Permalänk
Medlem

Asrock voltmod med AS5?

Hade det gått att volt modda ett asrock 939dual-sata2 med lite AS5?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Intel Core-i7 3770K@4500MHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Corsair 16GB 1866MHz@2133MHz | Corsait H100 | Asus HD7970 DC2@1050MHz | Asus Xonar DX | Corsair HX620W | Intel G2 160GB
|

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, eftersom AS5 inte leder ström..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Nej, eftersom AS5 inte leder ström..

är det bevisat? Då blir jag glad isf Har råkat "spilla" AS5 lite här och där när jag bytt kylning. Du kan jag vara lugn nästa gång iaf

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

fall det hade lett ström så skulle inte cpuerna mått så prima av det,

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem

Men silver leder väl ström?

Permalänk
Medlem

är det säkert att as5 inte leder ström?

Visa signatur

Dfi Asus a8n32 | AMD Opteron 170 CCBWE 0550UPMW @ 2.8ghz, 1.425v | G.skill HZ black edition 2*1 gig pc4000 @ 560mhz 1:1| Leadtek 6800gt 256 mb | Seagate sata 160 gig, Seagate 3 * sata 300 gig, Western Digital raptor sata 36 gig, Western Digital 3 * sata 320 gig | Tagan 580watt easycon |

Permalänk
Medlem

Hur ska ni ha det?

Permalänk
Medlem

Jag kan medela herrkskapet att AS5 leder ström, i alla fall lite grann.

När jag och en polare installerade hans nya opteron så fick vi en klick AS5 mellan två pinnar på CPUn (hur faan vi lyckades med det är ett mysterium) När vi stoppade i det i datorn så startade den inte. Vi fick ta loss CPU kylaren och plocka bort CPUn och göra rent mellan pinnarna med hjälp av tandtråd. Sedan funkade det igen

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

jupp AS5 lederström dock inte tillräckligt för att kunna göra Vcore modden med tyvärr

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Hedersmedlem

Not Electrically Conductive:
Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)
- http://www.arcticsilver.com/as5.htm

Med andra ord; "leder" tillräckligt för att potentiellt skapa problem om man spiller och har otur, men inte tillräckligt för att man ska kunna brygga något med det. Kjell & Co's silverfärg för 39kr duger till sånt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Not Electrically Conductive:
Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)
- http://www.arcticsilver.com/as5.htm

Med andra ord; "leder" tillräckligt för att potentiellt skapa problem om man spiller och har otur, men inte tillräckligt för att man ska kunna brygga något med det. Kjell & Co's silverfärg för 39kr duger till sånt.

Var precis som jag misstänkte då

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

själv lödde jag mellan, fungerade väldigt bra det med!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Lägg ner! sen när blev kylpasta bättre än LOD?? löd!!!

haha

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Lägg ner! sen när blev kylpasta bättre än LOD?? löd!!!

haha

Väldigt onödligt att löda imho ifall det funkar med silverfärg. Silverfärg tar man lätt bort med en tops indränkt i aceton ifall det skulle behövas och man slipper riskera att bränna något.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Lägg ner! sen när blev kylpasta bättre än LOD?? löd!!!

haha

Det är inte alla som har en lödkolv i byrålådan. Sen ska man ha kunskapen också. Jag har då aldrig rört en lödkolv i mitt liv, och jag misstänker att om jag skulle börja kladda på ett moderkort så skulle resultatet inte bli så lyckat.

Permalänk
Medlem

Äh, kom igen, vill man löda gör man det. Vill man inte så låter man bli och kör med färg. Det handlar inte alltid om vad som är lättast.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

jag sa det bara som ett tips, inget att bråka över, man gör som man vill helt enkelt...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vilken färg kan man använda? Alla silver färger har väl inte silver i som leder?

Hur vet jag när jag ska köpa vilken silverfärg jag behöver??

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vilken färg kan man använda? Alla silver färger har väl inte silver i som leder?

Hur vet jag när jag ska köpa vilken silverfärg jag behöver??

När dom säger Silverfärg så menas sån färg som man lagar kretskort/bakrutor etc med. Alltså inte silverfärgad hobbyfärg eller liknande (som bara har ett syfte, att i bästa fall se ut som silver).

typ: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...