Comviq kompis nu ännu billgare

Permalänk
Medlem

Comviq kompis nu ännu billgare

Det kanske har funnits länge? men jag såg de här nu.

Man ringer fortfarnade gratis till alla inom comviq men betalar bara 69 öre minuten till alla andra nät. SMS om MMS inom Comviq är också gratis!
detta låter väll riktigt billigt? någon som har de och kan säga om de funkar bra? kan man hålla reda på telefonräkningen på ett smidigt sett?

Permalänk
Medlem

Det har funnits ute ett tag. Det som skiljer förutom samtalsavgifter är månadsavgift 49:- som man inte får ringa för. Kom ihåg bara att om du har gamla kompis så måste du lägga om abonnemanget, det görs inte automatiskt.

Permalänk
Medlem

Re: Comviq kompis nu ännu billgare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Det kanske har funnits länge? men jag såg de här nu.

Man ringer fortfarnade gratis till alla inom comviq men betalar bara 69 öre minuten till alla andra nät. SMS om MMS inom Comviq är också gratis!
detta låter väll riktigt billigt? någon som har de och kan säga om de funkar bra? kan man hålla reda på telefonräkningen på ett smidigt sett?

Du kan se din telefonräkning "live" på www.tele2.se

Permalänk
Medlem

Jag bytte från gamla Kompis till det här, "nya". Funkar som förut, fast allt är billigare... Förvisso är uppkopplingsavgiften 19 öre dyrare, men det kan man leva med.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Jag bytte från gamla Kompis till det här, "nya". Funkar som förut, fast allt är billigare... Förvisso är uppkopplingsavgiften 19 öre dyrare, men det kan man leva med.

Uppkopplingsavgiften har ju alltid varit 69 öre/samtal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av decid
Det har funnits ute ett tag. Det som skiljer förutom samtalsavgifter är månadsavgift 49:- som man inte får ringa för. Kom ihåg bara att om du har gamla kompis så måste du lägga om abonnemanget, det görs inte automatiskt.

Nej, Du kan köra Comviq Kompis Kontant och då är det ingen månadsavgift som gäller. Dock måste den laddas på varje månad eller något dylikt var det

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Om du SMS:ar och MMS:sar mkt så är det värt! Det beror helt enkelt på hur mkt du spenderar på mobiltelefoni per månad...

Annars tycker jag att det är dyrt.. när man måste betala 49kr/månad. Jag varken SMS:ar eller MMS:ar särskilt mkt, men jag ringer desto mer fast för det mesta till comviqmobiler. Nu när det har kommit ut värdebevis 75kr... är det nästan lika bra att köpa d...menmen, det beror på användadet och på hur man ser det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Uppkopplingsavgiften har ju alltid varit 69 öre/samtal

Njä, är du 100 på det? Jag _tror_ att jag hade den första varianten av Kompis, den som kostade 135 i månade eller ngt, då var uppkopplingsavgiften 50 öre/samtal.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Njä, är du 100 på det? Jag _tror_ att jag hade den första varianten av Kompis, den som kostade 135 i månade eller ngt, då var uppkopplingsavgiften 50 öre/samtal.

Jo på första varianten som hade månadsavgift kring hundringen eller vad det nu var, så var uppkopplingsavgiften lägre, men det har varit 1 el 2 nya kompis abonnemang mellan det och det senaste. Det uppdateras med jämna mellanrum:)

rezuth: Jo fast med kontantkort så är det inte fria sms/mms och rätt mkt dyrare till andra operatörer.. Påladdning var 30e dag för att behålla kompis tariffen, annars övergår pengarna till vanliga "standard kontant" taxan.

Permalänk
Medlem

Låter som halebop. Kostar också 69 öre i minuten, 69 öre för SMS. Minimiförbrukning 49kr i månaden som du dessutom kan ringa för. Gratis inom Halebop

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Låter som halebop. Kostar också 69 öre i minuten, 69 öre för SMS. Minimiförbrukning 49kr i månaden som du dessutom kan ringa för. Gratis inom Halebop

Comviq Kompis kostar 49kr som man inte kan ringa för, det är väl skillnaden?

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Låter som halebop. Kostar också 69 öre i minuten, 69 öre för SMS. Minimiförbrukning 49kr i månaden som du dessutom kan ringa för. Gratis inom Halebop

49öre för sms.
Tycker halebop är riktigt billigt faktiskt, och när det körs på telias nät också så blir det ju verkligen oslagbart (iaf om man bor i norra delarna av sverige, comviqs täckning är ju ganska kass). Ända problemet är folk som inte orkar byta från telia så att man inte kan ringa gratis till dom, även fast halebop har samma nät och är billigare, grr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Njä, är du 100 på det? Jag _tror_ att jag hade den första varianten av Kompis, den som kostade 135 i månade eller ngt, då var uppkopplingsavgiften 50 öre/samtal.

Jo det stämmer, men det var väldigt länge sen. Nu pratar vi väl om den senaste "uppdateringen"? Där de ändrade från minimiförbrukning på 69 kr/mån till månadsavgift på 49 kr, ändrade till gratis MMS och SMS inom comviq samt sänkte minutavgiften till andra nät från 1,69 kr/min till 0,69 kr/min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Låter som halebop. Kostar också 69 öre i minuten, 69 öre för SMS. Minimiförbrukning 49kr i månaden som du dessutom kan ringa för. Gratis inom Halebop

Synd bara att alla kör Comviq Ärligt så älskar jag det då alla jag känner kör Comviq och man kan ringa DRYGT mycket

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu