Need for speed carbon

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt erkänna att det var ganska bra till xboxen, men till PC va det = skit. Vet inte varför med det är skönare och ligga i soffan och lira det ^^

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Avstängd

Mm jag vill med veta vart car loten ligger i röda stadsdelen och hur fan man klarar racen och me vilken bil!?!?!?

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

finns ingen carlot i sista stan.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Ok va fan finns det folk då som säger att dom köpt tier 3 bil i röda staden..
och när får man tier 3 bilar? är på 72% och kommer inte längre än så.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Man får inte nya bilar när man hittar carlots.
varje race har en unlock.
kolla på racen. ett av racen unlockar evo, en unlockar en cuda
klara lite race bara.

om det är för svårt. förlora några gånger, utan att trycka på restart.

utan bara acceptera förlusten och kör till rejset igen.
har för mig att det ska sänka svårighetsgraden.

själv behövde ja inte göra så dock

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Snälla, spelet har inte ens släppts än och ni avslöjar allt cirka en vecka före releasen.
Kan ni inte spoila era avslöjanden?

t.ex:
spoiler

kod: [color="yellow"]Spoiler[/color ]

Permalänk
Avstängd

ok, har köpt mitsubishi lancer nu den äger

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Måste faktiskt erkänna att det var ganska bra till xboxen, men till PC va det = skit. Vet inte varför med det är skönare och ligga i soffan och lira det ^^

Det är därför man har lött om en xbox-handkontroll till USB och ligger i soffan och lirar på projektorn, med spelet på datorn.

Elinrud: Det är ju inte mycket catch-up alls i det här jämfört med andra NFS. Brukar dra ifrån rätt mycket när jag kör bra och de kommer inte ifatt om jag inte klantar mig. Ska precis börja röda staden nu. Får se om det är så omöjligt som du säger, men jag tvivlar.

P.S. Väghållningen på Lotus Elise äger! Särskilt med hjulupphängning och däck inställda på det. D.S.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag tänker bete mig som en idiot och säga att spelet är en besvikelse innan jag ens har testat det. Visst är det lågt men det mest tragiska är att jag har helt rätt och jag är till 99,9% säker på att jag inte kommer ändra min uppfattning om det heller.

...

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk

Jag fattar inte att många klagar på styrningen. Imo så är den bättre än både Underground och Most Wanted. Mindre känslig och mer tungstyrd. Bilarna och staden är perfekta! Lätt att åka vilse ibland.
Börjat karriären med Camaron och låst upp Jaguar XK 2007 mm.

Tycker spelet är kanonkul.
Ett av dom bästa Need For Speed- spelen.

4/5

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att den mer tungstyrd, snarare tvärtom ingen känsla existerar i det här spelet.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Jag fattar inte att många klagar på styrningen. Imo så är den bättre än både Underground och Most Wanted. Mindre känslig och mer tungstyrd. Bilarna och staden är perfekta! Lätt att åka vilse ibland.
Börjat karriären med Camaron och låst upp Jaguar XK 2007 mm.

Tycker spelet är kanonkul.
Ett av dom bästa Need For Speed- spelen.

4/5

Tycker att U2's fysik/handling engine äger än så länge.

man kan ju inte sladda ett piss.
ja skulle kunna slira mer med en cykel än va man kan på carbon med en vråltrimmad supra.

sen va de nån som sa att spelet inte har släppts än? de släpptes väll 2:a november?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hur får man fram Koenigsegg och de andra roliga bilarna?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

Du måste ha Collectors edition, tyvärr

Permalänk

Kan ingen mod slå ihop alla nfsc trådar? Och ha en där man diskuterar och allt sånt som hör till spelet, och en där man kan ha printscreens på sina bilar om man vill de..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GladiatorN
Cadiper hur i helvete?
jag har testat i röda staden med 5 bilar, klarar inte ett enda race så lätt som förut.jag har vunnit 2 race hittils i den röda staden mera går fan inte.
vad hade du för bil? hur fan får man tier 3 bilar?

EDIT : Ligger på 72% och det går fan inte komma längre need tips.

Började med Camaron, och körde med den tills jag klarade den första bossen, därefter körde jag hennes bil den gamla Chargern, och den körde jag med till jag kom kanske lite mindre än halva röda då jag köpte gallardon o piffa upp den lite gran sedan så gick det hyffsat gallant att klara resten

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Avstängd

Är det sant att det inte finns neon ljus till NFS Carbon??

Permalänk
Medlem

Nej det finns inte neon i carbon.
eller, det finns inte på bilarna.
fast det finns neonskyltar som man kan fälla.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Show
Är det sant att det inte finns neon ljus till NFS Carbon??

Ricktigt synd att dom har skippat det, men annars ett bra spel jag är faktiskt nöjd.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Show
Du måste ha Collectors edition, tyvärr

Jag har Collectors Edition, kört 100% men får ändå inte fram Koenigseggen. Måste man göra något mer?

EDIT: Hittade den i quick race-läget, går den inte att "köpa in" i karriären?

Permalänk
Medlem

Tycker det är schyst att dom dumpade all fjortis styling och gick mera på bilar och motorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GladiatorN
Ok va fan finns det folk då som säger att dom köpt tier 3 bil i röda staden..
och när får man tier 3 bilar? är på 72% och kommer inte längre än så.

Vinn canyon racet mot nån tjomme i röda stan så kan du köpa en lambo.

Grym bil, är på sissta tjommen nu men han har då fan nån jävla catchup funktion iallfall.

Ligger 1-2 sec före han.. tittar bort från kartan några sec utan att crasha eller se att tjommen går om.

Helt plötsligt ligger han kanske 8 billängder före mig!
blir galen, o det är på stadsracet.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

hehe det är så need for speed fungerar ligger man före kör som en gud, kör dom ändå om, ligger man jätteefter har kraschat eller något så saktar dom in tills man kommer ifatt typ...

inte så bra AI tycker jag

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Om man tyckte att Most Wanted hade kass känsla jämfört med Undeground-serien, ska man skaffa detta eller skippa?

Känns som att man borde skippa men tänkte utifall dom skärpt till sig

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

verkar vara ett spel för mig älskar muskelbilar och sen jag sålde mitt PS2 så har jag saknat Gran Turismo, köpte spelet igår har inte installerat det än pga massa wow-raidande : P kan tipsa om att det är billigt på onoff 399:-

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Hejsan
jag har lirat nya nfs carbon i några dagar nu och fått lite nya bilar. körde tidigare med merca clk som är ganska bra uppgraderad...

nu har jag fått porsche cayman och hur ska jag göra för att den ska kunna uppgraderas lika mkt som CLK:n? Jag kan ju inte använda mig av de tidigare upplåsta grejerna, som ex turbo, motor, nos mm.
kan man sälja/plocka bort grejerna på CLK och flytta dom till Porschen? Eller måste jag köra om alla race?

Snälla, behöver hjälp omgående, är lite less på att köra CLK:n, vill prova nya bilar, men behöver uppgraderingarna för att hänga med i tävlingarna!

Visa signatur

|| AMD Athlon 64 3700+ || 2.2GHz Socket 939 || 1024 MB || 250 GB S-ATA (7200rpm, 2MB cache) || Nvidia Geforce 7800 GTX || 19 tum, TFT WXGA || Logitec G7 cordless lazer 2000dpi || 15800 3D-mark 03 (oklockat) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Om man tyckte att Most Wanted hade kass känsla jämfört med Undeground-serien, ska man skaffa detta eller skippa?

Känns som att man borde skippa men tänkte utifall dom skärpt till sig

Personligen tycker jag att känslan är fucked up på PC men på xbox är den ungerfär som Most Wanted dvs. mycket sämre än Underground serien.
Men jag hade inte lagt runt 400 kr på det iallafall. Men till xbox är det faktiskt ganska skapligt. Men inte värt sina pengar iallafall.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Underground 2 och Need for speed 4 hot pursit 2 var softast dock bilkänslan i carbon är kanon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapptopp
Hejsan
jag har lirat nya nfs carbon i några dagar nu och fått lite nya bilar. körde tidigare med merca clk som är ganska bra uppgraderad...

nu har jag fått porsche cayman och hur ska jag göra för att den ska kunna uppgraderas lika mkt som CLK:n? Jag kan ju inte använda mig av de tidigare upplåsta grejerna, som ex turbo, motor, nos mm.
kan man sälja/plocka bort grejerna på CLK och flytta dom till Porschen? Eller måste jag köra om alla race?

Snälla, behöver hjälp omgående, är lite less på att köra CLK:n, vill prova nya bilar, men behöver uppgraderingarna för att hänga med i tävlingarna!

gör så här
Kolla vilka delar din bil behöver, tex Race Turbo Tier 2.
Sen kollar du på de banorna du inte klarat än vad de låser upp.. ser du en race del som du kan låsa upp genom att köra en bana så gör du så bara.
Tillslut kommer du sitta där med en tokfet bil och flina dig igenom de resterande racen.

Och att köra med en otrimmad Tier2 bil är bättre än en trimmad tier1.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Nu var det avklarat..

Tyvärr så var det lite för lätt..
Jag behövde inte köpa någon bil. När jag hade vunnit rx-7:an så kunde man ju klara hela spelet med den.. lite tråkigt.

Tror ni det finns någon möjlighet att klara det med en tier 1??
Det var precis att man klarade med tier 2, men om man spela tillräckligt mkt?