Helt plötsligt dålig FPS i Guild Wars

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt dålig FPS i Guild Wars

Jag har spelat Guild Wars i cirka 2år, men för cirka 1-2 veckor sedan så har jag fått problem. Spelet känns som om det går i slowmotion, jag har väldigt dålig fps jämfört emot vad jag hade förut.

Jag jämförde med kompisen som har likadan dator som jag med samma grafikkort och samma grafikkortsdrivrutiner och han hade dubbelt så bra FPS.

Jag har felsökt och testat följande:

- Uppdaterat grafikkortsdrivrutiner
- Kört antivirus program
- Kört adaware samt regfix/regdoctor
- Installerat om Guild Wars
- Defragmenterat Guild Wars med hjälp av defragmenteringsprogram för just Guild Wars (Contig.exe)
- Dubbelkollat alla inställningar i Guild Wars samt i Windows.
- Har testat andra spel men där ser jag inga problem, flyter på bra.
- Testat att köra memtest, inga fel
- Kollat temperatur på grafikkort samt cpu, har normal temperatur.
- Igår formaterade jag hårddisken utan resultat.
- Eftersom det är ett multiplayer spel så har jag även kollat ping o dylikt, inget fel på pingen, alltså enbart FPS som är halverad/dålig.

Nu har jag fått slut på ideér och jag VET att det ska flyta bättre, har ju som sagt spelat det i cirka 2år och det har flytit på bra, och som sagt min kompis med likadan burk så har han dubbelt så bra FPS. Är det någon som upplevt något dylikt eller kan komma med tips på vad jag kan prova på så skulle detta uppskattas starkt för det känns som jag testat allt.

Min dator: AMD 3800+ Dual Core. 2gb 677mhz minnen. Nvidia Geforce 7950GT 512mb grafikkort. Win XP Pro sp2.

Tar gärna emot tips och fler saker att testa för att kunna försöka lösa mitt problem.

Tack på förhand!, mvh reffe

EDIT: Eftersom ingen kom på nånting så satt jag lite mer än 1 vecka för o komma fram till en lösning. Problemet var att jag uppdaterat till det senaste BIOS vilket inte GW tyckte om, när jag gick tillbaka till mitt föregående bios så fick jag tillbaka min gamla fps o allt flöt på fint. Ville bara skriva ifall någon annan får samma problem.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."