Windows avslutas inte

Permalänk
Medlem

Windows avslutas inte

Hej!

Har ett problem med mitt nyinstallerade windows! När jag avslutar datorn så stäng allt av och sedan kommer den blåa skärmen med "sparar inställningat osv" och sen "avslutar windows" där datorn stannar helt, har väntat en timme och den stänger ändå inte av sig...

Har sökt lite i forumet och läst lite om att det skulle vara något program/tjänst som ej vill avslutas men har inte hittat någon info om hur man kan ta reda på exakt vilket progam eller tjänst som orsakar problemet!

Tacksam för alla svar om hur man löser detta problem...

Permalänk
Medlem

Re: Windows avslutas inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hundmat
Hej!

Har ett problem med mitt nyinstallerade windows! När jag avslutar datorn så stäng allt av och sedan kommer den blåa skärmen med "sparar inställningat osv" och sen "avslutar windows" där datorn stannar helt, har väntat en timme och den stänger ändå inte av sig...

Har sökt lite i forumet och läst lite om att det skulle vara något program/tjänst som ej vill avslutas men har inte hittat någon info om hur man kan ta reda på exakt vilket progam eller tjänst som orsakar problemet!

Tacksam för alla svar om hur man löser detta problem...

Prova detta, borde ju vara något i den stilen som är felande.

http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/WindowsXP/...

Mvh
Niklas

Visa signatur

Acer Triton 500 | CPU: Intel 9750H | Ram: 16gb ddr4 2666mhz | Nvme1: Samsung 970 EVO Plus 500gb | Nvme2: Samsung EVO Plus 1TB | Gpu1: Intel UHD 630 | Gpu2: Nvidia RTX2060 Mobile | OS: Arch Linux