Problem med installation av Vista

Permalänk

Problem med installation av Vista

När skivan har lästs in och det laddat lite så kommer följande fram (se bild ovan)
Mitt nuvarande operativsystem, Windows XP Pro är validerat och alla uppgraderingar är körda.

Jag har alla senaste drivrutiner i min relativt fräsha PC (se nedan)

Frågan är vad som är fel? har googlat lite men hittar inget ang problemet.
Har försökt med MSDN-versioner av både Vista Home och Vista Premium, samma problem.

Grafikkort: Asus EAX1600XT Silent Heatpipe
Moderkort: Asus A8R32-MVP Deluxe
Cpu: Amd Athlon 64 X2 4400
Minne: Kingston 2GB
Dvd-brännare: Nec ND-4571
Hårddisk: Gigabyte GC-Ramdisk, 4GB Corsair minne. (även testat med en samsung av senare modell)

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

låter som samma problem som jag hade. Har inte ngn hårdvara som stämmer överens med dig men jag använde också msdn-licenser.
Jag hade en ren hårddisk när jag installerade och när jag bootade från Vista-skivan så laddades filerna och sedan så fastnade den när det endast fanns en bakgrundsbild som ser ut att likna den du har på din suddiga bild.

Hur fick jag det att fungera då?
Jo, jag f8'ade mig in i startupmenyn och valde att köra felsäkert läge och sedan lyckades jag att installera. Dock så tog det sjukt lång tid under vissa steg men jag fick in skiten till slut.
Jag har fortfarande inte ngn förklaring på varför det blev som det blev och jag kan inte påstå att installationen känns speciellt stabil. Fått blå-skärm en gång och total war II som jag spelar en del dyker till och från.

Men aero är iallafall snyggt:-)

Min data:
Creative SB X-Fi XtremeGamer Low-profile PCI, Retail
Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB
MSI P965 Platinum, P965, Socket-775 Firewire,SATAII,ATX,GbLAN,DDR2,PCI-Ex16
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
Sapphire Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, Ultimate Edition, HDCP