Markör på fel ställe, HTML, CSS

Permalänk
Medlem

Markör på fel ställe, HTML, CSS

Hej!

Har ett litet problem med en hemsida jag håller på att göra. Jag har ett formulär för inloggning på sidan, men då man klickar i textrutan för användarnamn så hamnar markören en bra bit ovanför rutan. Dock flyttas den ner till rätt ställe då man skriver något i textrutan. Jag har en liten bild som visar problemet:

Felet uppstår endast i Mozilla Firefox. I Opera samt Internet Explorer hamnar markören på rätt ställe.
Både sidan och CSS-filen passerar W3C validator utan problem.

Är det någon som har en lösning på problemet, eller varit med om liknande saker?

PM:a mig om ni vill kolla på sidan eller kolla på lite source.

Tack på förhand / Crazzir

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Jag är beredd att påstå att du gör något rejält mysko med din css-kod. T.ex. använder en massa absolut positionering och andra tvivelaktiga metoder. T.ex. hierarkier av absolut positionerade element kan ge riktigt mysko resultat.

Prova att Göra om i dina stilmallar för allt som berör positioneringen av elementet ifråga och se om det blir bättre.

Det behöver inte vara något "fel" du gjort, men jag skulle tro att du gör något som webbläsare kan ha svårt att tolka.

Permalänk
Medlem

Tacktack, detta skall prövas.

Edit: En skum grej är ju att det fungerar efter att man skrivit i något, och därefter under hela tiden man har firefox igång. Även om man stänger ner sidan eller går in på en annan sida för att senare återvända.
Skall dock prova vidare och se om jag kan fixa till det.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Samma sak händer fö mig på hitta.se efter 2:a sökningen. Namnfältet beter sig som den hade 2 rader och det man skriver hamnar under själva rutan.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Inaktiv

Är nog inte din sida det är fel på, om det nu hamnar i rutan så fort man skriver något.