Permalänk
Medlem

LG L227WT - nice skärm

en bra skärm som alla verkar förbise är LG L227WT

bättre färgåtergivning än vad TN paneler brukar ha, inget input lag
2ms respons

enligt mig den bästa tn skärmen i 3000 kr klassen för multimedia, hobby grafik, och spel.

om man tjänar sitt uppehälle genom grafikeditering så kanske en dyrare skärm med annan panel är ett bättre val.. men annars är LGn nice

en recension,
http://www.prad.de/en/monitore/review/2008/review-lg-l227wt.h...

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Lät ju som en mycket positiv recension. Huhu, nu blev det svårt. Vet bara att LG överlag inte är bäst på plasma, någon som vet om support, kvalitet m.m på tft? Någon som har den?

Visa signatur

Var nöjd med allt som livet ger

Permalänk
Medlem

nya tft för gammers. blir väll sådan när man får råd

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Dom har recensionen på engelska också..

http://www.prad.de/en/monitore/review/2008/review-lg-l227wt.h...

Visst, den verkar bra, men om jag skulle köpa en TN-panel skulle jag nog ändå satsa på Eizos 22", kvalitetsmärke och så slipper man glossy-ramen.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX520W | Gigabyte P35C-DS3R | Q6600 G0 2.40GHz @ 3.20GHz | 4GB OCZ SLI PC6400 @ 800MHz | ASUS 8800GTS 512 MB | WD Caviar XL 500GB | Thermalright Ultra-120 Extreme + Noctua NF-S12-1200 120mm | Samsung SH-S203N SATA | LG L245WP-BN

Permalänk

inget input-lag? Yeah, right.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

"If you have already thought to yourself that the very good response time is spoiled by input lag, you can rest easy: in a stopwatch comparison, the L227WT runs synchronously with a CRT monitor and we can eliminate any noticeable lag for movements and volleys of shots in action games based on the model’s performance."

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Tjabba, har oxå kollat in denna skärm..verkar vara bra på det mesta kanske inte alltid bäst...
Såg på någon nyhets-sida att LG hade nya LCD pågång...har inte riktigt koll på om det var LCD TV eller data monitor...???
Kanske visas något på CEBIT som är nästa vecka...

//Perra

Permalänk

"stopwatch comparison" De menar alltså att de ställt upp skärmen bredvid en crt och jämfört skillnaderna?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
"stopwatch comparison" De menar alltså att de ställt upp skärmen bredvid en crt och jämfört skillnaderna?

om du läser recensionen så ser du hur dom gjort

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

ja har köpt denna skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0q
ja har köpt denna skärm

och vad tycker du om den?

Om du nu ska göra ett inlägg om ditt köp kan du väl iallafall göra det någorlunda informativt för andra som är på köptankar.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Re: LG L227WT - nice skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
en bra skärm som alla verkar förbise är LG L227WT

bättre färgåtergivning än vad TN paneler brukar ha, inget input lag
2ms respons

enligt mig den bästa tn skärmen i 3000 kr klassen för multimedia, hobby grafik, och spel.

om man tjänar sitt uppehälle genom grafikeditering så kanske en dyrare skärm med annan panel är ett bättre val.. men annars är LGn ett bra val.

en recension,
http://www.prad.de/en/monitore/review/2008/review-lg-l227wt.h...

Det går ju inte att komma ifrån att samtliga LG skärmar ser väldigt fåniga ut pga av utböjningen av on/off-knappen.

En 3-åringen skulle kunna göra snyggare design.

Permalänk
Medlem

hämtade ut den 30 min efter att jag skrev mitt inlägg, men kan nu säga att jag är mkt nöjd med mitt köp

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt en. Hoppas det är skillnad från min gamla hp.

Permalänk
Medlem

Beställt en också och ska meddela er senare när jag fått den vad jag tycker om den, sitter just nu på en tjock-17'-are och har gjort i flera år så jag hoppas jag blir nöjd. CRT'n är en Samatron 76E ifall någon undrar, tror den är ganska dålig faktiskt?

Permalänk
Medlem

Förväntansfull på svaren..

Har kikat mer på EIZO FLEXSCAN S2231WSE 22" men denna kanske klarar mina behov..

Permalänk
Medlem

Webläsaren fick spel, ta bort om någon kan.

Permalänk

Skall man gå efter stop watch så är min 24" lika snabb so ligger på 8ms som denna 22" 2ms skärmen är. Har också en LG dock är färgerna betydligt bättre på min.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Skall man gå efter stop watch så är min 24" lika snabb so ligger på 8ms som denna 22" 2ms skärmen är. Har också en LG dock är färgerna betydligt bättre på min.

Är din skärm prisvärd dojjan? Kommer jag som är en gammal van quakeräv som nött fps på 120Hz i flera hundra år bli nöjd med en sådan? lr är det fortfarande eizo som gäller?

Givetvis räknar jag inte med att det ens skall kunna jämföra sig med 120Hz som jag är van vid men det kanske är överkomligt? Vill gärna bli av med min Syncmaster 995MB känner jag...

Permalänk
Medlem

en crt som går i 120hz visar ju 120 bilder per sekund alltså en ny bild var 8,3333 ms. Men crt uppdaterar hela bilden varje gång instant så det går inte att märka av några eftersläpningseffekter (motion blur ghosting o sånt). Då förstår du hur snabbt 8ms egentligen är. Men en lcd ger mer eftersläpningar ju högre responstid dom har för varje bild den visar. Så en LCD utan input lag på 8ms och en på 2ms går att märka lite skillnad på.

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

SHit varannat inlägg har ju olika färger! Det såg jag aldrig med min gamla skärm men nu gör jag det. Tack för tipset om denna skärmen! Går som en dröm.

Permalänk
Medlem

mm det syns bara på skärmar som har bra färgåtergivning e grymmt nöjd med min också. Värd varenda krona

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
SHit varannat inlägg har ju olika färger! Det såg jag aldrig med min gamla skärm men nu gör jag det. Tack för tipset om denna skärmen! Går som en dröm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
mm det syns bara på skärmar som har bra färgåtergivning e grymmt nöjd med min också. Värd varenda krona

Tror aldrig att jag har suttit vid en skärm där jag INTE sett att det är olika bakgrundsfärg på inläggen...

Visa signatur

Då: Abit IP35 Pro, Core 2 Duo E8200 2,67GHz, Sapphire Radeon HD3850 Ultimate 512MB, Corsair TWIN2X 4096Mb, Samsung SATAII 500Gb, Samsung SATA DVD±RW, 520W Aspire 3 fan, Antec Sonata
Nu: Mac

Permalänk
Medlem

Är LG 227WT bättre än L226WTQ för spelande, menar är den snabbare och bättre färger etc?
Sen nu lite offtopic; Kan man själv ställa in hertzen på menyn?, sitter just nu på en Samsung 910T men ska byta till anting 227WT eller 226WTQ (vad gör hertz btw?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exotisk
Är LG 227WT bättre än L226WTQ för spelande, menar är den snabbare och bättre färger etc?
Sen nu lite offtopic; Kan man själv ställa in hertzen på menyn?, sitter just nu på en Samsung 910T men ska byta till anting 227WT eller 226WTQ (vad gör hertz btw?)

Om du inte vet vad hz gör så tror jag inte att du kommer att bry dig då du vet heller

om man har 100hz så uppdateras bilden 100ggr på en sekund, 75hz = 75ggr osv...
på CRT skärmar uppdateras hela bilden och inte bara själva pixlarna som på LCD skärmar, därför kan 60hz kännas alldeles för lite på en CRT skärm...även att det känns som att det hackar...man kan jämföra det med fps litegrann. Dock märks det inte lika markant på LCD skärmar.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

aah ok, get it. Men kan man ställa in frekvensen manuellt på de flesta skärmar tex 227WT?
Är 227Wt en bättre spelskärm än b.l.a. 226WTQ eller 226BW?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exotisk
aah ok, get it. Men kan man ställa in frekvensen manuellt på de flesta skärmar tex 227WT?
Är 227Wt en bättre spelskärm än b.l.a. 226WTQ eller 226BW?

Sök på L227 och 226BW i detta forum och på Google... läs ca 200 olika idéer och åsikter och kom fram till att du fortfarande inte vet. Är SAAB bättre än Volvo?!?

Personligen kommer det antagligen bli en LG för min del eftersom de inte har strul med olika paneler (läs ca 48,5 inlägg om det i detta forum) + att jag har för mig (och rätta mig gärna om jag har fel) att LG har bättre garanti mot döda pixlar.

Lycka till!

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Är din skärm prisvärd dojjan? Kommer jag som är en gammal van quakeräv som nött fps på 120Hz i flera hundra år bli nöjd med en sådan? lr är det fortfarande eizo som gäller?

Givetvis räknar jag inte med att det ens skall kunna jämföra sig med 120Hz som jag är van vid men det kanske är överkomligt? Vill gärna bli av med min Syncmaster 995MB känner jag...

Hej,

Svårt att säga. Jag vet ju själv hur kräsen jag är och jag är nöjd. Visst, spela Quake/CS med LCD är inte lika bra som att spela Quake/CS med CRT, kan ej sticka under stolen med men det fungerar ypperligt.

Eizo skärmen? Vilken tänkte du då på? S2431W? Då är LG'n ett bättre val om du skall spela i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ett test till av LG L227WT... + endel andra skärmar

http://www.chip.de/artikel/Test-Die-besten-TFT-Monitore-22-Zo...

Kör Babbel el. något för att översätta till Engelska...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av happy_per
Ett test till av LG L227WT... + endel andra skärmar

http://www.chip.de/artikel/Test-Die-besten-TFT-Monitore-22-Zo...

Kör Babbel el. något för att översätta till Engelska...

dom verkade rätt nöjda dom också. Fick ju best overall 22 inch. Fast inte ett så detaljerat test

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |