Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrontoSion
Ser att du också bytte till vf900. Kan kylaren ha något med saken att göra?

Ingen aning.
Skall prova att byta till stock och se vad som händer.

Visa signatur

C2Q Q6600 G0@3,6gHz, Gainward 260 GTX 896MB, 4x1gb Corsair Dominator 8500@1200mHz, P182, 226BW, WD raptor X 150gb, 1tb WD, ASUS Maximus Formula, Thermaltake Toughpower 850W, Noctua NH-U12F, Sennheiser 555, X-fi
3dmark -06 17534p

Permalänk

Jag har bytt tillbaka till stock , fungerar inte då heller. Bytt paste tre fyra gånger, Artic silver5. Skumt...

Permalänk

Kylning har inget med era problem att göra. De är problem med att voltregulatorn på kortet blir för varm och detta ger artifakts.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Kylning har inget med era problem att göra. De är problem med att voltregulatorn på kortet blir för varm och detta ger artifakts.

Ingen som har länk med mer info?

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka kortena.

Permalänk
Medlem

Hmm har sett på många forum att fler o fler har problem med 7900GT korten.
Hade beställt ett ASUS 7900GT TOP men tröttnade på att vänta (mer än 6 veckor). Nu blir det ett Sapphire X1800XT 256 MB istället.

Hard OCP artikel:
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTA2OSwxLCxoZW...

Permalänk
Medlem

Har ett XFX7900 gt 520/1500 med de problem i 3dmark 2001 och 2003 som nämnts tidigare, i övrigt fungerar allt som de ska...blir nog svårt att byta med motivering att det inte går att köra 3dmark eller?

kanske ett nytt bios till kortet skulle göra susen

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9400, Radeon 285, Corsair 4GB

Permalänk

hmm, tror bara 3dmark är början. Programmet testar ju väldigt mycket på kortet som inte vanliga spel gör. Var lite uppmärksam på artifakter. Fick en del i olika spel. Många crasher.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Egentligen är väl det bästa att det pajjar helt och hållet så blir det inget tjat med Dator affären och garrantin är väl minst ett år!

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9400, Radeon 285, Corsair 4GB

Permalänk
Medlem

> Nu har jag, jag fick samma problem som övriga.

Det är frågan om det inte kan vara ett driverproblem, och kanske orelaterat ifrån de andra problemen. <hoppas>

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7

Permalänk

Hmm, testat med en bunt olika drivers. Samma problem på alla.

Permalänk
Medlem

som folk sagt och som det verkar är det tydligen spännings regulatorerna som blir för varma och inte pallar. på extreme forums hade dom kollat minnets volt som ska vara 2.02 det hade flackat mellan 1.95 och 2.10 eller något sådant.
tråkigt att jag inte har mitt mobo än, på mitt kort har jag nämligen satt kylning på dessa regulatorer, hoppas det kommer fungera.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
som folk sagt och som det verkar är det tydligen spännings regulatorerna som blir för varma och inte pallar. på extreme forums hade dom kollat minnets volt som ska vara 2.02 det hade flackat mellan 1.95 och 2.10 eller något sådant.
tråkigt att jag inte har mitt mobo än, på mitt kort har jag nämligen satt kylning på dessa regulatorer, hoppas det kommer fungera.

vad jag har hört så hjälper inte aktiv kylning på regulatorerna heller. problemet är inte att de blir för varma utan att det är fel på kretsarna. som jag har förstått det iaf.

har inga problem med mitt 7900gt extreme än iaf. tar det lungt med minnesöverklockningen på ett tag... vi får se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ALE)
vad jag har hört så hjälper inte aktiv kylning på regulatorerna heller. problemet är inte att de blir för varma utan att det är fel på kretsarna. som jag har förstått det iaf.

har inga problem med mitt 7900gt extreme än iaf. tar det lungt med minnesöverklockningen på ett tag... vi får se

dom filmade med en värme kamera på extremeforuns och tydligen så var dom på tok för heta, jag brände mig på mina. så jag tror nog det hjälper lite iallafall. det kan inte vara bra för något elektroniskt att vara så varmt att man bränner sig på det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har inga problem med mitt kort, peppar peppar.
Inga artefakter whatsoever, inte i nått. Även kollat med kortet överklockat.

Kör visserligen med vatten på GPU och med Swiftech's nya flänsar på minnena.

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt XFX 7900GT idag, inga som helst problem.. klockar bra gör det oxå ! 590/1640 utan problem ! utan voltmodd då..

//lillen

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liten Amatör!
Fick hem mitt XFX 7900GT idag, inga som helst problem.. klockar bra gör det oxå ! 590/1640 utan problem ! utan voltmodd då..

//lillen

njut så länge du kan... har du tur blir det riktigt länge.

Visa signatur

» C2D E4300 @ 3GHz (Scythe Ninja) » Gigabyte 965P-DS3P Rev 2.0 » XFX 7900GT @ 690/900MHz (VF900) » 2GB Corsair XMS2-6400 DDR2 900MHz » WD Raptor ADFD (36GB) & 2x Samsung SP2504C (250GB) » Seasonic S12 430W » Antec P180 SPCR » X-Fi XtremeGamer » Samsung TFT 931BF »

3DMark05: 12016 .:. 3DMark06: 5823 .:. SuperPi: 19.093s

Permalänk
Medlem

Komplett bli klara vill ha mitt moderkort nuuuuu! så jag kan se om mitt xfx oxå är paj

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kefil
Har inga problem med mitt kort, peppar peppar.
Inga artefakter whatsoever, inte i nått. Även kollat med kortet överklockat.

Kör visserligen med vatten på GPU och med Swiftech's nya flänsar på minnena.

Testat "Point Sprites" testet i 3DMark2001? Prövat köra "Deep Freeze" från 3DMark06 ett par vändor?

Permalänk
Medlem

Har fått dessa bekymmer med mitt asus 7900gtx oklockat ....va fan händer!!!!verkar som 7000 serien håller på att säga upp sig...

Permalänk
Medlem

Jag har ett lite ovaligare MSI 7900gt @506/1636. Har fungerat bra nu i 1månad. Men vem vet det kanske kommer.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheWhy
Testat "Point Sprites" testet i 3DMark2001? Prövat köra "Deep Freeze" från 3DMark06 ett par vändor?

Japp, har kört rubbet och pressat järnet.
Inga problem alls. Inga artefakter direkt i nåt test. OK, point sprites har jag sett bättre bildkvalitet på, hur man nu säger, men kommer inte ihåg hur den ska se ut.
Inga artefakter i alla fall, som på länkade bilder.

Deep freeze ser klockren ut

Permalänk

Har faktiskt haft samma problem med ett kort jag köpte nyligen, skillnaden var att det var ett ATI X1800XT. När jag spelade oblivion blev det artifakter och jag skickade tillbaka kortet direkt.

Köpte ett BFG 7900GT istället men när man ser den här tråden blir man lite rädd för att samma sak ska upprepa sig...

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt i BF2 "noise" i lurarna.. (XFX 7900GT)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=99895

Inlägg #5:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=99895

Helt j-a sanslöst! Så då kommer ens gpu ge upp, efter ca 3-4 v...finns det ngt liknande inom dator hårdvaru_världen sen tidigare?

När kommer vi konsumenter få ej defekta kort som dessa TYDLIGEN är?

Sverker!!

Nä men allvarligt, detta är ju tragiskt.

Vad ska man göra nu?

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

har samma problem......

Permalänk

Hmm...har funkat bra nu med mitt 5 dar gamla Gigabyte 7900GT. Kanske skall ta och testa point sprite i 3dmark01. Deep freeze funkar, men har ej testat det med några loopar. Får väl göra det.

Visa signatur

Asrock 939Dual-Sata2 Bios: 1.20 // Venice 3000+@2.4 GHz // Arctic Cooling Freezer 64 Pro // 2x512 MB Corsair Value Select, PC-3200, CL2.5 // Gigabyte 7900GT @ 450/1320

Permalänk

geforce 7900gt

hoppas mitt inte pajar, köpte det idag och funkar fint....

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk
Medlem

hoppas att ni som har fungerande att det håller i sig, hoppas inte mitt pajjar sen när jag kan testa, har skickat tillbaka defekt mobo, jobbigt som faan att vänta på tester och se om man ska få nytt eller inte. blir surt som faan om jag får tillbaka mitt defekta mobo och att sedan xfx pajjar, då skulle jag nog bli galen och hoppa ut genom glasrutan...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kefil
Japp, har kört rubbet och pressat järnet.
Inga problem alls. Inga artefakter direkt i nåt test. OK, point sprites har jag sett bättre bildkvalitet på, hur man nu säger, men kommer inte ihåg hur den ska se ut.
Inga artefakter i alla fall, som på länkade bilder.

Deep freeze ser klockren ut

Skönt att höra, då vet jag att det finns kort som fungerar, ska skicka iväg mitt kort imorn. Hoppas datorbutiken håller med om att det är fel på kortet.

Permalänk
Medlem

tycker det är otroligt dåligt av xfx och evga, bfg att dom inte testar korten tillräckligt, tänk att köpa ny bil o sen fastnar i vit ryssland eller nått för bilen e total kaputt, inte samma sak men grejjer för 3000kr ska faan fungera! dessutom har xfx 2 livstids garanti eller något sånt o det e sjukt dåligt att det inte håller ens några dagar för vissa.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.