Hur länge hänger PS3 med PC i prestanda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Ska bli tufft att se om t.ex Wine under Linux på PS3 kan göra så att PS3 kan köra grymma strategispel med mus och tangentbord.

Kommer givetvis aldrig bli top prestanda men rts kräver inte så mycket heller förutom supreme commander som äter cpu med spade.

Kommer alldrig gå eftersom SONY inte ger tillgång till GPU'n i linux. Just därför att folk inte skall kunna spela igenom linux. För vem vill betala dyra licenser till sony om man göra spel till en gratis platform?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Oj, postade i fel tråd... :/

Tog bort det... sry...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Ska bli tufft att se om t.ex Wine under Linux på PS3 kan göra så att PS3 kan köra grymma strategispel med mus och tangentbord.

Kommer givetvis aldrig bli top prestanda men rts kräver inte så mycket heller förutom supreme commander som äter cpu med spade.

Wine är ingen emulator, Wine på PS3 kommer aldrig kunna köra några windowsspel överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Nej man måste ju ha x86 processor för det har jag förstått.

Permalänk

Har inte koll på Wine, Cedega och annat. Men jag tror inte man ska underskatta undergroundkrafterna inom emulator och Linux scenen.

Ingen trodde att man skulle kunna spela windowsspel på xbox heller men via Linux och/eller emulering går det. Linux på xbox var länge min dator. Cell är visserligen något helt annat. Men det kan nog locka fler genier också. PS2 går ju bra att köra på en hyfsad pc numera.

Sony har inte gett tillgång till grafikortet.... inte alla frågar om lov. Vi får se.

he he coolt! Folk kör redan windows XP med gamla spelklassiker på ps3. Bara mjukvara förstås men spel var ju ändå bättre under mjukvaruperioden.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Unreal 1, Far Cry och Doom3 har en handling som får plats på ett frimärke och är pinsamma som exempel. Doom 3 tas ofta rent objektivt upp som typexempel på teknikdemospel, även unreal hör hit. ska du lista exempel så välj spel som Deus Ex, Systemshock2, Duke Nukem osv. Dessa var ju iofs rätt fula istället. PC hamnar ofta just i detta antingen eller.

yada
virriga argument
yada

[/B]

Vänta nu! Du säger "Unreal 1, Far Cry och Doom3 har en handling som får plats på ett frimärke" och sen som exempel för lir med mer handling nämner du DUKE NUKEM! okej om du hade nämnt Doom2 eller något, det hade väl iaf en liten rullande text ruta mellan episoderna.

Duke nukem va ett riktigt bra lir dock. Precis som unreal, som faktiskt har lite mer djup än vad en del vill få det till. Men de flesta orkade ju inte trycka F2.

Permalänk
Inaktiv

Där fanns ju strippor i Duke nukem, DET är djupt!

Permalänk
Medlem

Glöm inte biljardbordet!

Permalänk
Medlem

Unreal 1 är fan djupt, vakert och fortfarande spelbart...kan inte förstå folk som dissar ett av tidernas största spel...

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Fasen så sur jag blir. Hela tiden daltas det om hur många polygoner eller operationer per sekund något ska kunna producera för att få till ett snyggt spel. En bra grafiker kan skapa mycket snyggare saker med passion än en som har tillgång till det kraftigaste paketet, utan tvekan. Behöver inte göra exempel, för de som inte förstår detta är nog för intelligensbefriad för att kunna förstå det alls.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Snyggt för 3800kr

Skulle vara kul o se hur dyr dator man skulle behöva ha för att köra PS3:ans nya GT5-HD i 1080p så att det flyter på perfekt.
Sen angående Crysis..min kompis har en väldigt dyr och bra dator,dual core,8800gt,2gb ram... men du ska inte tro att han kan köra det spelet på annat än medium, annars katastrof lagg:) så frågan om det är så himla snyggt för mer än typ 1% av alla som har PC;)

Läste förresten att världens snabbaste dator använder just cell-processorer(precis som PS3)....bara det att den har 16000st:)

Permalänk

Det vore intressant att se fast GT5 kör inte i och för sig inte i 1080p utan i 1280x1080p (jmfr med 1900x1080p):
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=43330&page=24

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1