Permalänk
Medlem

jag kan ju säga att den är stoooor.. men fan så frän

Permalänk
Medlem

40 hela jävla tum, det är inte dåligt det

Permalänk
Medlem

Tippar på att du har mottot "Finns det plats, använd den. Finns det inte plats, bygg ut"

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

oki .. detta blir en "liiiten" update bara för att det inte ska verka som jag slöar

ok insidan av chassit skall kirras iordning .. här har jag tagit en tjockare typ av papper som jag laggt ner och ritat själva formen på och sen laggt ett tjockt lager med kemisk metall som skall bli en "kant" man kan fästa en aluminiumskiva 4mm i där moderkortsplåt, fläkt, agg, troligen kommer hdd och cd sitta i samma plåt då det blir lätt att lyfta ut hela paketet då.. varför pappskivan? den är lätt att få bort men att ändå får en plan yta att sätta aluminiumskivan mot..

här ser man när pappret börjas tas bort ..

en bit av en "vääääldigt" stor 4mm skiva aluminium..

moderkortsplåt..

denna nitas fast och kommer sätta aluminiumvinklar runt om för att får det hyffsat tätt..

si sådär...

denna sida ser ut som "skit" just nu och inte nog med det ett taskigt foto vart det .. men den skall göras klar och sen slipas och filas fin..

nätagg.. hamnar prexis bredvid moderkortsplåten .. och här ser man även vart en 80mm fläkta hamnar..

detta var allt för idag men kommer mer.. ... och jag dricker kaffe om nån ska på dh och vill komma å snacka

Permalänk

ser ju bra ut hade nästan glömt bort det här

men ska agget sitta så som det ligger eller ska det sticka in i "chassit" ??

edit: räcker det inte med att man kanske åker uppdit och ger dig ett paket kaffe istället?
eller vi gör som så att alla som ska till dh tar med sig varsinsak.. någon tar med sig kaffa någon annan muggar osv

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Äntligen en update .. nu vill jag ha en till dirr.!

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

allt kommer "sticka" in i chassit jo

Permalänk
Medlem

GoTall,du borde söka bidrag från staten,du är ju konstnär ända ut i fingerspetsarna!Många lappar som gör att du kan luta dig tillbaka och bara njuta av livet,göra något modd då och då,få pengar igen.
Allvarligt,det är snyggt som bara den.Ett tips från en som kan polyester.Lägg gladpack på frigoliten,då smälter den inte.Istället för att "bygga upp" med glasfiberspackel,ta vanligt uretanskum (byggskum),skär med Mora till önskad form.Sen är det bara att kleta poly igen.Ingen gladpack behövs på skum.Fleece,är ett underskattat byggmaterial i polyesterbranschen,men ack så bra.Forma fleecen i önskad form,kleta poly och låt härda.Varva sedan fiberväv och poly tills den styvhet som önskas.spackla med finspackel och slipa som en gud tills önskad finish erhålles.Måla sedan i alla jordens kulörer.
Så jobbar bilbyggarna dagarna långa.
Hoppas du inte känner att jag föreläser,utan tar det som ett tips till nästa modd.Älskar att se dina modds.
Tack för allt!
mvh. Mataten

Permalänk

En fråga, när ska du påbörja projektet med den där gula saken :P?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Narthasol
En fråga, när ska du påbörja projektet med den där gula saken :P?

den ligger på hyllan än så länge då det är en del att göra inför dreamhack ,, men det kommer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
den ligger på hyllan än så länge då det är en del att göra inför dreamhack ,, men det kommer

Aha okey, jag kan dock offra mig med att göra dig sällskap där ^^ Så slipper du sitta ensam haha.. Mm, vad bra, är ruskigt nyfiken på vad de ska bli av de

Permalänk
Medlem

det kommer så¨småning om ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
det kommer så¨småning om ..

väntar redan

Permalänk
Medlem

skönt att se att du kommit igång med det här chassiet igen, Gotall

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

oki en liten update .. har trallat på med att slutföra denna och har kommit till punkten där det enbart är finlir kvar .. men men .. stoppa i lite hårdvara skall man göra..

ok minnen 2st Crucial BallistiX minnen tackar vi Crucial för..

ok taskig bild men detta är insidan av gommen där ser man en st 120mm röd ledfläkt en st revoltec då de lyser rött och inte rosa.... tackar vi Gtek för..

1st Am2 abit microatx moderkort. 1st Point of View 7950gx2, och 1st 4200+ am2. för detta tackar vi Abit, point of view.

Och tackar Western Digital för WD Raid Edition som är en disk med äkta 24/7 egenskaper för säker körning i Raid, server och workstations.
1st 320gb disk.

nu när det är iplockat så ska vi kika hur det ser ut ..

kan säga att bilderna gör den inte rättvist men det lyser upp snyggt och varmt ur munnen .. skall ses irl så kika förbi på dh .. update imorron på lite mer

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt (Y)

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem

det stödet.. ska det vara där eller är det bara tillfälligt?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

Very nice hundbajs!!
fan va stor den va insåg jag när du monterade mobo plåten i plåten som ska vara på baksidan... vart ju riktigt bra det där.. du övervägde att inte ha några fenor på sidorna ser jag eller du kanske ska ta det i efterhand?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

grym hårdvara

btw lägger du ut dina projektloggar någonmerstans än på swec?

frågar samma som miedO ska stödet vara där?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

stödet kommer vara där men kommer göras om lite enbart för att få upp skallen lite i bak kant.. ja jag lägger upp byggloggar lite här och där.. men swec e min "HOME SITE"

Permalänk
Medlem

Skaru ej tacka amd? (:
kul med en update.

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AbjorNer
Skaru ej tacka amd? (:
kul med en update.

allt är inte sponsrat

Permalänk
Medlem

Frågar samma sak som på BT.. Tar du med den där till DH?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Frågar samma sak som på BT.. Tar du med den där till DH?

sista raden efter bilden

kan säga att bilderna gör den inte rättvist men det lyser upp snyggt och varmt ur munnen .. skall ses irl så kika förbi på dh

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hoppsan, hoppsan

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

om nån missade det igen .. ja den ska med till dreamhack

Permalänk
Medlem

kommer swec chassit med iår också?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
kommer swec chassit med iår också?

japp .. det kommer troligen avyttras på dh

Permalänk
Medlem

*tråd låst* Flyttat till nya byggloggarna

http://www.sweclockers.com/album/?id=13