World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk

Tjena,en ganska klurig fråga men går direkt på saken.

Om jag köper ett account från en kille som har bytt till sig den från orginal ägaren,alltså orginal ägaren byter med denna kille som senare säljer accountet till mig,och senare så tar orginal ägaren tillbaka kontot via Retrieve Password funktionen,kan jag då anmäla han som var orginal ägare av kontot fastän han inte vet om att den han bytte med har sålt kontot,inget kvitto eller något sådant har skrivits.

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJ
Tjena,en ganska klurig fråga men går direkt på saken.

Om jag köper ett account från en kille som har bytt till sig den från orginal ägaren,alltså orginal ägaren byter med denna kille som senare säljer accountet till mig,och senare så tar orginal ägaren tillbaka kontot via Retrieve Password funktionen,kan jag då anmäla han som var orginal ägare av kontot fastän han inte vet om att den han bytte med har sålt kontot,inget kvitto eller något sådant har skrivits.

Vet inte var du tänkt anmäla det men i vilket fall som helst, nej. Om orginal-ägaren tar tillbaka det finns det ingen chans att du får tillbaka det då han kan hävda att han blivit hackad (eller liknande) och eftersom det knappast finns kvitton eller andra bevis på köpet så kan ingen hävda motsatsen. Om du betalar med kerditkort/paypal så kan du antagligen få tillbaka pengarna av personen du köpte det av men kontot kan du bara glömma.

Låt bli att köpa konton är mitt råd, innan du slutar läsa: nej jag tänker inte komma med någon moral-predikan, Säljaren kan alltid ta tillbaka det.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Vet inte var du tänkt anmäla det men i vilket fall som helst, nej. Om orginal-ägaren tar tillbaka det finns det ingen chans att du får tillbaka det då han kan hävda att han blivit hackad (eller liknande) och eftersom det knappast finns kvitton eller andra bevis på köpet så kan ingen hävda motsatsen. Om du betalar med kerditkort/paypal så kan du antagligen få tillbaka pengarna av personen du köpte det av men kontot kan du bara glömma.

Låt bli att köpa konton är mitt råd, innan du slutar läsa: nej jag tänker inte komma med någon moral-predikan, Säljaren kan alltid ta tillbaka det.

Om man har sålt, hur tar man tillbaks det då? Säljaren har bytt kontaktmail?

Permalänk

Nu är det slut med wow för min del, känner att det spelet inte har mer att ge mig, så därför ger jag bort mitt acc så jag inte ska fortsätta spela^^ det ni får är en riskigt ful nelf 70 råg, den första som postar efter mig får ett pm med andvändar namn o pw, sen får ni göra vad ni vill.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Hur mycket tid är det kvar på kontot?

Permalänk

Grattis Andron, du har pm

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gör som jag istället.. ta bort allt du äger och har på karaktärerna först (gärna disenchant?), sen tar du även bort dom. Ta bort ditt account och avinstallera spelet.

Som du nu gör kan du lätt få tillbaka ditt account genom att påstå att det är stulet, i alla fall vad som sagts tidigare. Dvs om du skulle få ett nytt infall.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Varför inte bara frysa kontot och glömma spelet ett tag?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Jaha då har man börjat igen efter ca 5månaders uppehåll (mitt andra "långa" break från WoW). Först ville skiten inte funka att instalera utan fick koppiera mpq filerna från CDn till hårddisken och köra därifrån (nån mer som haft det problemet?). Sen när man väll patchat klart och börjar köra kommer man ju på att man saknar alla sina trevliga add-ons och börjar leta runt efter dom jag kom ihåg och saknade mest. Någon föresten som vet om det finns någon fungerande verion av Discord DAB? Hadde ett så fint UI innan med mina bars upplaggad precis som jag ville ha dom. Eller om någon har ett tips på liknade addon (testade CT bars men var ju helt muppigt).
Så efter några timmars slösande på addons bestämde mig ganska snart att fortsätta levla min shadow priest och hade helt glömt hur grym det lilla tyg trollet var med sin DPS, DoT, fear och bubbel sköld
En sak jag snabbt märket var vilken sjuk skilnad det var på nya items, från lvl1-60 har det ju varigt ganska jämn ökning på kvaliten på grejer men nu är gröna lvl60 items hur grymma som hellst, hel skumt gjort.
Men alltid kul med en ny kontinent att utforska och massa nya quest att göra.

btw. kommer inte ihåg om det bara fanns en gate till outlands (den i blastedlands)?

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur jag kan fixa så att jag kan välja 1680x1050, den finns inte med i inställningar, finns endast de vanliga 800x600, 1024x768 osv.. har kunnat haft det på tidigare, dock verkar det ha förstörts när jag ändrade min primary skärm till min 17" för att se om det gick bättre i FPS-spel.

Vill helst inte installera om WoW...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Nån som vet hur jag kan fixa så att jag kan välja 1680x1050, den finns inte med i inställningar, finns endast de vanliga 800x600, 1024x768 osv.. har kunnat haft det på tidigare, dock verkar det ha förstörts när jag ändrade min primary skärm till min 17" för att se om det gick bättre i FPS-spel.

Vill helst inte installera om WoW...

Kolla i config.wtf filen i din WTF mapp. Där finns ett entry som ställer upplösningen. Som såhär;
SET gxResolution "1680x1050"
Vet inte hur bra det går att ställa manuellt, men du kan ju prova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Kolla i config.wtf filen i din WTF mapp. Där finns ett entry som ställer upplösningen. Som såhär;
SET gxResolution "1680x1050"
Vet inte hur bra det går att ställa manuellt, men du kan ju prova.

Tack så väldigt mycket för det snabba svaret, det funkar.

Permalänk
Medlem

Finns det någon Svensk guild som söker spelare? Spelar warlock på Horde sidan, har bästa gearen jag kan få utanför raid instanser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Om man har sålt, hur tar man tillbaks det då? Säljaren har bytt kontaktmail?

Ring Blizzard och tala om CD-keyn kontot skapades med så får du tillbaka kontot.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Finns det någon Svensk guild som söker spelare? Spelar warlock på Horde sidan, har bästa gearen jag kan få utanför raid instanser.

Kan underlätta lite om du nämner vilken server du lirar på

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
1-70 är en pina. Förutom för BE som får nya områden, men sen är det tillbaka till samma hell hole. Mycket har lagts till i TBC, men inget nytt intressant imo. Samma skit i ny uniform.

Ledsen om jag gör folk upprörda när jag skriver detta, men det är bara min personliga åsikt efter att ha lirat från och till sen betan.

Jag tycker iofs de lade till rätt mkt i tbc, nya miljöer, massa items och en ny känsla i outlands. Nog för att man rätt snabbt är tillbaka i samma gamla grindande men det var väl inte så oväntat kanske Trots allt är ju wow uppbyggt på det sättet och en expansion ändrar ju inte på det.

Sen beror det nog mkt på vilken utgångspunkt man har också, stressar man enbart efter att nå max lvl och få bästa gearen i spelet så blir man med stor sannolikhet trött på det efter ett tag också. Spelar man i sitt eget tempo däremot blir det lugnare och trevligare att spela, det är min åsikt iaf. wow blir ju lite vad man gör det till, för mig har det i långa perioder snott störe delen av mitt liv men nu är det slut med det

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

BattleAngel, det kanske det inte gör då han kanske är villig att flytta sin gubbe

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Byter 70 troll,hunter mot 55+ BE,female pala.
Har 2/5 t3.5,flying mount,exalted@thrallmar,1500g.

hyntertrade@hotmail.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Byter 70 troll,hunter mot 55+ BE,female pala.
Har 2/5 t3.5,flying mount,exalted@thrallmar,1500g.

hyntertrade@hotmail.com

Dungeon set 3,
Tier 3.5 skulle vara som ahn'qiraj settet isåfall

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Dungeon set 3,
Tier 3.5 skulle vara som ahn'qiraj settet isåfall

Nej aq40 seten är väl endå t 2,5 va?

/simon

Permalänk
Medlem

mm det är det. Tier 0.5 är ZG, Tier 1 är MC, Tier 2 är BWL, Tier 2.5 är AQ, Tier 3 är Naxx. Sen vad som är vad i Burning Crusade vet jag inte, få jag inte har inhandlat det än.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
mm det är det. Tier 0.5 är ZG, Tier 1 är MC, Tier 2 är BWL, Tier 2.5 är AQ, Tier 3 är Naxx. Sen vad som är vad i Burning Crusade vet jag inte, få jag inte har inhandlat det än.

Tier 0.5 är Dungeon Set 2

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

vad är då ZGsetet?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Är inte det typ Zandalarian tribe rewards?

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Tier 0.5 är Dungeon Set 2

Japp, det vet jag till och med

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

jo, kom och tänka på det med sen. Men om zg inte är ett set för det är rewards, varför är det inte detsamma med AQ? där är det väl med som rewards?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Om man ska sätta "tier" på ZG setet så borde det väll bli 1,5

Permalänk
Medlem

För AQ och ZG seten inte är officielt några tier set

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75