Är det grönt att deleta allt i Temp?

Permalänk

Är det grönt att deleta allt i Temp?

Hej!

I domänmiljö - Är det riskfritt att ta bort allt under Documents and Settings\User\Local Settings\Temp?

Mycket skit lägger sig ju där, bla spyware/virus och jag undrar bara om man kan deleta allt som ligger där utan att saker och ting börjar fela.

Permalänk
Avstängd

du kan ta bort allt som finn där det som inte går kommer windows att säga till om att det används så lättare är att starta upp datorn i felsäkert läge o sen radera det. OBS: har för mig att det va i temp mappen det va så behöver inte varta några som helst problem med, du har i allfall en aning om va som kan vara.

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk

Så program har inga filer som de är beroende av i temp-katalogen? Någon som vet säkert bör ju svara.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ska inte vara. men temp står får temporary = tillfälligt...

du kan ta bort allt där om programmet måste temporärt skapa/extrahera filer till temp så gör den det.. vet att min msn och wmp11 kan kasta in skräpfiler där lite då och då

Permalänk
Medlem

Allt du gör på datorn lämnar spår i temp mappen, så rensa på bara.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG