe heal, det vi får är nån 10yr aoe som kostar aldeles för mycket mana (jag vet att det fortfarande är en beta så det kan komma och ändras men endå...)
Som tankadin vet jag inte heller riktigt om jag vill lira. Det känns som att det kommer finnas ganska många Death Knights som kan vara tank.
Shockadin verkar iofs nått som kan vara kul, med tanke på gear som kommer och att de ändrat spell dmg och healing till spell power.

Dock tror jag att jag byter till min mage eller rogue (som fortfarande är lvl 47 *seeeeeegt går det*), men har ingen koll på hur mage eller rogue blir i expansionen, antar att de fortsätter att bara dps'a

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara mer ingående det där med death knights? ..

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Kan någon förklara mer ingående det där med death knights? ..

Vad vill du veta?

Du börjar nånstans nära eastern plaguelands på lvl 55. Använder runor och runic power istället för mana/rage/energy och kan summona lite skelett typ. Springer runt i plate med tvåhandsvapen, ingen sköld. Tankar och DPSar ungefär som en paladin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Vad vill du veta?

Du börjar nånstans nära eastern plaguelands på lvl 55. Använder runor och runic power istället för mana/rage/energy och kan summona lite skelett typ. Springer runt i plate med tvåhandsvapen, ingen sköld. Tankar och DPSar ungefär som en paladin.

Dualwield eller 2handare är det väl? sen tankar en pala via mycket AoE, medans DKs fokuserar mer på att vara bra vs casters i tankning.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

WTOLK.. aka diablo2-wow ?

Har ni sett talents, de har knappt ens orkat hitta på nya namn

Blir nog OK expansion, kommer garanterat spela om WAR inte blir en hit. Kör på spinebreaker då isåfalla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Har en paladin, men är tveksam till om jag ska fortsätta spela på den i WotLK. Hade hoppats på en HoT eller aoe heal, det vi får är nån 10yr aoe som kostar aldeles för mycket mana (jag vet att det fortfarande är en beta så det kan komma och ändras men endå...)
Som tankadin vet jag inte heller riktigt om jag vill lira. Det känns som att det kommer finnas ganska många Death Knights som kan vara tank.
Shockadin verkar iofs nått som kan vara kul, med tanke på gear som kommer och att de ändrat spell dmg och healing till spell power.

Dock tror jag att jag byter till min mage eller rogue (som fortfarande är lvl 47 *seeeeeegt går det*), men har ingen koll på hur mage eller rogue blir i expansionen, antar att de fortsätter att bara dps'a

Har du kollat i Ret trädet då ? Hoppa över beacon och ta Sheath of light. Visst den tar inte på flera personer men de är en hot. Kommer hjälpa paladins att hålla uppe MT, DOCK de jag undrar är om den stackar eller inte :3

Visa signatur

- Icoarius ^^ -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icoarius
Har du kollat i Ret trädet då ? Hoppa över beacon och ta Sheath of light. Visst den tar inte på flera personer men de är en hot. Kommer hjälpa paladins att hålla uppe MT, DOCK de jag undrar är om den stackar eller inte :3

Jo, synd bara att den ligger så långt ner i retri trädet. Får se hur det blir när spelet släpps.
Full retri kanske skulle vara kul att lira oxå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Hade det inte varit för att 1-70 är gammal skåpmat som man tvingas ta sig igenom, samt all endless grinding utav allt, hade man kanske gjort sig besvär att kika närmare.

Håller med. Dock i betan just nu 30% rabatt på xp-kraven levla upp - http://wotlkwiki.info/index.php/Misc .

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Alltid något. Men det räcker inte för min del. Och det är precis som att Blizzard säger: "Sorry grabbar för att slösa er tid med skitinnehållet i Azeroth och Outlands. Vi försöker plåstra på såren lite nu istället som kompensation."

De gör nya fräscha saker vid end level, men glömmer bort precis allt i mellan. Död miljö. Samma sak som när TBC kom, och min personliga åsikt är att WoW var som bäst utan expansion. Jag kommer inte vara dum nog att gå på detta igen. Jag vet att jag låter väldigt negativ, får väl ursäkta för det.

Men ni som tänker satsa på WOTLK, ha så kul. Uppskattade man TBC gillar man säkert detta med.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har ett par kompisar som spelar betan och alla är överens om att WOTLK är flera gånger bättre än TBC. T.e.x är questen väldigt mycket mer genomtänkta och nyskapande än de var i TBC. Jag slutade iofs spela WoW för ett år sen men.. aja, blir till att pröva WOTLK iaf!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Alltid något. Men det räcker inte för min del. Och det är precis som att Blizzard säger: "Sorry grabbar för att slösa er tid med skitinnehållet i Azeroth och Outlands. Vi försöker plåstra på såren lite nu istället som kompensation."

De gör nya fräscha saker vid end level, men glömmer bort precis allt i mellan. Död miljö. Samma sak som när TBC kom, och min personliga åsikt är att WoW var som bäst utan expansion. Jag kommer inte vara dum nog att gå på detta igen. Jag vet att jag låter väldigt negativ, får väl ursäkta för det.

Men ni som tänker satsa på WOTLK, ha så kul. Uppskattade man TBC gillar man säkert detta med.

Lite svårt att dra ett sånt här spel vidare utan att lämna områden öde tyvärr. Till deras fördel måste jag ju ändå säga att de gjorde ett grymt jobb med att rusta upp dustwallow marsh för oss som levlade upp.

Levlingsprocessen är ju en del av att lära sig sin karaktär, men jag kan ju villigt erkänna att jag aldrig någonsin kommer dra upp en ny karaktär från 1-80. Däremot ser jag faktiskt fram emot att köra upp en karaktär till 80, bara för att ta del av känslan igen. Tyckte faktiskt känslan när tbc kom var underbar. Skönt som fan att få levla med sina gillesbröder och göra andra instanser än end-game.

Om de kunde tänka sig att låta folk som redan hade en karaktär på max level få skapa nya och börja på kanske 5 levlar under max så hade jag varit rätt nöjd. Hade varit trevligt att prova lite fler klasser utan att behöva lägga ner år och dar på det.

Permalänk
Medlem

Warrior talenten så att man kan använda 2st 2handsvapen är ju ganska intressant

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man slår så segt bara

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Tråkigt att man slår så segt bara

Jo men fortfarande grymt mycket mer skada än 2st 1 handsvapen Men man får väl se hur det fungerar i pratkiten sen och alla nya vapen som kommer i Wotlk.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Lite svårt att dra ett sånt här spel vidare utan att lämna områden öde tyvärr. Till deras fördel måste jag ju ändå säga att de gjorde ett grymt jobb med att rusta upp dustwallow marsh för oss som levlade upp.

Levlingsprocessen är ju en del av att lära sig sin karaktär, men jag kan ju villigt erkänna att jag aldrig någonsin kommer dra upp en ny karaktär från 1-80. Däremot ser jag faktiskt fram emot att köra upp en karaktär till 80, bara för att ta del av känslan igen. Tyckte faktiskt känslan när tbc kom var underbar. Skönt som fan att få levla med sina gillesbröder och göra andra instanser än end-game.

Om de kunde tänka sig att låta folk som redan hade en karaktär på max level få skapa nya och börja på kanske 5 levlar under max så hade jag varit rätt nöjd. Hade varit trevligt att prova lite fler klasser utan att behöva lägga ner år och dar på det.

Jo det är precis där i problemet ligger. Det lockar inte tillbaka många nygamla ansikten. Men de som redan har sina 70-gubbs är säkert nöjda. Det skulle nog i alla fall jag varit. För allt nytt som kommer med WotLK verkar ju faktiskt intressant.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Läste lite snabbt i warlock forumet bara, verkar som om dom blir värdelösa när wotlk kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Läste lite snabbt i warlock forumet bara, verkar som om dom blir värdelösa när wotlk kommer?

Är det inte alltid så? Och i slutändan är det ändå warlocks som piskar skiten ur alla andra ändå

Och om warlocks skulle få en släng av nerfsleven så är det fanimej på tiden...

Permalänk
Medlem

ser väldigt intressant ut men lycka till de som ska köpa och ha så kul, själv har jag spelat igenom pre-tbc och mycket av bc och är riktigt trött av all grinding inklusive leveling. jag ska nog endast testa wotlk om AoC inte är kul när jag nått 80 eller om jag inte blir nöjd utav warhammer.

Permalänk
Avstängd

Vill ha min betakey
Dock tror jag inte vivendi har skickat ut betakeys i EU än, föreutom wwii keysen dvs.

Permalänk
Medlem

Betanycklar säljs på ebay för några tusen

Permalänk
Medlem

Har ett par vänner som smilat in sig hos några GMs på realmen jag lirade på innan jag slutade på, så visst finns de i EU med.

Sen ang. 2h DW för warriors så vill jag gärna se hur en Deathwish+Recklessness+WW kommer se ut

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Blir nog en riktig facemelter, warriorn alltså...

Fan att jag blev hackad då, ska köpa nytt wow konto snart, levla en rogue tror jag 1-70 så jag har en 70 till wotlk börjar.

Men seriöst, vill ni spela wotlkoch inte har nån gubbe på 70 så är det ju bara att göra en level 1... är man någesenär haj på liret så gör man 1-70 på lätt 4 veckor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Läste lite snabbt i warlock forumet bara, verkar som om dom blir värdelösa när wotlk kommer?

Japp, helt värdelösa. Blizzard har väl t.o.m. gått ut och sagt att Warlocks inte ens kommer kunna ta gröna mobs utan att använda potions? Förutsatt att dom har full epic alltså, annars får man försöka levla på gråa mobs bäst man kan.

Permalänk
Medlem

Dualwield kommer göra rätt ont om man har mycket rage att dumpa. t.ex WW + Bloodthirst + Cleave. Hade dem inte flyttat Sweeping strikes tillbaks till arms så hade nog detta gett warriors trevliga aoe möjligheter. I combo med Berserkers rage och HeroicLeap. Dock tror jag att Duallwield 2hand kommer gå en på närverna ibland om man får mycket "miss dodge parry" då ragen kommer bli ett problem. Men vi får se när det släpts.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt i PVP på en 3-tree build.

Full fury ger inte 50% healing debuff men har bra mobility dock inte burst dmg så det är uteslutet tror jag. Däremot.. fyfan va roligt att gå full fury i PVE alltså

Folk kommer även bli galna på warriors sjuka mobility i PVP nu, de kommer nog gnällas en del från Mage-hunter.

Skulle jag palla spela warrior skulle jag 100% specca såhär det kan jag säga !

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/wrath/warrio...

Helt sjuk, jag kommer va riktigt rädd för warriors i PVP om de speccar såhär, över 50% crit chance lätt med cleave och HS, sen sudden death, imp exec och enrage.. fyfan va CP

Permalänk
Medlem

Mm, har levlat en Death Knight till 69 i betan och nu locken till 76 efter att char transfer öppnade i Europa för några dagar sen. Capen ligger på 77 just nu så orkar inte rusha.

Det jag kan säga hittils är att det är MYCKET MYCKET roligare att questa än i TBC, underbara miljöer och nyskapande quests. Många quests där du får kontrollera flygande drakar och fordon osv. Dom har verkligen lyckats med att göra levlandet roligt och allt känns verkligen genomtänkt. Dom flesta quests har det där "lilla extra". Och då får man även tänka på att det här är en väldigt tidig beta och saker förhoppningsvis bara kommer bli bättre.

Death Knights har en egen questkedja i deras startzon för lvl 55-57 och den är verkligen epic, antagligen en av dom bästa soloupplevelserna som Blizzard någonsin skapat.

Ja, vad ska jag säga.. kan inte påstå att jag gillade TBC särskilt mycket egentligen men det känns verkligen som att Blizzard har lyssnat på vad vi spelare vill ha. Som det är nu känns det verkligen som att Wotlk kommer bli grymt, får se hur det blir med endgame osv senare.

Kan ju posta lite screens om det finns intresse för det, men det finns ju screens på det mesta på sidor som worldofraids så det kanske är lite onödigt.