Flytta xp installation till en annan disk

Permalänk
Medlem

Flytta xp installation till en annan disk

Någon som har lite förslag på hur man kan få över en befintlig XP installation till en annan hårddisk?
Givetvis är det samma dator, men jag vill ha min nya raptor som systemdisk och det hade vart extremt skönt om man slapp installera om allt.
So.. any förslags?

Permalänk
Medlem

Re: Flytta xp installation till en annan disk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Någon som har lite förslag på hur man kan få över en befintlig XP installation till en annan hårddisk?
Givetvis är det samma dator, men jag vill ha min nya raptor som systemdisk och det hade vart extremt skönt om man slapp installera om allt.
So.. any förslags?

Använd Norton Ghost för att kopiera av disken och lägga på samma "image" när du fått i raptorn...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Ställde ungefär samma fråga för ett tag sen, du kanske hittar lite med hjälp av min gamla tråd http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53426...

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Tack som fan, jag ska göra exakt samma sak!