Permalänk
Medlem

Hänger sig och vill inte stänga av sig

Skit konstigt problem. Datorn hänger sig emellanåt och när jag avslutat alla program och ska försöka avsluta datorn så kommer jag till precis innan datorn ska sluta sluka el och bli tyst. Inte fan gör den det utan det enda som händer är att skärmen stängs av. Fläktarna är fortfarande på och jag har fortf respons från num-lock(den blinkar när jag trycker på den).
Försökte överklocka min E6850 och sen efter jag försökte spara inställningarna i bios så har den varit såhär. Även då att jag tagit tillbaka original inställningar i bios. När jag provade orthos (med alla inställningar i original) så sa den från och relaterade till stress.txt som jag inte finner.
Vad är felet? Hela datorn är precis nyköpt och ihopplockad bortsett från graffekort och hdd.
Dump från Cpu-Z:
http://files-upload.com/408266/cpuz.txt.html

tack på förhand
pusskram

EDIT: Från orthos
Test 1, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922945 using 1024K FFT length.
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
Torture Test ran 1 minutes 15 seconds - 1 errors, 0 warnings.
Execution halted.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett liknande problem som uppkom när jag uppdaterade till ett nyare BIOS på mitt P5B. Om jag klickar på starta om datorn i windows så hänger den sig när den kommit ut ur windows och skärmen släcks efter en stund, sen surrar den bara...
Däremot så funkar det utmärkt att stänga av den... väldigt skumt...

Permalänk
Medlem

Även gjort en resetta bioset?
Det kan ju även vara så att ditt os blivit knas på.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Även gjort en resetta bioset?
Det kan ju även vara så att ditt os blivit knas på.

Nja, alltså inte via nån jumper utan bara valde "set default settings". Är inte det tillräckligt?
Precis fräsch-installerat, xp pro student version. Det kan inte vara något med disken då? Den är rätt gammal nu och innan jag formaterade rent den i morse så klagade partition magic på nått..