Linksysrouter + ostabilt internet = sant

Permalänk
Medlem

Linksysrouter + ostabilt internet = sant

Hej!
Har ett otroligt störande problem.
Jag bytte router till en linksys wrt54 GS innan jul och den har bara krånglat enda sen dess.

Internet lägger av stup i kvarten, hela tiden verkligen.
Supporten suger, säger typ gör de gör de, men inget händer.

Nån som vet vad som kan vara fel?

OBS:
- Jag kör inte ens trådlöst, utan med sladd.
- Har senaste firmware

tack på förhand //

Permalänk
Medlem

Reklamera skiten.

Föresten, vad är det för version? Låter som version 5+

Permalänk

Tanka ner ett 3:e parts firmware.

Permalänk

Jag kör med en firmware som heter tomato, den fungerar bättre efter det tycker jag..

Fast jag hade inte dina problem innan. kan ju vara värt att testa

Lycka till

Permalänk
Medlem

jag har version 6.

"ett 3:e parts firmware" , vad är det för nått?

får väl reklamera i värsta fall. Men då får jag väl ändå en version som är 5+, som verkar vara dåligt:(

Permalänk
Medlem

Hittade det här lite snabbt http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/27/36/
Verkar vara rätt krångligt, sen vet jag inte hur det blir med garantin, troligt att den ryker.

Skriv ett lagomt argt mail och säg att du vill ha wrt54gs version >5 eller wrt54gl, eller pengarna tillbaka, kan ju vara värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Det går inte att köra en s.k. "custom firmware" på version 5+, tyvärr. =/
(Jag sitter i samma båt)

Varför inte testa en äldre firmware? Kan vara värt ett försök!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk

Kontrollera om du får nytt IP-nummer av ISP hela tiden. Det kan vara fullt i deras DHCP-scope och då får man hela tiden ett avbrott tills det uppstår ett ledigt IP-nummer pga att någon annan får avbrottet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k3x
Det går inte att köra en s.k. "custom firmware" på version 5+, tyvärr. =/
(Jag sitter i samma båt)

Varför inte testa en äldre firmware? Kan vara värt ett försök!

Det går visst.
Jag har själv wrt54gs v6 och kör dd-wrt micro v23sp2. Det fungerar kanon, har en uptime på över 70 dagar.

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk