Permalänk
Melding Plague

Google blir större

Sökmotorn från Google har en mycket stor marknadsandel i Europa, men i övriga världen ser det inte riktigt likadant ut. Ny statistik visar dock att Google växer och snart står för 70 procent av alla sökningar i USA. I Sverige är Google just nu aktuellt i och med att kronofogden jagar dem. Uppdaterad!

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Om detta är en nyhet kan kanske diskuteras..

Permalänk
Avstängd

Goooooooooooooooooooooooogle <3

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Hur fick ni reda på detta, Googla ni? :D:D:D:D:D tihehhe

Permalänk
Medlem

dom enda gångerna jag inte använder google är för att bli av med så mycket föräldrafilter det går

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Inaktiv

Google är ju den enda motorn som hittar det man söker efter.

Permalänk
Medlem

Inte mycket till konkurrens vilket är beklagligt. Ingen mår direkt bra av att marknaden ser ut så här (förutom google då så klart).

Permalänk
Medlem

länk till ms sökmotor ngn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiN-ART
länk till ms sökmotor ngn?

http://www.live.se

Permalänk
Medlem

Haha, 1000miljarder =D
Galet mycket pengar.

Permalänk

Live sökmotorn är sämst! hittar aldrig det man söker!
med google är det annorlunda! Bästa sökmotorn någonsin

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte ha så mycket emot att Google pressade ner Microsofts "kunder" till 0. Yahoo å andra hand behövs för lite konkurrans, Köper microsoft upp Yahoo hoppas jag att Google får världsdominans på sökmarknaden.

Permalänk

Man kan ju också undra vart Google får alla sina pengar ifrån.. 100 Miljarder, www.google.se är ju bara en vit sida. Men det är nog deras AdWords bl.a.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Om detta är en nyhet kan kanske diskuteras..

Klart fan detta är en nyhet, att det regnar i östra Sverige är förfan en nyhet. Tycker det ska slutas med att klaga på sweclockers nyheter hela jävla tiden.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mormor
Klart fan detta är en nyhet, att det regnar i östra Sverige är förfan en nyhet. Tycker det ska slutas med att klaga på sweclockers nyheter hela jävla tiden.

Jag kan hålla med om att det klagas, ofta obefogat, lite väl mycket på nyheterna och det var egentligen inte det jag var ute efter. Det var faktiskt intressant läsning men just att google blir större är väl inget nytt; jag skall inte påstå att jag vet, men har det funnits någon period då de inte har vuxit?

Permalänk
Avstängd

Kronolle är fan i mig patetiska, spela roll om google får en anmärkning av dom, google lär ju fan inte låna ett ruttet öre från sverige ändå, kanske motsatta

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

1000 miljarder? Blir inte det 1 biljon?

Haha, Google jagas av fogden, bästa jag hört någonsin. Trodde allvarligt att Google var seriösa, och så visar det dig att de skattefifflar masor. Tänk er att man går till www.google.se och blir bemött av en skyllt "Utmätt gods. Kronofogdemyndigheten".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Kronolle är fan i mig patetiska, spela roll om google får en anmärkning av dom, google lär ju fan inte låna ett ruttet öre från sverige ändå, kanske motsatta

Låna? De är skyldiga 2,2 mijoner i skatt, du måste ha missat det.

Permalänk
Medlem

Att de gjort fel från början genom att låta pengarna beskattas i Irland måhända vara sant (om man nu skall utgå från att det stämmer) men 2.2 miljoner är en struntsumma för ett företag som google. De lär inte ha några problem med att låna kapital även deras företag har en 2:a i kreditbetyg i Sverige.

Nu får folk lägga ner att klaga på artiklarna, hur många visste exakt hur marknadsandelarna är fördelade? Vi pratar om en branch som omfattar väldiga mängder pengar så även bara några få % gör stor skillnad. Är definitivt relevant. Intressant artikel, tack Swec.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk

Att Google får monopol på sökmotormarknaden är väl ungefär lika lyckat som Microsofts monopol på operativsystem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Kronolle är fan i mig patetiska, spela roll om google får en anmärkning av dom, google lär ju fan inte låna ett ruttet öre från sverige ändå, kanske motsatta

så för att dom har mycket pengar behöver dom inte betala sina räkningar

e du moderat eller

Permalänk

Inte konstigt när alla håller på att tjata "Googla googla om du letar efter något som du inte vet om"!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Man kan ju också undra vart Google får alla sina pengar ifrån.. 100 Miljarder, www.google.se är ju bara en vit sida. Men det är nog deras AdWords bl.a.

När någon googlar o råkar av en slumo komma in på tex sweclockers så får google pengar för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
När någon googlar o råkar av en slumo komma in på tex sweclockers så får google pengar för det.

Va?
Hur?
Varför?
Av vem?

Permalänk
Avstängd

Tyckte att det var lite roligt med notisen om följderna av kronofogdens varning:

"vilket innebär att försiktighet bör vidtas vid utlåning till Google."

xD

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Tyckte att det var lite roligt med notisen om följderna av kronofogdens varning:

"vilket innebär att försiktighet bör vidtas vid utlåning till Google."

xD

jag som tänkte låta dom låna av mig... det kan de glömma nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Man kan ju också undra vart Google får alla sina pengar ifrån.. 100 Miljarder, www.google.se är ju bara en vit sida. Men det är nog deras AdWords bl.a.

http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=webhost&btnG=Se...

Där ser du hur google tjänar pengar. Ett klick på en sån annons kan kosta allt mellan 1 cent och några dollar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Att Google får monopol på sökmotormarknaden är väl ungefär lika lyckat som Microsofts monopol på operativsystem.

Brukar jag tycka också. Det är konstigt att inte fler anmärker på det när Microsofts stora marknadsandelar möts med spott och spe.

Sedan kan man inte ta ifrån Google att de verkligen lyckats att marknadsföra sig. Verbet "googla" är ju numera en helt accepterad term i svenska språket. Sedan är ju också sökmotorn riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Brukar jag tycka också. Det är konstigt att inte fler anmärker på det när Microsofts stora marknadsandelar möts med spott och spe.

Sedan kan man inte ta ifrån Google att de verkligen lyckats att marknadsföra sig. Verbet "googla" är ju numera en helt accepterad term i svenska språket. Sedan är ju också sökmotorn riktigt bra.

Precis, Google är som Windows, fast bra

Permalänk
Inaktiv

Hoppas de betalar skatten, annars hittas det nog en hel drös ruttnande lik i Googles garderob av FRA. =P