Permalänk

nytt moderkort socket 754

jag undrar om någon vet någonting om Epox EP-8NPA SLi

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314240

jag skulle vilja veta lite om klockvänligheten.
bios "trubbleshooting" och liknande

jag vet att det är ett budget kort men vad gör man inte när man har tort med pengar:D

har ingen tidigare erfarenhet av Epox

en annan fundering som jag fick nu kommer min cpu bli flaskhals (athlon64 2800+)
tänkte köra
2X Club3D GeForce 6600 Passive 256MB DDR / PCI-E / SLI / DVI / TV-OUT

verkar det som en bra lösning??
öppen för åsikter om setupen
(har inte råd att köpa ny cpu så ni behöver inte ens komma med förslaget)

Permalänk
Medlem

Vet inget om moderkortet men processorn verka matcha grafikkorten bra. Är två stycken GeForce 6600 prisvärt jämfört med ett enda grafikkort för samma pris? Ett 7600 GT borde kosta ungefär lika eller mindre än två 6600.
Men jag vet inte vilket som presterar bäst.

Vill du ha passiv kylning så kan du kolla 7600 GS som inte är många hundringar dyrare än ett 6600 men mycket bättre. Men har du redan ett 6600 så blir det förstås billigare att köpa ett till och köra SLI.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Vet inget om moderkortet men processorn verka matcha grafikkorten bra. Är två stycken GeForce 6600 prisvärt jämfört med ett enda grafikkort för samma pris? Ett 7600 GT borde kosta ungefär lika eller mindre än två 6600.
Men jag vet inte vilket som presterar bäst.

Vill du ha passiv kylning så kan du kolla 7600 GS som inte är många hundringar dyrare än ett 6600 men mycket bättre. Men har du redan ett 6600 så blir det förstås billigare att köpa ett till och köra SLI.

det tåls att tänka på

här är en bredare bild av min dator

amd athlon64 2800+ (clawhammer):up:
9800pro iceq 128 mb agp (core R350):down:
1x kingston 256 ram
2x selectra (där visar sig bristen på cash igen:D)
160gb seagate baracuda 7200 8m cache