Hur är det med uppgradering av processor i bärbara?

Permalänk
Medlem

Hur är det med uppgradering av processor i bärbara?

Mors

Jag är sugen på en Asus F3J (A8Js för dyr tyvärr). Men den modell som jag kikat in har lite klen processor, CD T2300E. Hur är det med Asus och uppgradering av processorer? Det finns ju modeller av den datorn som har C2D i, men kanske det är så att de är lödda på moderkortet?

Hur brukar det vara? Finns det även bärbara med socklar, så att man enkelt kan öppna den och byta ut proppen om man skulle vilja i framtiden? Det skulle nog leda till ett köp om det vore så.

Tacksam för hjälp //Patrik

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

Det har varit socklar på senare år. Dock blir det rätt dyrt att byta processor även om jag själv har gjort vid ett tillfälle. Man måste köpa en billigt och sedan sälja den gamla dyrt! I många fall är det bättre att byta hela datorn. På ett eller två år får man som regel en betydligt rappare dator för samma pengar.