Permalänk

RYL - Risk Your Life

Ok. Nu gör vi en chansning här.

Försöker skaka igång spelet RYL på en Win 2000-maskin. Spelet ska vara kompatibelt med 2000 men det funkar likafullt inte.

Problemet består i följande:

När jag startar upp spelet så vill det för det första installera språkfilerna för Kinesiska (traditionell). Och det i sig ska väl inte vara några problem (bara jag hittar min 2000-skiva)

Men jag tror inte det är det som är problemet att spelet inte vill funka. När man startar spelet så kommer man först till en inloggning där man ska välja server. Första gången man startar så vill spelet gå igenom inställningarna för grafik. Det är här problemet kommer in.

Så fort jag försöker spara inställningarna så får jag ett felmeddelande som säger:

"ClientSetup.exe har genererat ett fel och kommer att stänga av Windows. Du måste starta om programmet. En fellogg skapades"

Dock ger det inget att starta om programmet och inte heller att starta om windows. Samma fel genereras.

Nån som har någon kreativ lösning på detta problem? Tacksam för svar

MVH
Henrik

Visa signatur

"...To the funnyfarm where life is beautiful all the time..."

Permalänk
Medlem

du har kanske fördålig hårdvara? eller så **host** funkar inte cracket **host**

Permalänk

*host* inget crack behövs eftersom spelet är Freeware *host*

och nej det är inte hårdvarufel heller... just kollat det...

Visa signatur

"...To the funnyfarm where life is beautiful all the time..."

Permalänk

Har du laddat ner rätt klient till RYL MY?
Jag antar att du ska spela på dom malaysiska servrarna.
Om jag inte miss minner mig så är det installer-ryl2_v1673.exe du ska ha.

Du kan väl kolla runt på deras forum, och se om du det finns någon lösning på ditt problem där.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ImTrying
du har kanske fördålig hårdvara? eller så **host** funkar inte cracket **host**

Bra att man vet någonting om spelet innan man svarar.

NapoleonXIV: Vilken version av spelet spelar du? Har du senaste patchen?

Permalänk

använde samma install-fil och har lagt in samma patcher på min sambos dator som på min egen dator och på min funkar det utan problem

Visa signatur

"...To the funnyfarm where life is beautiful all the time..."

Permalänk

Är det ryl 1 eller ryl 2 (pote, Incomplete Union) du spelar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furste_filip
Är det ryl 1 eller ryl 2 (pote, Incomplete Union) du spelar?

Ryl 1: Incomplete union...

Liten uppdatering om problemet: Har nu installerat språkfilerna sombehövdes och felet blev bara större av det...

nu kan jag inte ens starta loginprogrammet. Under uppstarten av det genereras ett felmeddelande där enda knappen som finns är "avbryt" och sen stängs programmet ner.

felmeddelandet lyder: Login.dat.exe har genererat ett fel och kommer att stängas av windows. Du måste starta om programmet.

Uppdatering: Har nu installerat om hela skiten (RYL alltså) men det funkar fortfarande inte... samma fel.

Visa signatur

"...To the funnyfarm where life is beautiful all the time..."