LG L1953HR och felmeddelande i Photoshop

Permalänk

LG L1953HR och felmeddelande i Photoshop

Jag har en ny LG-skärm av modell L1953HR, och när jag ska redigera en bild i Photoshop (CS2) kommer följande felmeddelande:

"The monitor profile "LG L1953HR" appears to be defective. Please rerun you monitor calibration software."

Jag kan välja på "Ignore Profile" eller "Use Anyway", där det senare visar konstiga fäger i bilden.

Skärmens drivrutin ska vara korrekt installerad, men någon särskild kalibreringsmjukvara har inte följt med skärmen, och jag kan inte heller hitta det på skivan.

Hur ska jag lösa detta? Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har samma fel med min nya LG-skärm L245WP-BN. Fick inte heller med någon kalibreringsmjukvara utan installerade bara drivrutinen som fanns med på CD:n.

Permalänk
Medlem

Samma hände mig med Photoshop 7 på en LG 1953S. Visade sig vara Adobe Gamma som inte funkar med plattskärmar.

Visa signatur

Lenovo ideapad 330-15IKB, i5-8250U, 8GB RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Csar
Samma hände mig med Photoshop 7 på en LG 1953S. Visade sig vara Adobe Gamma som inte funkar med plattskärmar.

Adobe Gamma? Nu förstår jag ingenting.

Sedan fungerar ju Photoshop visst med plattskärmar? Jag har ju haft tre olika plattskärmar/märken och ingen av dem har fått det här felet i Photoshop.

Hur löste du felet?