Löjligt överdimensionerade solglasögon - nya modet!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowzzer
Jag har för det mesta endast märkeskläder, stoppar även ner mina byxor i sockarna samt har häng på mina byxor för att visa mina björn-borg kalsonger.. Jag ber om ursäkt, men jag är bortskämd, vill ha kvalitet på mina kläder så dom ej går sönder direkt. Men jag känner mig absolut inte tuff bara för detta! Jag bryr mig inte om vad andra har på sig, eller dömmer någon för utseende osv.

Men iallafall, min teori (och varför iallafall) jag stoppar ner byx-kanterna i sockarna är för att går man utomhus så får byxorna en tendens att släpas i marken vid hälen. Jag har haft massor med jeans som är helt söndertrasade vid hälen bara för att dom har släpats i marken.

OT: Jag gillar verkligen inte dessa flug-glasögon heller. Gillar inte riktigt solglasögon överhuvudtaget faktiskt, förutom om dom nu möjligtvis sitter på för att man kör bil eller om dom är "uppfälda" på huvudet.
Varför ska man inte visa sina fina ögon istället för att gömma dom bakom ett par tonade glas/plastbitar?

Edit: Tog bort min jeans off-topic del.

ok men man kan hitta kläder med kvalite på märkeskläder är det ju oftast märket du betalar för. har haft ett par märkeströjor men jag har inte märkt någon kvalitets försämring. jömfört med en annan tröja som är icke märkeströja.

enda gången jag stoppar ner brallorna i sockarna är om man skall göra nåt arbete där man vet att byxorna kan trasas sönder. gjorde detta också när jag skulle löra moped förr hade inget kedjeskydd på moppen.

tur iaf att vi är överens om att såna parabol glasögon är fula.

Permalänk
Hedersmedlem

Skyltfönster på rymmen?

Nej, det är inte snyggt för fem öre.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Sluta vara så Borås! Är verkligen inget modelejon själv men kom igen, detta känns som en diskussion vi borde haft för 3-4 år sedan.

Nu börjar väl svennebanan hitta tillbaka till Wayfarer som var het i modesvängen (se t.ex. Wallpaper) för typ 2-3 år sedan.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Ja uppenbarligen stör jag mig tillräckligt mycket för att starta en tråd om det, eller hur? Du har inte sett mig starta trådar om några andra klädesplagg eftersom jag inte stör mig på dem direkt.

Känner du dig inte lite... löjlig, som stör dig på att tjejer har stora solglasögon?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Känner du dig inte lite... löjlig, som stör dig på att tjejer har stora solglasögon?

Alltså, det är ju de som går runt i något som liknar skämtglasögon. Intressant hur du kan få det till att det är jag som borde känna mig löjlig.

Jag tycker du är lite löjlig som ens frågar, helt ärligt.

Givetvis är du fri att tycka det är snyggt eller whatever.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Alltså, det är ju de som går runt i något som liknar skämtglasögon. Intressant hur du kan få det till att det är jag som borde känna mig löjlig.

Jag tycker du är lite löjlig som ens frågar, helt ärligt.

Givetvis är du fri att tycka det är snyggt eller whatever.

http://graphics.boston.com/bonzai-fba/Original_Photo/2006/08/...

Kommer helt klart att tänka på nån insekt typ fluga eller geting eller nått sånt när jag ser den bilden.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Självklart är det mode när det är något som är sådär jävla fult. Annars skulle ingen ha på sig det.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Som sagt. De finns att köpa på buttericks

http://www.buttericks.se/cache/large/377.jpg

Permalänk
Inaktiv

Mjukisbyxor är ett efterblivet plagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Alltså, det är ju de som går runt i något som liknar skämtglasögon. Intressant hur du kan få det till att det är jag som borde känna mig löjlig.

Jag tycker du är lite löjlig som ens frågar, helt ärligt.

Givetvis är du fri att tycka det är snyggt eller whatever.

http://graphics.boston.com/bonzai-fba/Original_Photo/2006/08/...

Jag har inget sagt om huruvida jag tycker det är snyggt eller inte, jag har bara tyckt att du är löjlig som tycker det är diskussionsvärde i huruvida folk har stora glasögon på sig eller inte. Vem är du egentligen, som har så himla lite att tänka på att du orkar reflektera över det här och dessutom - klassikern - söka stöd hos ett gäng människor som aktivt tar avstånd från att använda kläder som något annat än skydd för väder och vind?

Du kunde väl åtminstone postat det här någonstans där folk faktiskt inser att det finns ett intresse för att använda kläder på ett sätt som man själv tycker är roligt, oavsett om nån kille som aldrig avviker från jeans/hoodie-kombinationen, ser cigarr och wiskey som höjden av klass eller har kebabpizza som favoriträtt (det var en passning om att du har svårt att tänka utanför "the box") tycker att det ser löjligt ut? Eller frågade du om det här bara för att du visste att knappt någon skulle säga emot dig, så att du slapp bli utmanad alls?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
ett par tidslösa bågar Ray Ban Aviator
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/RayB...

Kanske blir ett par till sommaren, 1500 kr ack ack.. men brillor för livet troligtivs

Precis ett par sådana har jag, svarta bågar och G15 glas. Är hur nöjd som helst. Otroligt bra kvalitet jämfört med skiten man köper på macken. Kanske lite dyra men om du är sugen på ett par tror jag att du inte skulle bli missnöjd om du slog till.

Måste även säga att dom här nya modeparabolerna som solglasögon är otroligt fula. Hur kan man sätta på sig något så osmakligt. Även "sportbågarna" med något obskyrt blått eller grönt glas ser också förjävliga ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag har inget sagt om huruvida jag tycker det är snyggt eller inte, jag har bara tyckt att du är löjlig som tycker det är diskussionsvärde i huruvida folk har stora glasögon på sig eller inte. Vem är du egentligen, som har så himla lite att tänka på att du orkar reflektera över det här och dessutom - klassikern - söka stöd hos ett gäng människor som aktivt tar avstånd från att använda kläder som något annat än skydd för väder och vind?

Du kunde väl åtminstone postat det här någonstans där folk faktiskt inser att det finns ett intresse för att använda kläder på ett sätt som man själv tycker är roligt, oavsett om nån kille som aldrig avviker från jeans/hoodie-kombinationen, ser cigarr och wiskey som höjden av klass eller har kebabpizza som favoriträtt (det var en passning om att du har svårt att tänka utanför "the box") tycker att det ser löjligt ut? Eller frågade du om det här bara för att du visste att knappt någon skulle säga emot dig, så att du slapp bli utmanad alls?

Hänger han på de här forumen lär han väl posta sånt just här. Känns det inte lite löjligt att haka upp sig så på det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag har inget sagt om huruvida jag tycker det är snyggt eller inte, jag har bara tyckt att du är löjlig som tycker det är diskussionsvärde i huruvida folk har stora glasögon på sig eller inte. Vem är du egentligen, som har så himla lite att tänka på att du orkar reflektera över det här och dessutom - klassikern - söka stöd hos ett gäng människor som aktivt tar avstånd från att använda kläder som något annat än skydd för väder och vind?

Du kunde väl åtminstone postat det här någonstans där folk faktiskt inser att det finns ett intresse för att använda kläder på ett sätt som man själv tycker är roligt, oavsett om nån kille som aldrig avviker från jeans/hoodie-kombinationen, ser cigarr och wiskey som höjden av klass eller har kebabpizza som favoriträtt (det var en passning om att du har svårt att tänka utanför "the box") tycker att det ser löjligt ut? Eller frågade du om det här bara för att du visste att knappt någon skulle säga emot dig, så att du slapp bli utmanad alls?

Tack för din gratis psykoanalys. Men mitt liv är bara fint tack, utan ryggdunkande från Sweclockers. Hade faktiskt förväntat mig mer motstånd i den här tråden.

I underforumet Hobby, fritid och livsstil diskuterar man bl.a. kläder och utseende. Jag hänger inte på några andra forum där kläder och utseende diskuteras. Valet av forum var alltså inte svårt när jag kände för att avreagera mig. För det var allt jag ville uppnå, avreagera mig angående glasögonmodet, och höra vad andra tyckte. Inga visioner om att förändra världen, i alla fall inte den här gången.

Känner du dig inte lite... löjlig, som stör dig på att jag stör mig?

Vill du av någon märklig anledning fortsätta skriva offtopic-inlägg som är riktade mot mig personligen så ta det via PM. Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Tack för din gratis psykoanalys. Men mitt liv är bara fint tack, utan ryggdunkande från Sweclockers. Hade faktiskt förväntat mig mer motstånd i den här tråden.

I underforumet Hobby, fritid och livsstil diskuterar man bl.a. kläder och utseende. Jag hänger inte på några andra forum där kläder och utseende diskuteras. Valet av forum var alltså inte svårt när jag kände för att avreagera mig. För det var allt jag ville uppnå, avreagera mig angående glasögonmodet, och höra vad andra tyckte. Inga visioner om att förändra världen, i alla fall inte den här gången.

Känner du dig inte lite... löjlig, som stör dig på att jag stör mig?

Vill du av någon märklig anledning fortsätta skriva offtopic-inlägg som är riktade mot mig personligen så ta det via PM. Tack.

Ok, sorry, jag måste ha missuppfattat vad du ville ha ut av tråden, vilket jag fortfarande inte förstår.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Kvinnor vill kunna slippa sminka sig! Enda anledningen till att leka fluga.

De större modellerna tycker jag ser löjliga ut i nästan alla fall. Solklart tycker man det ser vettigare ut om en person man känner eller en vacker kvinna har det på sig, som med det mesta.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
ett par tidslösa bågar Ray Ban Aviator
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/RayB...

Kanske blir ett par till sommaren, 1500 kr ack ack.. men brillor för livet troligtivs

För livet?! Längsta jag har ägt ett par solglasögon är väl ett halvår efter de har de tappats i marken, repats och blivit suttna på. Därefter tappas de bort:) Mmm det är därför jag inte köper några dyrare:P

Men vad spelar det för roll om folk vill täcka sina ansikten med ett stort par solglasögon?:P Inte fulare än alla dessa andra stilar som folk har. Även om jag inte tycker att det är snyggt så finns det väl ingen anledning att störa sig mer på det än på emos, hiphoppare, skejtare o.s.v. Det är så de vill se ut!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Snygg bränna man lär få i sånna...

Permalänk
Medlem

Fult!.. är den enda kommentaren jag har. Det är så enormt fult! Parabolantenner i ansiktet!
Och som sagt, blanda inte ihopp dessa pizzatallrikar med Pilotglasögon, då det är nått helt annat, pilotbrillor är snygga.

Permalänk
Medlem

Hmm... bara clowner som skulle använda sånt här.

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/watch?v=gzlcrogxloc minns ni dessa solglasögonen? som är med i denna videon! vet inte vad dom heter men tipsa gärna!

Edit.

Svanteson hade lagt ut en bild på dom jag skulle visa!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns bara ett företag som kan göra vettiga solglasögon, och det är Randolph Engineering.

http://www.downunderpilotshop.co.nz/images/D/d-862-690.pjpeg

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

döljer blåtirorna bra juh

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
döljer blåtirorna bra juh

haha ja det gör dom

men jag tycker brudarna ser ut som flugor med dom på sig:D

kalla aldrig en brud med sånna glasögon på sig för fluga man får bara springa:D

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är nog coolast. För mina solglasögon är mycket större. Sen även den coola tröjan.

Permalänk
Medlem

Nya modet? Kommer ihåg att det var inne redan mitten på 70-talet, juh!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Jag är nog coolast. För mina solglasögon är mycket större. Sen även den coola tröjan.

http://exet-upload.mine.nu/upl/ColtrasteN/glasogonxdvt.jpg

Haha vad fin bild!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin