Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Vilket PSN spel borde man köpa? Finns massa kul för 70 kronor! Och är Omega Dawn värt?

Jag har inte spelat det, men Super Stardust HD är tydligen det som är roligast.
Ingen aning, har inte köpt det ännu

Permalänk
Medlem

Nån som har köpt Gran turismo från japan än? vill veta om spelet är på engelska också och om det finns ett bra karriärläge. kanske nån som kan svaren ändå

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

PSN spel som är värda att ha är:
Tekken DR
Calling All Cars
Flow
Go! Puzzle
Piyotama
m.fl.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Inaktiv

Cleesox du räknar ju typ upp alla. Men Calling All Cars verkar cool, och Super Stardust, och Flow..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Nån som har köpt Gran turismo från japan än? vill veta om spelet är på engelska också och om det finns ett bra karriärläge. kanske nån som kan svaren ändå

är bara prologen som kommit än, så ingen ide imho:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Nån som har köpt Gran turismo från japan än? vill veta om spelet är på engelska också och om det finns ett bra karriärläge. kanske nån som kan svaren ändå

Jag har beställt en kopia och det har inte kommit ännu.
Ja, det är på japanska. Men, det är rätt lätt att förstå. My Page (framsidan) är på katakana (eller vad det heter) och det är typ, skev engelska Resten är dock på Japanska, men det funkar ändå.

Det finns ett och det ska tydligen vara okej. Du kör lite tävlingar, vinner pengar, köper nya bilar etc.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Cleesox du räknar ju typ upp alla. Men Calling All Cars verkar cool, och Super Stardust, och Flow..

Super Rub a Dub!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
min tar typ 5 min till läge 2 sedan ytterligare 10 min till läge 3. Spelar man divx film innan den når läge 3 så stannar den däremot på läge 2

Vilket PSN spel borde man köpa? Finns massa kul för 70 kronor! Och är Omega Dawn värt?

GripShift och PixelJunk Racers har jag köpt, helnöjd

vad är Omega Dawn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Min låter inte ett smack, endast när jag har spelat en väldigt lång tid så kan man höra en lätt lätt lätt vindström blåsa ur "skorstenen" högst upp. Ändå så har jag den första modellen som kom med emotion engine och alla extra chippen Men iofs dom är nog ändå inte igång när man spelar PS3 spel. Undra hur mycket en sån maskin kommer öka i värde om ett par år? En 60GB NTSC maskin dvs, med i stort sett 100% bakåtkompatibilitet på PS1 och PS2 spel. Funderar på att kanske köpa en extra från ebay i USA och ha den lagrad i garderoben. Det lär ju bli ett fint sammlarobjekt iaf, för jag tvekar faktiskt rätt starkt på att PS4 kommer ha 100% bakåtkompatibilitet på PS1, PS2, och PS3 spel om ens någon bakåtkompatabilitet alls med tanke på "fiaskot" det blivit med PS3:an om man ser på kostnader osv. Så detta är nog sissta chansen för dem som vill kunna föreviga alla sina spelsammlingar!

märks det någon skillnad på att den har EE osv?
jag tror säkert att värdet ökar, men frågan är om det ökar så mycket så det är värt det.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
märks det någon skillnad på att den har EE osv?
jag tror säkert att värdet ökar, men frågan är om det ökar så mycket så det är värt det.

Ja de klart. Den tar ju emot alla PS2 spel du stoppar i den utan minsta buggar osv eller kompatabilitetsproblem. Den har ju både Emotion Engine (ps2 cpu'n) och Graphic Synthesizer (ps2 grafik chip) vilket inte de nya PS3: orna har varken från USA eller EU. För USA's nya 80GB är precis som våran 60GB:are. Dvs att den endast har GS och låter Cell processorn 'låtsas' vara EE. 40GB:aren har ju varken någon utav dessa två chippen. Så det är nu eller alldrig att försöka skrapa åt sig en av dessa snabbt försvinnande maskinerna. Som tur är så har jag redan en, men alltid kul att ha en splitterny oöppnad förpackning i garderoben och dra fram den och sälja den på ebay för en ultrasumma när tiden är rätt!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
ultrasumma

såvida de inte börjar tillverka den igen. eller bättre, lyckas med full emulering.

för då kommer den ju (annat än för ren teknikfetischism) bara vara "the noisy powerhog edition" ..precis som gamla PS2or i stort sett är idag mao.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Solstice^ kan du beskriva Grip Shift mer?
jag har fattat det typ som trackmania? kan man bygga egna banor, kan man köra split screen?

Permalänk
Medlem

Idag fick jag hem en Dual Shock 3 (japansk).
Jag tycker den känns behagligt tung, lite tyngre än six axis, men ändå lätt.

Har dock inte fått hem mitt beställda PS3 än så jag kan inte säga nåt om hur vibrationen känns.

De finns att köpa på console.se

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Massor med text, Usch!

Tror du verkligen folk betalar så enormt med pengar bara för att ha stöd för alla spel i en konsol.

Fan vad kul det är i Arenan (Ratchet & Clank).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Tror du verkligen folk betalar så enormt med pengar bara för att ha stöd för alla spel i en konsol.

Fan vad kul det är i Arenan (Ratchet & Clank).

Kankse inte idag men kanske om 10/20 år då det blir lite antikt som nintendo 8bitars :D... eller kanske tom ännu längre en så, blir typ något samlarvärde.

Men tänk om han köper sin nya fina ps3 och aldrig öppnar den för att sedan några deccenier senare sälja den, men det visar sig att den är defekt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

jeeklar. R6 vegas kostar bara 299 kronor på CDON, jag som var nära att gibba COD3 för 249.. kan det vara värt ett köp (vegas asså?)

Permalänk
Medlem

Har en fråga om ps3. Har just köpt ett så jag har inte så många spel. kan man ladda hem demos på datan och sen skicka över till playstationet eller kan man bara ladda hem från playstationet

Visa signatur

CPU Sempron 3300+ 2.01 - Ram 1,5 gb 400 mhz - Moderkort Gigabyte bali något :P - Hårddisk IDE 160 gb - Grafikkort Sapphire Radeon x1600pro
nätaggregatet 250 watt

Permalänk

Vegas känns ju betydligt mer värt pengarna än CoD3. Jag har hört att vegas skulle vara riktigt bra, finns det coop också?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Har lite frågor nu om PS3 och svaren jag googlar till hjälper mig inte:

1. Kan jag flytta över filer till PS3 hårddisken via nätverk eller måste jag använda typ USB-Minne?

2. Hur kan jag streama Xvid från min stationära dator i samma nätverk?

3. Läste något om HDMI -> DVI Kabel, vad gör det för skillnad mot HDMI ?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Har lite frågor nu om PS3 och svaren jag googlar till hjälper mig inte:

1. Kan jag flytta över filer till PS3 hårddisken via nätverk eller måste jag använda typ USB-Minne?

2. Hur kan jag streama Xvid från min stationära dator i samma nätverk?

3. Läste något om HDMI -> DVI Kabel, vad gör det för skillnad mot HDMI ?

1. Ja det kan du på sätt å vis, med hjälp av en ftp server, typ red kawa eller liknande.

2. japp genom tversity

3.enda skillnaden är att hdmi klarar bild+ljud i samma kabel medans dvi klarar bara bild, det är digital bild i bägge.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Vegas känns ju betydligt mer värt pengarna än CoD3. Jag har hört att vegas skulle vara riktigt bra, finns det coop också?

Japp, Vegas är ett rikigt bra spel tycker jag!
Co-op är riktigt skoj med en polare:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcosi
Har en fråga om ps3. Har just köpt ett så jag har inte så många spel. kan man ladda hem demos på datan och sen skicka över till playstationet eller kan man bara ladda hem från playstationet

det finns i nuläget endast möjlighet att ladda ner demos via psn.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Solstice^ kan du beskriva Grip Shift mer?
jag har fattat det typ som trackmania? kan man bygga egna banor, kan man köra split screen?

trackmania, typ, i princip, lite "barnsligare" men aja samma sak typ.

jag tror inte man kan bygga banor, jag har inte sett nåt sånt iallafall.
har inte kollat på multi eller split om det finns.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det finns i nuläget endast möjlighet att ladda ner demos via psn.

Jobbar du på support eller?

Permalänk
Medlem

nä men jag hyser en viss förkärlek att utrycka mig formellt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Vilket kapitel tycker ni var snyggast i Uncharted: Drake's Fortune?
Jag tycker att "The Bunker" var snyggast. Det var så grymmt bra gjort med alla skuggor/lampor som blinkade.

Permalänk
Medlem

Älskade hela spelet men nu när du säger det så var det faktiskt mkt bra gjort
Enda jag inte gillade var monsterna fick lite Far Cry story vibbar

Men de var snygga

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Vilket kapitel tycker ni var snyggast i Uncharted: Drake's Fortune?
Jag tycker att "The Bunker" var snyggast. Det var så grymmt bra gjort med alla skuggor/lampor som blinkade.

Där vid fortet, när man står på kanten på muren högst upp och ser ut över vattnet och stränderna, det är rätt snyggt!

Permalänk

Hur många kapitel är det i Uncharted, jag är på 16 nu tror jag... vill veta om det är långt kvar eller inte.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Är hela Uncharted lika tråkigt linjärt som demot? Alltså typ "springa in på en liten arena, skjuta ett gäng skurkar, lista ut den kluriga vägen till porten som går till nästa lilla del av banan, och så om och om igen. Den uppfattningen fick jag av demot iaf. Trodde det skulle va lite mer upptäckande av omgivningen. Kändes otroligt trångt för att va djungel-pangare av dagens standard.
Styrningen var däremot ovanligt skön för ett tps med gamepad, så jag kanske kan stå ut med det trots allt Det var bara som sagt banorna som kändes otroligt B. Annars påminner det skönt om de gamla goda tiderna framför Sega och Pitfall

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Älskade hela spelet men nu när du säger det så var det faktiskt mkt bra gjort
Enda jag inte gillade var

monsterna fick lite Far Cry story vibbar

Dold text

Men de var snygga

Ta bort det genast! Det är en enorm spoiler i spelet.
Jo, det var lite tråkigt i just den delen med de sakerna. Det var den snyggaste delen iallafall, IMO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Där vid fortet, när man står på kanten på muren högst upp och ser ut över vattnet och stränderna, det är rätt snyggt!

Jo, det är väldigt snyggt de också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Hur många kapitel är det i Uncharted, jag är på 16 nu tror jag... vill veta om det är långt kvar eller inte.

Det är 22 Kapitel. Det är dock väldigt korta kapitel i slutet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Är hela Uncharted lika tråkigt linjärt som demot? Alltså typ "springa in på en liten arena, skjuta ett gäng skurkar, lista ut den kluriga vägen till porten som går till nästa lilla del av banan, och så om och om igen. Den uppfattningen fick jag av demot iaf. Trodde det skulle va lite mer upptäckande av omgivningen. Kändes otroligt trångt för att va djungel-pangare av dagens standard.
Styrningen var däremot ovanligt skön för ett tps med gamepad, så jag kanske kan stå ut med det trots allt Det var bara som sagt banorna som kändes otroligt B. Annars påminner det skönt om de gamla goda tiderna framför Sega och Pitfall

Nja, i vissa delar så kan det vara det. Ibland blir man lite less på att man ska döda massor av gubbar och sen går man vidare och sen kommer det ännu mer.

Det är en hel del pussel/upptäcka saker i början och närma slutet så det är inte enbart skjuta, men förvänta dig inte Tomb Raider pussel.
Jo, jag älskar verkligen styrningen i Uncharted: Drake's Fortune, bästa hittils.
Testa och ge det en chans iallafall Näst bästa spelet på PlayStation 3, IMO. Jag gillar Ratchet & Clank mer, men det är nog för att jag var inte så aktiv i PlayStation 2-tiden.